۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین آغاز مرحله نخست «جشن عاطفه‌ها» از امروز در قزوین
کد خبر: ۲۱۵۳۸۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۵ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان خبر داد:

آغاز مرحله نخست «جشن عاطفه‌ها» از امروز در قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان از برگزاری جشن عاطفه‌ها از امروز در قزوین خبر داد.

آغاز مرحله نخست «جشن عاطفه‌ها» از امروز در قزوین
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، وحید میرزایی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین رویکرد اجرای جشن عاطفه‌ها را در سال جاری متفاوت از سال گذشته دانست و اظهار کرد: جشن عاطفه‌ها هر ساله با هدف جذب کمک‌های مردمی در قالب پایگاه‌های دریافت مساعدت مردمی در نقاط مختلف برگزار می‌شد که در سال جاری این رویکرد تغییر یافته است.
وی ادامه داد: امسال همچون سال‌های گذشته و با نزدیک شدن به اول مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید، جشن عاطفه‌ها به منظور تامین مایحتاج، پوشاک و نوشت‌افزار تحصیلی دانش‌آموزان نیازمند در سراسر کشور برپا می‌شود تا همه مردم بتوانند به تناسب توان و بضاعت مالی‌شان، نقشی هرچند اندک در تحصیل و شادی کودکان نیازمند و دانش‌آموزان مناطق محروم داشته‌ باشند.

زنگ عاطفه‌ها در مدارس استان نواخته می‌شود
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین اضافه کرد: جشن عاطفه‌ها امسال در دو بخش مردمی در روز ۲۵ شهریور ماه جاری و در بخش مدارس ۱۰ مهر ماه با نواخته شدن زنگ عاطفه‌ها در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود تا کمک و حمایت خیران و نیکوکاران پیش از شروع سال تحصیلی، در اختیار دانش‌آموزان بی‌بضاعت سراسر کشور قرار گیرد.
وی افزود: جشن عاطفه‌های امسال با تغییراتی در نحوه اجرا و با شعار «مهر در انتظار همدلی» اجرایی خواهد شد و خیران می‌توانند علاوه بر حضور در پایگاه‌های مرکزی این کمیته، کمک‌های نقدی خود به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کودکان محروم را از طریق سامانه شبکه همراه ۱#*۸۸۷۷* در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار دهند.
میرزایی عنوان کرد: علاوه بر برگزاری جشن عاطفه‌ها، مراسمی در روز ۲۵ مهرماه به منظور تجلیل از خیران عرصه تحصیل دانش آموزان کشور برگزار خواهد شد تا علاوه بر قدردانی از خیران، کمک‌های تکمیلی خیرین در جشن گلریزانی در حاشیه این مراسم، جمع‌آوری شود.
وی توضیح داد: استفاده از ظرفیت‌های منطقه ای و بومی و مشارکت بیش از پیش خیران نیکوکار در این عرصه محور برگزاری جشن عاطفه هاست که در این راستا جشنواره‌هایی را در مرکز استان و مراکز شهرستان‌های استان برای جلب مشارکت‌های مردمی تدارک دیده‌ایم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین براساس رویکرد کمیته امداد که تغییر شیوه‌ مشارکت مردم نیکوکار و خیران با استفاده از روش‌های الکترونیکی است سامانه‌ای پیامکی بر اساس کد ussd طراحی شده که هموطنان می‌توانند از طریق سامانه# ۱ *۸۸۷۷* کمک های نقدی خود را برای جشن عاطفه ها واریز کنند.
وی گفت: مردم خیر و نیکوکار می توانند کمک‌های خود را به شماره حساب ۶۳۲۷۳۰۰۰ بانک کشاورزی شعبه نواب و یا به شماره کارت ۵۴۰۶-۹۹۶۴- ۹۹۱۸-۶۰۳۷ نزد بانک ملی واریز کنند.
میرزایی مشارکت مردم را رکن جدی در فعالیت های امداد دانست و اظهارکرد: مراکز نیکوکاری در همه فعالیت‌های امداد یک محور و تکیه گاه جدی است چراکه امروز امداد تلاش می کند تا در سیاستی گام به گام فعالیت‌های خود را به این مراکز واگذار کند تا مردم خود در عرصه نیکوکاری پیشگام و جلودار باشند.

اشتغال‌زایی رویکرد جدی و اساسی امداد است
وی اشتغال زایی را رویکرد جدی و اساسی امداد دانست و عنوان کرد: کمیته امداد امام (ره) همانند ایستگاه است یعنی این نهاد توقفگاه نیست از این رو کسانی که به دلایل مختلف دچار فقر و مشکلات مالی هستند در این نهاد توانمند شده و با ایجاد اشتغال به استقلال معیشتی دست می‌یابند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قزوین تصریح کرد: نقطه رهایی نیازمند، اشتغال است و امداد برای این مهم برنامه ریزی می‌کند و سعی دارد تا از توان دستگاه‌های مختلف برای ایجاد شغل استفاده کند در نتیجه بانک‌ها با پرداخت تسهیلات، مراکز کاریابی با معرفی مددجویان برای کار، کارفرمایان با بکارگیری نیازمندان در مشاغل و دستگاه‌های دیگر نیز با استفاده از توان و ظرفیت خویش می‌توانند به ریشه کنی فقر در جامعه کمک کنند.
وی اعلام کرد: کمیته امداد در راستای اشتغال‌زایی برای محرومان، بسته تشویقی را برای کارفرمایانی که مددجویان را بکارگیری می‌کنند، در نظر گرفته است که در این راستا این نهاد در سال نخست ۱۰۰ درصد هزینه بیمه و در سال دوم نیمی از هزینه بیمه مددجویان را متقبل می‌شود.
میرزایی یادآورشد: امروز رسانه‌ها نیز باید تلاش کنند تا این نهاد را در مسیر خدمتی یاری کنند چراکه امداد بر این باور است که فرهنگ کار و تلاش در جامعه مشکلات اقتصادی افراد را رفع خواهد کرد بنابراین همه باید برای کمک به شکل گیری فضای سبقت در خیرات در جامعه کمک کنیم.
انتهای پیام/7003

منبع: سایت کمیته امداد قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان