۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین دولت راهکار رفع بحران‌های اقتصادی را مصالحه با استکبارمی‌داند/آمار ارائه شده از کاهش تورم در زندگی مردم ملموس نیست
کد خبر: ۲۱۵۳۷۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۵ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

کارشناس سیاسی:

دولت راهکار رفع بحران‌های اقتصادی را مصالحه با استکبارمی‌داند/آمار ارائه شده از کاهش تورم در زندگی مردم ملموس نیست

کارشناس سیاسی بیان کرد: دولت شاید تاحدودی موفقیت‌هایی داشته باشد اما آمارها و اعداد و رقمی که ارائه می‌شود با آنچه که به طور ملموس در جامعه و زندگی مردم می‌بینیم؛ بسیار متفاوت است.

دولت راهکار رفع بحران‌های اقتصادی را مصالحه با استکبارمی‌داند/آمار ارائه شده از کاهش تورم در زندگی مردم ملموس نیست
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، محمدرضا خانلری کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دولت یازدهم دولتی است که رویکرد خود را اعتدال و توسعه عنوان کرد، اظهار کرد: رییس جمهور و اعضای کابینه‌ روحانی با تلقی عمقی نبودن مشکلات و بحران‌های کشور در تلاش بودند که آن‌ها را حل و به سمت توسعه حرکت کنند.

وی افزود: دولت تدبیر و امید وعده داد در ۱۰۰ روز تغییرات جدی در عرصه‌های اقتصادی و سیاست خارجی ایجاد خواهد کرد و منشا این مسائل را سوء عملکرد ۲ دولت قبل می‌دانست غافل از اینکه مشکلات ما ریشه‌ای‌تر و به دشمنی با استکبار برمی‌گردد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ملت ایران در نظام جمهوری اسلامی یک حرکت ارزشی و انقلابی را آغاز کرده و طبق تکلیف شرعی اگر دید عمیقی نسبت به این مسائل نباشد قطعا در همه عرصه‌ها دچار ضعف و مشکل خواهیم شد.

خانلری با اشاره به اینکه مشکل انقلاب اسلامی با استکبار ریشه‌ای‌تر از آن است که این دولت تصور می‌کند، اضافه کرد: بر این مبنا رییس جمهور نتوانست در ۱۰۰ روز بر حسب الگوی کارشناسان خود تحولی در کشور ایجاد نماید.

وی بیان کرد: دولت بر این تصور بود که با تمرکز روی سیاست خارجی و مصالحه با استکبار می‌تواند بر بحران‌های اقتصاد داخلی فائق بیایید اما از آنجایی که این رویکرد مورد تایید مقام معظم رهبری و متناسب با خط مشی جمهوری اسلامی نبود؛ لذا موفقیت‌های چندانی حاصل نشد.

وزارت علوم به پایگاهی برای پیشبرد اهداف سیاسی دولت تبدیل شده است
این کارشناس افزود: اگر بخواهیم با دیدی خوشبینانه به خدمات دولت اشاره کنیم، کم شدن چالش کشور با بیرون از مرزها و قدرت‌های بزرگ در ظاهر شاید یکی از این موارد باشد؛ اما باید ببینیم این مسئله به چه قیمتی تمام شده است؟

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به گزارش‌های دولت مبنی بر کنترل تورم، ابراز کرد: دولت شاید تاحدودی موفقیت‌هایی داشته باشد اما آمارها و اعداد و رقمی که ارائه می‌شود با آنچه که به طور ملموس در جامعه و زندگی مردم می‌بینیم؛ بسیار متفاوت است.

خانلری ادامه داد: وضعیت نابسامان اقتصادی به رکود بی سابقه در کشور ختم شده که اگر برای آن فکر نشود در دراز مدت فاجعه‌ به بار می‌آورد و قطعا امروز هم تاثیر بسزایی در افزایش بیکاری و بحران‌های اقتصادی داشته است.

وی با تاکید بر اینکه رکود و نبود تولید، منشا بیکاری است، تصریح کرد: بیکاری به عنوان یک معضل اجتماعی نسبت به گذشته، در وضعیت بحرانی و جدی تر قرار دارد و به هر نسبتی که رکود افزایش پیدا می‌کند بیکاری نیز زیاد می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به رویکرد اشتباه در توسعه آموزش عالی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید، وزارت علوم را پایگاهی تاثیرگذار در آینده سیاسی و اجتماعی کشور به نفع خود می‌بیند اما اگر اینگونه پیش رود از نگاه انقلابی دور و به سمت سکولاریزم و غرب گرایی در فضای آموزش عالی هجوم خواهیم برد.

آثار منفی رویکرد سکولاری دولت تدبیر و امید بر فرهنگ جامعه دیده می‌شود
خانلری با بیان اینکه دولت در رفع بیکاری موفق نبوده است، گفت: بهتر است بودجه‌ای که در زمینه وزارت علوم صرف می‌شود برای ایجاد توازن در زمینه‌های مختلف تولید و سرمایه گذاری هزینه شود.

وی افزود: با توجه به صرف هزینه‌های زیاد از صندوق بیت المال در بخش آموزش عالی نه تنها بیکاری کاهش نمی‌یابد بلکه با تولید انبوهی از مدرک که موجب افزایش بیکاری در جامعه می‌شود مواجه خواهیم شد.

وی درباره وضعیت فرهنگی کشور در این دولت تصریح کرد: اگر استکبار را همانگونه که امام‌خمینی(ره) سفارش می‌کردند و مقام معظم رهبری نیز بر آن پایبند هستند نشناسیم و به آن اعتماد کنیم، متاسفانه سکولاریزم بر جامعه حاکم خواهد شد.

این کارشناس اضافه کرد: امروز عملا می‌بینیم که دستاوردهای رویکرد سکولار در مجموعه دولت تدبیر و امید نیز در زمینه‌های فرهنگی آثار سوء بر جامعه داشته است در صورتی که انتظار می‌رود آرمان‌های انقلاب اسلامی روزبه روز توسعه یابد و بهتر از قبل شود، اما متاسفانه در شرایط نامطلوبی قرار داریم.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه‌ای دیرینه دارد، افزود: انتظار می‌رود مردم و نظام در تعاملات و معادلات اجتماعی رویکرد اسلامی داشته باشند در حالی که می‌بینیم نوعی عدم اعتماد به همنوع در معاملات اجتماعی آزار دهنده بوده و متاسفانه آسیب‌های اجتماعی متعددی بر جامعه حاکم شده است.

خانلری با بیان اینکه افت فرهنگی و اجتماعی به عنوان عاملی موثر در واردات کالای قاچاق است خاطرنشان کرد: قاچاق کالا جدا از منشا اقتصادی آن نشان از این دارد که قدری افت فرهنگی و اجتماعی در جامعه می تواند بر آن موثر باشد که دولت باید اقدامات جدی‌تری در پیش گیرد.

انتهای پیام/3009
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان