۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین سیامند رحمان وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی را زد/ طلای ششم ایران با رکوردشکنی
کد خبر: ۲۱۵۳۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۵ ساعت: ۱۰:۲۷ ↗ لینک کوتاه

پارالمپیک ریو ۲۰۱۶؛

سیامند رحمان وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی را زد/ طلای ششم ایران با رکوردشکنی

قویترین مرد جهان و عضو تیم ملی وزنه‌برداری ایران در پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک با تکرار عنوان دوره گذشته‌اش ششمین مدال طلای کاروان ورزش کشورمان در این بازیها را بدست آورد.

سیامند رحمان وزنه ۳۱۰ کیلوگرمی را زد/ طلای ششم ایران با رکوردشکنی
به گزارش سرویس ورزشی  صبح قزوین ، رقابت های وزنه برداری پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک بامداد روز پنجشنبه به وقت تهران در دسته بعلاوه ۱۰۷ کیلوگرم پیگیری شد که طی آن سیامند رحمان قویترین مرد جهان موفق به کسب مدال طلا شد.

سیامند رحمان که از سوی تماشاگران حاضر در سالن ریوسنتر مورد تشویق قرار گرفت و از روحیه بالایی هم برخوردار بود در همان حرکت اول وزنه ۲۷۰ کیلوگرمی را بالای سر برد تا خیالش از کسب مدال طلا را راحت کند. رحمان در همین حرکت اول مدال طلا را از آن خود کرد.

سیامند رحمان در حرکت دوم خود به وزنه ۳۰۰ کیلوگرمی حمله کرد و موفق به مهار این وزنه شد تا به چهره ای ماندگارتر از قبل تبدیل شود. قویترین مرد جهان برای حرکت سوم خود وزنه ۳۰۵ کیلوگرمی را انتخاب کرد و موفق به مهار این وزنه شد تا برای سومین بار رکورد دنیا را بشکند. البته این قهرمان ایرانی به دلیل اینکه رکوردجهان را شکسته بود دوباره اجازه پیدا کرد تا رکوردش را ارتقاء بخشد که انتخاب وزنه 310 کیلوگرمی را داشت و با گرفتن دو چراغ سفید از داوران باز هم رکورد خود را پنج کیلوگرم دیگر ارتقاء داد و دست‌نیافتنی‌تر شد.

مدال‌های ایران در پانزدهمین دوره بازیهای پارالمپیک به شرح زیر است:

طلا: ساره جوانمردی (تیراندازی بانوان)، مجید فرزین (وزنه‌برداری)، محمد خالوندی (پرتاب نیزه) و غلامرضا رحیمی (تیراندازی با کمان)، ساره جوانمردی (۵۰ متر خفیف)، سیامند رحمان(وزنه برداری)

نقره: سامان پاکباز (پرتاب وزنه)، علیرضا قلعه‌ناصری (پرتاب دیسک)، نعمتی و رنجبر (میکس ریکرو تیمی)، سجاد محمدیان (پرتاب وزنه) و عبدالله حیدری (پرتاب نیزه) و سجاد نیک پرست (پرتاب نیزه)

برنز: پیمان نصیری (دوی ۱۵۰۰ متر)، ابراهیم رنجبر (تیراندازی با کمان)، علی صادق زاده (وزنه برداری) و اسدالله عظیمی (دو و میدانی)

پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو از ۱۸ شهریور ماه با حضور چهار هزار و ۳۵۰ ورزشکار از ۱۵۹ کشور جهان به‌میزبانی شهر ریودوژانیروی برزیل آغاز شده است و تا ۲۸ شهریورماه ادامه خواهد داشت. کاروان ورزشی کشورمان با عنوان «منا» متشکل از ۱۱۱ ورزشکار در ۱۲ رشته ورزشی در این دوره از بازی‌ها حضور دارد.

انتهای پیام/1404

منبع: پایگاه598

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان