۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین توانمندی‌های نیروهای مسلح باید در راه حفظ اقتدار کشور به کار گرفته شود
کد خبر: ۲۱۵۳۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۴ ساعت: ۱۷:۰ ↗ لینک کوتاه

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین:

توانمندی‌های نیروهای مسلح باید در راه حفظ اقتدار کشور به کار گرفته شود

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین بیان کرد: شعار سال ستاد کل نیروهای مسلح در سی و ششمین سالروز دفاع مقدس "ما برای دفاع آماده ایم" است، زیرا همه توانمندی‌های نیروهای مسلح باید در راه حفظ ارزش‌های اسلامی و اقتدار مردم و دفاع از ولایت به کار بسته شود.

توانمندی‌های نیروهای مسلح باید در راه حفظ اقتدار کشور به کار گرفته شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ ‌و هنر صبح قزوین ، امیر محمد رضایی فرمانده قرارگاه ارشد نظامی آجا ظهر امروز(چهارشنبه) در سالن اجتماعات ارتش لشگر 16 زرهی قزوین اظهار کرد: شهادت طلبی‌ و ایثارطلبی‌ از ویژگی‌های برجسته نیروهای مسلح استان است، در دوران دفاع مقدس رزمندگان با چشم پوشی از لذت‌های دنیوی به میدان جنگ رفتند و شهید شدند.
وی اذعان کرد: شهدا دارای صبر عظیمی بودند که با تقویت انگیزه‌های الهی خود را برای مقابله با دشمن آماده می‌کردند، این نوع انسان‌های وارسته برای رسیدن به شهادت از هم سبقت می‌گرفتند.
رضایی در ادامه افزود: خانواده‌های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس با صبر و استقامت توانستند دوری فرزندان خود را تحمل کنند و صبر خانواده‌ای که پیکر شهید خود را تحویل و تشییع می‌کند برای ما پیام‌های زیاد دارد.
وی بیان کرد: پیروزی در هشت سال دوران دفاع مقدس حاصل رشادت‌های رزمندگان کشورمان است و همه باید در بزرگداشت این ایام همکاری داشته باشند، برگزاری مراسم بزرگداشت دفاع مقدس فقط مربوط به نیروی انتظامی، ارتش و سپاه نیست بلکه به همه دستگاه‌ها و ادارات باید همکاری کنند.
این مسئول عنوان کرد: استان قزوین دارای 2753 شهید گرانقدر 8224 جانباز، 1934 آزاده و 193 شهید گمنام است که وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد و اهداف این عزیزان است که بخشی از این رسالت‌ها در قالب اجرای برنامه‌هایی در هفته دفاع مقدس انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: شعار سال ستاد کل نیروهای مسلح در سی و ششمین سالروز دفاع مقدس "ما برای دفاع آماده ایم" است، زیرا همه توانمندی‌های نیروهای مسلح باید در راه حفظ ارزش‌های اسلامی و اقتدار مردم و دفاع از ولایت به کار بسته شود.
رضایی با اشاره به برنامه‌های ستاد بزرگداشت نیروی مسلح در هفته دفاع مقدس گفت: دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان توسط پرسنل و فرماندهان و همچنین رژه نیروهای مسلح در قالب نیروهای موتوری و پیاده در روز 31 شهریورماه برگزار می‌شود.
وی اذعان کرد: به مناسبت شهادت فرماندهان عالی رتبه کشور که در عملیات ثامن الائمه به شهادت رسیدند برنامه ویژه ای برگزار می‌شود، همچنین برپایی نمایشگاه‌ها در تعدادی از مدارس با هدف انتقال فرهنگ دفاع مقدس برای جوانان اجرایی خواهد شد.
فرمانده قرارگاه ارشد نظامی آجا ادامه داد: از دیگر برنامه‌های ما در هفته دفاع مقدس دیدار با دانش آموزان شاهد، برگزاری مسابقات ورزشی در مدارس و دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از ایثارگران و جانبازان و آزاده خواهد بود.
وی عنوان کرد: برگزاری مسابقات کار با تجهیزات و باز و بسته کردن سلاح‌های انفرادی و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله کتابخوانی و مقاله نویسی و بحث احکام انجام می‌شود.
رضایی در پایان گفت: از 31 شهریورماه به مدت ده شب در محیط پادگان با اجرای برنامه زنده توسط صدا و سیما مرکز قزوین مردم را با حال و هوای دفاع مقدس آشنا خواهیم کرد.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان