۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رژه ۸۰ یگان نیرو‌های‌ مسلح در هفته دفاع مقدس
کد خبر: ۲۱۵۳۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۴ ساعت: ۱۵:۱۹ ↗ لینک کوتاه

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین خبر داد:

رژه ۸۰ یگان نیرو‌های‌ مسلح در هفته دفاع مقدس

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس رژه ۸۰ یگان نیرو‌های‌ مسلح برگزار می‌شود.

رژه ۸۰ یگان نیرو‌های‌ مسلح در هفته دفاع مقدس
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، نشست خبری فرماندهان نظامی و انتظامی استان قزوین به مناسبت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس به منظور اعلام برنامه‌های هفته دفاع مقدس ظهر امروز (چهارشنبه) در سالن جلسات لشگر 16 زرهی، برگزار شد.

سرهنگ سلمان امیری جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین در این نشست، گفت: دوران دفاع مقدس از افتخارات مردم و نظام جمهوری اسلامی در کشور است و زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت‌ها و جان فشانی‌های دلیر مردانی که بی ادعا برای حفظ نظام و کشور جنگیدند جزو وظایف ماست.

امیری با اشاره به درس بزرگ دوران دفاع مقدس برای ملت، بیان کرد: درس بزرگ و راهبردی دفاع مقدس این است که ما از تفکر مادی ابزار محوری به اندیشه الهی انسان محوری رسیدیم، همه می‌دانند که کشور ما و مردم مسلمان آن با تکیه بر نیروی الهی با کشوری که از شرق و غرب از آن حمایت می‌کرد پیروز شد و این پیروزی نشانه اندیشه دفاعی الهی انسان محوری بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه در سال‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: اصحاب رسانه در خدمت به مردم و جمهوری اسلامی قدم استواری برداشتند و با رزمندگان در همه عرصه‌ها همراه بودند و انتظار امروز ما از شما اطلاع رسانی بهینه در کشور است.

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: جنگ هشت ساله ما، جنگ ارزش‌های اخلاقی علیه ارزش‌های غیراخلاقی بود و ما توانستیم حقانیت مسیر و انقلاب خود را به جهانیان اثبات کنیم.

امیری با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی در هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، پوشش امنیتی و ترافیکی در سطح استان و رژه نیروهای مسلح به جهت انسجام و همبستگی در سی و یکم شهریور ماه از جمله برنامه‌های نیروی انتظامی در هفته دفاع مقدس است.

وی در ادامه افزود: فضاسازی اماکن اسلامی با حال و هوای دوران دفاع مقدس، دیدار با خانواده شهدا و تجلیل از جانبازان و ایثارگران نیز از دیگر برنامه‌های نیروی انتظامی در این هفته است.

این مسوول با اشاره به سایر برنامه‌های نیروی انتظامی در این هفته، گفت: مراسم گلباران و غبارروبی مزار شهدا با مشارکت نیروهای مسلح، خاطره‌گویی توسط یادگاران دفاع مقدس، اجرای مسابقات در همین زمینه، اجرای دعای زیارت عاشورا در جوار مقبره شهید گمنام و اجرای مسابقات فرهنگی با محوریت دوران دفاع مقدس از سایر برنامه‌های این ارگان است.
.
امیری خاطرنشان کرد: برنامه‌های متفاوتی با هدف تبیین و عرضه شاخصه انقلابی‌گری مدنظر رهبری با حضور اندیشمندان تدارک دیده شده است.

در ادامه این مراسم سرهنگ عباس برزگر ابراهیمی، جانشین راهبردی سپاه صاحب‌الامر(عج) استان قزوین، اظهار کرد: نیروهای نظامی و انتظامی خادم و سرباز ملت هستند و فعالیت‌های زیادی را در هفته‌های دفاع مقدس داشته‌اند.

وی افزود: ملت شهیدپرور ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در جهت بازسازی کشور از نظر علمی، سیاسی، اقتصادی و حاکمیتی همت کردند تا آرمان‌های امام راحل تحقق یافته و از بین نرود.

برزگر به دلایل برپایی جشن در هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: جمهوری اسلامی با یاری خداوند، همت مردم و تلاش رزمندگان به پیروزی ارزشمندی دست یافت به نحوی که یکی از اندیشمندان خارجی همه دنیای استکبار را یک طرف و نظام جمهوری اسلامی ایران یک طرف دانسته است.

این مسوول با بیان اینکه در هفته دفاع مقدس باید به تقویت باور، اعتقاد و مقاومت مردم پرداخت، بیان کرد: در این هفته اجرای 213 برنامه در نظر گرفته شده و 80 یگان رژه خواهند داشت.

یادواره شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم کشور فردا (پنجشنبه) ساعت 5 در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با حضور خانواده‌های شهدا و 15 خانواده شهید اهل تسنن و مسوولان دیگر برگزار می‌شود.

انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان