۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین تعزیه‌خوان‌ها به اسناد محکم دینی توجه کنند
کد خبر: ۲۱۵۳۵۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۳ ساعت: ۱۲:۲۹ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌ فقیه در قزوین:

تعزیه‌خوان‌ها به اسناد محکم دینی توجه کنند

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین گفت: تعزیه‌خوان‌ها به اسناد محکم دینی در اجرای هنر نمایشی تعزیه توجه داشته باشند.

تعزیه‌خوان‌ها به اسناد محکم دینی توجه کنند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی بعد از ظهر امروز(سه شنبه) در دیدار اعضای هیأت مدیره انجمن تعزیه استان قزوین که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید همواره تلاش کنیم تا از راه‌های مختلف مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع)، راه عرفانی و نگاه‌های نورانی آن حضرت را برای مردم تشریح کنیم.

وی تصریح کرد: امروز بخشی از این رسالت دینی و الهی را با هنر و نمایشی مانند تعزیه که مرکب از چندین حرفه و هنر است، به مردم نشان می‌دهیم زیرا هنر نمایشیِ زنده، اثر بسیاری در بین مردم دارد.

امام‌ جمعه قزوین به نقش اثرگذار نمایش زنده اشاره کرد و گفت: نمایش فصل شیدایی به عنوان نمایشی زنده که در استان به اجرا درآمد، با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و معلوم می‌شود که هنر نمایشی اثر ویژه‌ و حامیان بسیاری دارد.

عابدینی یادآور شد: اهمیت توجه به اسناد محکم دینی در حوزه هنر تعزیه‌خوانی بسیار بالاست و روضه‌خوان‌ها و مداحان نیز باید به این امر مهم توجه جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: تعزیه باید به گونه‌ای اجرا شود که عوام حرف شما را بفهمند و خواصِ علما هم نتوانند از شما ایراد بگیرند و دست‌یابی به این هدف نیازمند کار بر اساس اسناد و مدارک محکم دینی است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین پرهیز از نگاه مادی به تعزیه را امری ضروری دانست و تأکید کرد: ممکن است تعزیه در محلی خوانده شود و بدون صحبت‌های از پیش انجام شده، پولی هم به تعزیه‌خوان برسد اما هیچ‌کدام حق نداریم با نیت مادی وارد این عرصه شویم.

عابدینی خاطرنشان کرد: اگر تعزیه‌خوان‌ها، روحانیون و مداحان برای پول به این عرصه وارد شوند، عوامل امام حسین(ع) به حساب نمی‌آیند و آن اثر معنوی که باید از کار ما محقق شود، نخواهد شد.

وی بیان کرد: فعالین عرصه‌ای که هدفشان تشریح مظلومیت امام حسین (ع) است باید با اخلاص باشند و در این عرصه با نیت جلب رضای الهی فعالیت نمایند تا کارشان با اثر مطلوب همراه شود.

نماینده ولی‌ فقیه در استان قزوین هماهنگی تعزیه خوان‌ها با محافل دینی را ضروری دانست و بیان کرد: یکی از کارهای تعزیه خوان‌ها ترویج شعائر الهی است و برای تحقق این امر، هماهنگی با محافل دینی از سوی تعزیه خوان‌ها بسیار مهم و ضروری است.

عابدینی یادآور شد: تعزیه خوان‌ها، منبری‌ها و مداحان باید مطالعات دقیق و جامع داشته باشند و این سه قشر تلاش کنند تا انس و الفت بیشتری بینشان برقرار شود.

وی تصریح کرد: باید همواره حق را بیان کنیم تا ذهن آدم‌ها روشن و بیدار شود و به هر میزانی که در تحقق این هدف موفق باشیم، در آخرت نزد خدای متعال روسفید و در دنیا در دل‌های مردم جای خواهیم گرفت.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان