۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۸۱ کیلو فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در قزوین معدوم شد
کد خبر: ۲۱۵۳۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۳ ساعت: ۱۴:۵۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین:

۸۱ کیلو فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در قزوین معدوم شد

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین گفت: در روز عید قربان ۸۱ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در قزوین کشف و معدوم شد.

۸۱ کیلو فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در قزوین معدوم شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، سید بهمن نقیبی، مدیرکل دامپزشکی استان قزوین ظهر امروز(سه شنبه) در جلسه این سازمان اظهار کرد : اکیپ های بازرسی بهداشتی و نظارت بر ذبح شرعی دام در روز عید سعید قربان برکشتار یک هزار و۷۸ راس دام  نظارت کردند که در این راستا ۸۱ کیلوگرم لاشه و آلایش غیرقابل مصرف دامی کشف و از چرخه مصرف انسانی حذف شد.

وی افزود: در روز عید سعید قربان ۳۴ اکیپ نظارتی دامپزشکی در سطح استان به صورت ثابت و سیار بر نحوه کشتار دام نظارت کردند که گوشت سالم وحلال به دست مصرف کنندگان برسد.

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین یادآورشد: در این زمینه طبق هماهنگی های انجام شده با صدا وسیما و رسانه های الکترونیکی و مجازی، ارسال پیامک صوتی و توزیع پوستر و بروشور خوشبختانه امسال بر اساس بازدیدهای میدانی میزان کشتار دام در منازل کاهش چشمگیری داشت.

نقیبی تصریح کرد: بیشتر افراد برای خرید دام زنده و کشتار دام به کشتارگاه ها و مراکز تحت نظارت دامپزشکی مراجعه می کردند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه برخی از بیماریهای دام در زمان حیات حیوان و برخی از بیماری‌ها پس از کشتار دام قابل تشخیص است، لذا کارشناسان دامپزشکی ضمن نظارت بر مراکز عرضه دام زنده، بر نحوه ذبح شرعی دام نظارت کرده و با بازدید از لاشه دامهای کشتاری موجب اطمینان خاطر حجاج از سلامت وحلیت دامهای کشتاری شدند که  بر اساس جمع بندی آمار بازرسیهای اکیپ های نظارتی روز گذشته ۳۶ کیلو گوشت و  ۴۵ کیلو آلایش دامی غیر قابل مصرف تشخیص داده شد و از چرخه مصرف خارج شد.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان