۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی در قزوین راه اندازی می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۳۲۸ نویسنده: علی هوشمند تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۳ ساعت: ۸:۲۶ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه هنری استان قزوین:

کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی در قزوین راه اندازی می‌شود

رئیس حوزه هنری استان قزوین عنوان کرد: کتاب "تک نگاشت" اثر حمید جباری راد با موضوع جریان شناسی حقیقت هنر در هفته دفاع مقدس چاپ می‌شود و یکی از اهداف ما راه اندازی کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی است که در حال پیگیری آن هستیم.

کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی در قزوین راه اندازی می‌شود
علی هوشمند در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به رویکرد حوزه هنری در افزایش تولیدات هنری اظهار کرد: هم اکنون در یک عرصه رقابتی قرار داریم که معمولا آوردگاه محصولات هنری محسوب می‌شود و این تولیدات و محصولات فرهنگی ماندگاری خوبی خواهند داشت.
وی گفت: تکالیف ما در عرصه حوزه هنری پرداختن به مضامین حوزه‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است؛ یعنی برجسته سازی و ارائه الگوهای شاخص از زندگی جمله مرحوم ابوترابی، شهیدرجایی و شهید بابایی است.
رئیس حوزه هنری قزوین ادامه داد: هدف ما در عرصه حوزه هنری استفاده از چهره‌ها و هنرمندان بومی است تا هنرهای شاخص استان قزوین در سطح ملی معرفی شوند.
وی بیان کرد: در حوزه هنری قزوین با نگاه به رسالت افزایش تولیدات هنری از استعدادیابی غافل نشده‌ایم؛ بنابراین یکی از وظایف اصلی حوزه علاوه بر تولید، کشف و شناسایی هنرمندان جوان است.
این مسئول با بیان اینکه منابع مالی حوزه هنری محدود است، عنوان کرد: در حوزه ادبیات پایداری و شعر و داستان حرکت‌هایی انجام و جذب استعداد شروع شده است؛ همچنین در حوزه طنز هم با راه اندازی محفل سنگ پا وارد شده‌ایم.

خاطرات فرج الله فصیحی‌رامندی جمع آوری می‌شود

رئیس حوزه هنری قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه هنری 65 برنامه تصویب شده که این برنامه‌ها با کار کارشناسی در طول سال انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در حوزه‌های کاریکاتور و طنز باید در زمینه تصویر بیشتر کار کنیم، ابراز کرد: حوزه هنری استان در حوزه هنرهای تجسمی در کشور پایلوت است و در حوزه پژوهش به دلیل فعال بودن حوزه رسانه‌ای، جزو پنج استان اول کشور هستیم.
هوشمند درباره برنامه‌های حوزه هنری در هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در این ایام رونمایی و چاپ کتاب "این سرزمین امین ندارد" اشعار سعید عاشقی و گونه‌های روایت در داستان‌های دفاع مقدس به نوشته دکتر فضل الله خدادادی انجام می‌گیرد.
وی اضافه کرد: کتاب "تک نگاشت" اثر حمید جباری راد با موضوع جریان شناسی حقیقت هنر در هفته دفاع مقدس چاپ می‌شود و یکی از اهداف ما راه اندازی کتابخانه تخصصی انقلاب اسلامی است که در حال پیگیری آن هستیم.
این مسئول بیان کرد: جمع آوری خاطرات فرج الله فصیحی‌رامندی توسط آقای ملازینل، چاپ کتاب دین و عقلانیت فلسفی ابن سینا به نوشته عباس بخشی، تهیه آلبوم خان بابا با آهنگ سازی میثم اصغرزاده از برنامه‌های در دست انجام حوزه هنری است.
وی گفت: بسته‌ای از تولیدات فاخر هنرمندان برجسته استان در حوزه گل و مرغ، نگارگری و خوشنویسی برای هفته مقدس آماده شده، همچنین دوفیلم 100ثانیه‌ای با موضوعات انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در دست انجام است.
هوشمند با اشاره به نمایش "ترور لبخند" تئاتر خیابانی، اذعان کرد: این نمایش در استان قزوین در پنج نقطه از شهر براساس زندگینامه معلم شهید قدرت الله چگینی اجرا می‌شود.
وی در پایان گفت: در 10 مهرماه مروری بر سه دهه از آثار استاد ابوالفضل دل زنده از نقاشان برجسته استان انجام می‌گیرد و کلیپی از شهدای مدافعان حرم نیز تهیه شده که در هفته دفاع مقدس پخش می‌شود.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان