۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین چراغ جادوی کنسرتها برای میلیاردر شدن دلالهایی با شغل دولتی!
کد خبر: ۲۱۵۳۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲ ساعت: ۱۷:۱۰ ↗ لینک کوتاه

چرا درآمدهای نجومی کنسرتها شفاف نیست؟

چراغ جادوی کنسرتها برای میلیاردر شدن دلالهایی با شغل دولتی!

دلالهای برگزاری کنسرتها که به واسطه در آمدهای یکباره با فروش بلیط های نجومی امروز در ثروت های باد آورده روزهای خوبی را می گذرانند البته در خصوص این درآمد ها نه تنها به جایی پاسخگو نیستند بلکه سرکوب و مکتوم کردن بسیاری از استعدادهای بومی و موسیقی فاخر نیز ثمره ولع لجام گسیخته آنها برای کسب در آمد است.

چراغ جادوی کنسرتها برای میلیاردر شدن دلالهایی با شغل دولتی!
به گزارش سرویس فرهنگ وهنر  صبح قزوین ، اصرار بیش از اندازه برای برگزاری افراط گونه کنسرتهای موسیقی در حالی که کار عمده آنها با عدم استقبال عمومی و فروش نرفتن بلیطها به لغو برخی از سانسها می کشد همچنان ادامه دارد.

 

عدم شفافیت در درآمدهای یک شبه این کنسرتها تردید ها نسب به این پافشاری برای برگزاری کنسرتها را دو چندان کرده است.

 

دلالهای برگزاری کنسرتها که به واسطه در آمدهای یکباره با فروش بلیط های نجومی امروز در ثروت های باد آورده روزهای خوبی را می گذرانند البته در خصوص این درآمد ها نه تنها به جایی پاسخگو نیستند بلکه سرکوب و مکتوم کردن بسیاری از استعدادهای بومی و موسیقی فاخر نیز ثمره ولع لجام گسیخته آنها برای کسب در آمد است.

چراغ جادوی کنسرتها برای میلیاردر شدن دلالهایی با شغل دولتی!

 

در آمدهایی که فقط از محل بلیط فروشی نیست بلکه در حواشی کنسرتها منابع در آمد زایی عجیب و غریبی نیز برای صنف دلالها وجود دارد که به زودی با اسناد و مدارک روشن به آنها پرداخته خواهد شد.

 

اما یکی از برنامه های عریض و طویل تدارک دیده شده در حوزه موسیقی در استان کرمانشاه فستیوال موسیقی در حاشیه محوطه تاریخی بیستون است که قرار است 7 شبانه روز ادامه داشته باشد.

 

فارغ از همه انتقادهای وارد شده به این قسم برنامه ها دو نکته اساسی در خصوص برگزاری این به اصطلاح فستیوال وجود دارد  که برگزار کنندگان آن باید به افکار عمومی پاسخ گو باشند.

 

نکته اول اینکه عایدی مالی و مادی این برنامه برای فرهنگ، هنر و موسیقی کرمانشاه  چیست؟ آیا تهیه کنندگان این برنامه که ظاهرا برخی از آنها مسئولیتهای دولتی نیز دارند، از قبل بلیط فروشی و بهره مندی از فضای تاریخی و کم نظیر محل برگزاری، خدمتی به فرهنگ و هنر کرمانشاه خواهند کرد؟

 

یک حساب سرانگشتی نشان می دهد که عده ای معدود ظرف مدت چند شب به یک درآمد میلیاردی دست پیدا خواهند کرد در حالی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی (انجمن موسیقی) کرمانشاه مدعی است از این خوان گسترده دستش خالی خواهد ماند و در پاسخ به سوالاتی مثل این موضوع که چرا برنامه ها و تدابیر فرهنگی و هنری در کرمانشاه در سطح نازلی است و فقط به کنسرتها خلاصه شده باز هم پاسخش این خواهد بود که پول نداریم!!!

 

در این رابطه مسئول سابق انجمن موسیقی استان کرمانشاه به مرصاد گفت: به نظر می رسد بهتر است که انجمن موسیقی ارشاد باید روشن شفاف درباره درآمدهای احتمالی از کنسرت ها با مردم سخن بگوید.

 

متقی فر گفت: آیا بهتر نیست که اگر انجمن موسیقی درصدی از محل در آمد کنسرتها به دست می آورد روشن و شفاف اعلام کند و از این عایدی برای کمک به کاهش هزینه های هنرمندان بومی استفاده کند؟ چرا مثل گذشته این ورودی و خروجی ها شفاف نیست؟

 

به هر حال مسئولین استان کرمانشاه باید پاسخگو باشند که چطور می شود عده ای انگشت شمار در یک چشم به هم زدن از جیب مردم با بلیط فروشی های چند ده هزار تومانی ثروت یک شبه کسب کنند و مثل همیشه دست کرمانشاه خالی بماند؟

 

مکتوم ماندن استعداد های بومی یکی دیگر از آسیب های عمده این برنامه غیر کارشناسی که ظاهرا فقط با هدف کسب در آمد برقرار شده است ضربه مهلک به استعداد های بومی موسیقی در استان کرمانشاه است.

 

شهاب متقی فر مسئول سابق انجمن موسیقی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این رابطه به مرصاد می گوید: تا کنون سکوت کردیم و حرفی نزدیم اما واقعا احساس می کنم که سکوت بیش از این خیانت به استعدادهای بومی استان کرمانشاه است.

 

وی در ادامه با اشاره به گفتگویش با برخی از هنرمندان موسیقی کرمانشاه می گوید: بچه های هنرمند کرمانشاهی معتقدند و سوال دارند که چرا باید در زمانی که چند گروه موسیقی بومی و کرمانشاهی و استعداد های توانمند این استان مجوز اجرا گرفته اند، همزمان یک فستیوال اینچنینی برگزار شود؟ می دانند با این کار چه بلایی سر این بچه ها می آورند؟

 

متقی فر می گوید: اینکه گروه های بدون پشتوانه و مظلوم هنری استان کرمانشاه اینگونه قربانی خواست و نفع برخی افراد معدود شوند به سود چه کسی است؟

 

وی تصریح کرد: امروز نه تنها شاهد حمایت از هنرمندان توانمند بومی نیستیم بلکه با چنین بی برنامه گی های در آور شاهد وارد شدن آسیبها و لطمات جبران ناپذیر به هنر کرمانشاه هستیم که باید آقایان پاسخ گو باشند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه این سیاستها هنرمندان بومی را له می کند، افزود: اگر این آقایان از همزمانی برنامه با خبر بوده اند و تعمدا اینکار را کردند که واویلاست و اگر هم ندانستند که باز هم یک گناه نابخشودنی است که از برنامه ریزی ناتوان بوده اند.

 

 آنچکه مشخص است عجله زیاد برای برگزاری کنسرتهای متعدد در شرایطی که کنسرت بسیاری از خوانندگان مشهور به دلیل عدم بلیط فروشی با کاهش سانس ها روبه روست چندان عادی به نظر نمی رسد.

انتهای پیام/1404

منبع: مرصاد

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان