۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین عید قربان بازگشت به مقام تقرب الهی است
کد خبر: ۲۱۵۳۱۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۲ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

عید قربان بازگشت به مقام تقرب الهی است

امام جمعه قزوین گفت: عید قربان بازگشت به مقام تقرب الهی و به خدا نزدیک شدن است.

عید قربان بازگشت به مقام تقرب الهی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عید سعید قربان که در مسجدالنبی(ص) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: همه عبادت‌ها و بندگی‌ها برای این منظور است که در انسان انقلابی به وجود آمده و انسان به عنوان اشرف مخلوقات، صاحب تولد دیگری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: عبادت‌ها و بندگی‌ها برای شکوفایی استعدادها، آشکار شدن گنج‌هایی که خداوند در درون انسان قرار داده و در نتیجه نزدیک شدن انسان به حق‌تعالی است.

امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: انسانی که خودش را پیدا کرده و استعدادهایش شکوفا شود، به خدا نزدیک‌تر می‌شود و رنگ خدایی می‌گیرد و هیچ نعمتی بالاتر از این نیست که خلق و خوی خدایی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حج نیز همه هم و غم مؤمنین، کسب تقوا و قرب الهی است و فلسفه قربانی کردن در این روز نیز همین معناست.

آیت الله عابدینی با بیان این‌که عید قربان بازگشت به مقام تقرب الهی و به خدا نزدیک شدن است، گفت: اگر انسان به مقام تقرب الهی برسد، در حقیقت به مرحله ایمان، تقوا و تسلیم رسیده و این مقام بسیار ارزشمند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که یکی از خواسته‌های حضرت ابراهیم (ع) از خداوند رسیدن به مقام تسلیم بود، اذعان کرد: حضرت ابراهیم (ع) از خداوند درخواست کرد که به همراه فرزند و ذریه‌اش به مقام تسلیم برسد و طبق قرآن ذریه آن حضرت همه مسلمانان هستند که اگر تلاش کنند به آن مقام دست پیدا می‌کنند.

وی افزود: اگر انسان به مرحله‌ای برسد که به هر آنچه که خداوند می‌گوید رضایت داشته باشد و اگر خواسته‌ای به تأخیر افتاد در آن عجله نکند و اگر امری محقق شد درخواست تأخیر در آن را نداشته باشد، به مقام تسلیم رسیده است.

امام‌جمعه قزوین در فراز دیگری از سخنان خود به جنایات آل سعود اشاره و تأکید کرد: آل سعود «بیت‌العتیق» را به ملکیت خود درآورده است. اگر بخواهیم در خانه‌ها و بنا‌ها به یک خانه عنوان خانه آزاد را بدهیم، همین خانه خداست.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: این آزادی به معنای آن است که کسی حق ندارد منافعش را در این خانه ببیند و مساجد نیز از این قاعده مستثنا نیستند.

وی در این خصوص ادامه داد: در حوزه مساجد نیز امام جماعت، هیأت امنا و حتی واقفی که مسجد را احداث کرده، حق ندارد خود را مالک مسجد بداند و باید کرامت و حریت مسجد پاس داشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در خصوص جنایت‌های آل سعود و ظلمی که آن‌ها در حق مسلمین مرتکب می‌شوند، بیان کرد: امروز کعبه در اسارت دشمنان خداست؛ آن‌ها منافق هستند و تنها نام مسلمان را بر خود نهاده‌اند و در حقیقت منافع استکبار جهانی را تأمین می‌کنند.

امام‌جمعه قزوین اظهار کرد: رژیم سعودی مانند صهیونیست‌ها مانع گسترش اسلام می‌شود و جنگ علیه مردم یمن و حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه در راستای همین هدف شیطانی قرار دارد.

وی به وظایف مسلمانان و حکام جهان اسلام در قبال آل سعود اشاره و یادآور شد: مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی باید حکام سعودی را از سر راه خانه خدا به عنوان یک مانع بردارند تا مسلمانان با وحدت، همدلی، عزت و کرامت بزرگ‌ترین همایش سیاسی و عرفانی خود را به جای آورند.

آیت‌الله عابدینی در پایان گفت: آنچه که در طول تاریخ دیده شده، نابودی جنایتکاران بوده که آخرین آن‌ها نیز صدام و قذافی هستند و انشاءالله به زودی مسلمانان جهان جشن سرنگونی این حکام ستمکار را شاهد باشند.
انتهای پیام/7003

منبع: دفتر امام جمعه قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان