۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین عرضه دام زنده ویژه قربانی در ۵ مرکز/ مردم مراقب بیماری "تب خونریزی دهنده کنگو" در لاشه دام باشند
کد خبر: ۲۱۵۳۱۴ نویسنده: سید بهمن نقیبی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۱ ساعت: ۲۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین خبرداد:

عرضه دام زنده ویژه قربانی در ۵ مرکز/ مردم مراقب بیماری "تب خونریزی دهنده کنگو" در لاشه دام باشند

مدیرکل دامپزشکی استان قزوین از عرضه دام زنده ویژه قربانی در ۵ مرکز خبر داد و عنوان کرد: بیماری "تب خونریزی دهنده کنگو کریمه" در دام قابلیت تشیخص نیست اما در تماس با انسان قابل انتقال است.

عرضه دام زنده ویژه قربانی در ۵ مرکز/ مردم مراقب بیماری "تب خونریزی دهنده کنگو" در لاشه دام باشند
سید بهمن نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین درباره جایگاه‌های فروش دام سالم به حاجیان برای عید قربان اظهار کرد: مسئولیت آماده سازی جایگاه‌های عرضه دام زنده برعهده شهرداری است و آنها از 10 روز گذشته استعلامی از سازمان دامپزشکی داشته‌اند و مراکز مورد نظر باید از سوی شهرداری تعیین شود.
وی در ادامه افزود: عرضه دام زنده از سوی سازمان میادین و تره بار و سازمان دام به صورت پیمانکاری در اختیار افراد علاقه‌مند قرار می‌گیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین با بیان اینکه 5 مرکز برای عرضه دام زنده معرفی شده اند، گفت: آدرس این مکان‌ها بدین شرح است:
- بلوار شهید باهنر، نرسیده به پل امام علی(ع)، ضلع شرقی؛
- بلوار شهید باهنر، ضلع غربی نسیم شمال
- چهارراه نسیم شمال، ورودی جاده رشت سمت راست
- انتهای خیابان نواب، میدان مادر جنب فروشگاه رفاه
- کمربندی جمهوری، جنب چهارراه ایران گاز
وی در ادامه ابراز کرد: روز عید قربان 34 اکیپ دامپزشکی در سراسر استان درنظر گرفته شده‌ است که از ساعت 6 صبح در اداره کل دامپزشکی آماده خدمات رسانی هستند.

34 اکیپ دامپزشکی در استان آماده خدمات رسانی به حاجیان است
نقیبی بیان کرد: حاجیانی که قربانی دارند، می‌توانند با شماره 4 رقمی 1512 در شب و روز عید قربان با اداره کل دامپزشکی تماس بگیرند یا به شماره 50001512 پیامک ارسال کرده و آدرس خود را اعلام کنند تا اکیپ سیار دامپزشکی برای معاینه دام و گوشت قربانی شده در محل مورد نظر حاضر شود.
وی با بیان اینکه به همراه اکیپ سیار دامپزشکی یک کارشناس دینی برای انجام ذبح شرعی حضور دارد، اذعان کرد: نیروهای بازرسی اداره کل دامپزشکی برای بررسی سلامت گوشت قربانی در محل‌های تعیین شده حضور خواهند داشت.
این مسئول عنوان کرد: حاجیان در تهیه دام سالم دقت داشته باشند و از پزشکان دامپزشکی کمک بگیرند و حاجیان دام‌های خود را برای قربانی به کشتارگاه‌ها انتقال دهند و عملیات ذبح در کشتارگاه‌های استان در این روز به صورت رایگان خواهد بود.
وی ادامه داد: توصیه اکید ما این است که پس از قربانی دام لاشه به مدت 24 ساعت در یخچال نگهداری شود.
مدیرکل دامپزشکی استان قزوین در پایان گفت: بیماری "تب خونریزی دهنده کنگو کریمه" در دام قابلیت تشیخص نیست اما در تماس با انسان قابل انتقال است؛ بنابراین پس از کشتار لاشه را در یخچال نگهداری کنید تا دمای پایین عامل غیرفعال شدن این ویروس می‌شود.
انتهای پیام/2002


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان