۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش اختصاص به حقوق و دستمزد دارد
کد خبر: ۲۱۵۳۱۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۱ ساعت: ۱۴:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش اختصاص به حقوق و دستمزد دارد

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش دارای بودجه فرهنگی نیست و ۹۹ درصد بودجه اختصاصی به حقوق و دستمزد و یک درصد صرف امور جاری و عمرانی می‌‎شود.

 ۹۹ درصد بودجه آموزش و پرورش اختصاص به حقوق و دستمزد دارد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مهدی علی اکبرزاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز( یکشنبه) در همایش معاونان و اعضای شورای تربیتی آموزش و پرورش استان در سالن اجتماعات رشد قزوین با اشاره به مناسبت روز عرفه بیان کرد: ما متاسفانه از مناسبت‌های معنوی طول سال غافل شده و فقط با گفتن یک تبریک یا تسلیت ساده از کنار آن گذر می‌کنیم در حالیکه همه اعمال و مناسبت‌های دینی فلسفه‌ای دارد که باید در مورد آن با دانش‌آموزان سخن بگوییم.
وی افزود: دانش‌آموزان در طول سال همواره درگیر درس و تحصیل هستند ضمن اینکه والدین نیز آنها را ترغیب به حضور در کلاس‌های فوق برنامه و تقویتی می‌کنند در نتیجه پس از اتمام تحصیلات و فارغ التحصیل شدن تربیت کامل اجتماعی شدن را کسب نمی‌کنند.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تقاضا دارم در جلسات معلمان و مربیان پرورشی و فرهنگی به این نکات مهم اشاره کرده و از کوچک‌ترین اتفاق و مناسبت‌های دینی نیز در جهت تربیت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: امروزه فضاهای مجازی بخش زیادی از اوقات دانش‌آموزان را به خود معطوف کرده است بنابراین نمی‌توان بسیاری از واقعیت‌ها را برای آنها ترسیم نمود در چنین شرایطی این پرستار الکترونیک باعث دوری فرزندان از والدین شده است.

آموزش و پرورش دارای بودجه فرهنگی نیست

علی اکبرزاده با بیان اینکه نیروی انسانی رکن اصلی هر فرآیندی در سازمان‌ها است، تصریح کرد: مربیان و معلمان با کمترین هزینه بیشترین تاثیرگذاری را بر روی دانش‌آموزان دارند بنابراین باید از این فرصت به شکل مناسبی استفاده کرد.
وی تاکید کرد: همه انسان‌ها در هر جایگاه و مسئولیتی دارای تاثیرگذاری هستند و اگر این امر را قبول کنیم بدون شک موفق عمل خواهیم کرد.
مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت مشارکت در مدارس تاکید کرد: افراد موثر را به مدارس دعوت کنید تا در جلسات حضور یافته و از نزدیک در جریان مشکلات قرار گیرند تا با افزایش آگاهی آنها نسبت به اهمیت مباحث آموزشی و پرورشی، میزان مشارکت آنها افزایش یابد.
وی با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش بیان کرد: آموزش و پرورش دارای بودجه فرهنگی نیست و 99 درصد بودجه اختصاصی به حقوق و دستمزد و یک درصد صرف امور جاری و عمرانی می‌‎شود بنابراین آموزش و پرورش نیاز به مشارکت سایر نهادها دارد.
علی اکبرزاده با اشاره به موفقیت اجرای همیار پلیس در نهادینه شدن فرهنگ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان کرد: با توافق سازمان میراث فرهنگی از مهر ماه سال جاری به منظور حفظ منابع میراث فرهنگی و توسعه گردشگری، همیار گردشگر به مجموعه آموزش و پرورش اضافه می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان