۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین قرارداد FATF سلب حق حاکمیت ملی است/اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی جلب رأی قشری خاص است
کد خبر: ۲۱۵۳۰۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۱ ساعت: ۱۳:۳۹ ↗ لینک کوتاه

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه شهید مدنی تبریز:

قرارداد FATF سلب حق حاکمیت ملی است/اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی جلب رأی قشری خاص است

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه شهید مدنی تبریز بیان کرد: مبنا قرار دادن FATF مشابه سلب حق حاکمیت ملی و واگذاری اختیار کشور به نهادهای بین‌المللی است.

قرارداد FATF سلب حق حاکمیت ملی است/اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی جلب رأی قشری خاص است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه شهید مدنی تبریز با اشاره به FATF و نقش رسانه‌ها در بصیرت بخشی به آحاد ملت گفت: مسئله FATF از مدتی پیش از رسانه‌ای شدن در این حجم، مورد رصد دانشجویان انقلابی بود؛ به نظرم بعضی رسانه‌های جریان خاص بدون درک درست از مسئله شروع به دفاع از عملکرد دولت محترم در این زمینه کردند تا حدی که فرسنگ‌ها از واقعیت فاصله گرفتند و ذهن مخاطب خود را به مسائل حاشیه‌ای گره زدند تا اصل موضوع در حاشیه قرار بگیرد.

وی ادامه داد: بگذارید صریح بگویم منطق قبیله‌گرایی بر بیشتر این رسانه‌ها حاکم است، تاکتیک‌های عملیات روانی در فعالیت این رسانه‌ها به شکلی آشکار قابل روئیت بوده و هست؛ برای مثال گره زدن قانون مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم به مسئله FATF؛ واقعا تفاوت ماهوی میان یک تعهدنامه بین‌المللی و قانون مصوب مجلس قابل اغماض نیست.

اگر دغدغه امنیت ملی داشته باشیم مسئله FATF خطرناک است

این فعال دانشجویی افزود: مرجع تعیین تروریست بودن در قانون، شورای عالی امنیت ملی است در حالی که FATF از ما می‌خواهد قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کنیم! اگر به فهرست نهادهای داخلی تحریم شده نگاهی بیاندازید از هر جناحی که باشید، اگر امنیت ملی را در نظر بگیرید قطعاً به خطرناک بودن این مسئله اعتراف می کنید.

وی در ادامه با ذکر چند مورد از شرکت‌های قید شده در لیست تحریمی اظهار داشت: وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سپاه پاسداران، بسیج مستضعفین، دانشگاه صنعتی مالک اشتر، دانشگاه جامع امام حسین و ده‌ها گروه صنعتی و دفاعی کشور که وجود هر یک در دوره تحریم‌های غرب علیه کشور باعث نجات کشور بود.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه شهید مدنی تبریز با اشاره به صحبت‌های وزیر اقتصاد و دارایی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما اظهار داشت: وزیر محترم اقتصاد هنوز به طور شفاف در مورد تعهداتی که به FATF داده‌اند شفاف سازی نکرده‌اند و حتی آن را محرمانه می دانند؛ بسیار عجیب است زیرا تعهدات بین المللی جمهوری اسلامی ایران باید از یکی از دو کانال قانونی کشور یعنی مجلس و یا شورای عالی امنیت ملی عبور کند ، ایشان با چه صلاحیتی دست به چنین کاری زده اند؟

وی افزود: این نکته را هم باید اضافه کنم، مسئولینی که از افشای اموال خود واهمه دارند باید از افشای جزئیات قراردادهای نفتی و تعهدات FATF هراس داشته باشند! یادمان نمی رود در جریان تصویب قانون بررسی اموال و دارایی‌های مسئولین چقدر پی‌گیری شد و در آخر مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز یک مصوبه کم خاصیت را به تصویب رساند. اگر از آن روزهای اول شفافیت از اموال خود مسئولین آغاز می‌شد، امروز نگران چنین ننگنامه‌هایی نبودیم.

سلب حق حاکمیت ملی و واگذاری اختیار به نهادهای بین‌المللی

این دانشجو با اشاره به تفاوت‌های FATF و قانون مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم مصوب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تبصره۲ ماده ۱ این قانون تصریح می‌کند اعمالی که افراد، ملت‌ها یا گروه‌ها یا سازمان‌های آزادی بخش برای مقابله با اموری از قبیل سلطه، اشغال خارجی، استعمار و نژادپرستی انجام می‌دهند؛ از مصادیق اقدامات تروریستی موضوع این قانون نمی باشد. تعیین مصادیق گروه‌ها و سازمان‌های مشمول این تبصره بر عهده شورایعالی امنیت ملی است.

وی با ذکر این نکته که اصلی‌ترین تفاوت این قانون و مسئله FATF همین تبصره ۲ ماده یک است ادامه داد: ما نه تنها نهادهای داخلی خود را تروریست نمی‌دانیم، البته از نظر دولت در این باره اطلاع دقیقی ندارم، بلکه نهادهای خارج از کشور همچون حزب‌الله لبنان انصارالله یمن و حماس و … را جزو آزادی‌خواهان می‌دانیم و اصول متعدد قانون اساسی نیز ما را ملزم به دفاع از حقوق مستضعفین عالم از هر طریق ممکن کرده است.

وی افزود: در حالی که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل نهادهای داخل ایران و همپیمانانش را در لیست سیاه تحریم بانکی و تسلیحاتی قرار داده و همین قطعنامه‌ها مرجع FATF هستند. مبنا قرار دادن FATF مشابه سلب حق حاکمیت ملی و واگذاری اختیار کشور به نهادهای بین‌المللی است.

دبیر سیاسی جامعه اسلامی دانشگاه شهید مدنی تبریز با اشاره به اینکه دولت محترم گویی حاضر است برای جلب رضایت طرف مقابل به هر ذلتی تن دهد افزود: به نظر نشست و برخواست با مو بورهای غربی چنان دلربا بوده و آن چنان به سرانجام رساندن برجام به دلیل وابسته بودن حیات سیاسی دولت به آن، برای دولتمردان مهم است که حاضر شده‌اند چشم از نام سه وزارتخانه در لیست تحریمی شورای امنیت نیز ببندند.

جلب رأی قشری خاص با اظهار نظرهای شاذ

این فعال دانشجویی با اشاره به اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی گفت: در مورد این گزاره که توان دفاعی مانع توسعه اقتصادی است، حتی نوجوانانی که سرگرم بازی‌های فضای مجازی هستند هم به بداهت نیاز به نیروی نظامی معترفند. حتی خود این استوانه‌های نظام هم در سفرهای خود از تیم حفاظتی قوی استفاده می‌کنند، لذا این صحبت از سوی کسی که مدت‌ها در بالاترین رده‌های مسئولیتی نظام فعالیت کرده بعید است این که فکر کنیم جاهلانه صورت گرفته است.

وی افزود: ایشان لااقل عضو خبرگان هستند و سطحی از فقاهت را نیز دارند، با این وجود بنده فکر می‌کنم یا از کهولت سن و تعدد مشاورین ناباب ایشان است یا مصرف انتخاباتی دارد؛ مثلا فکر می کنند اگر سپاه عزیز و ارتش محترم را بزنند چه می شود؟ جلب رای قشر خاصی است؟!

این فعال دانشجویی در پایان خاطر نشان کرد: ما فقط می‌توانیم دعا کنیم ایشان و یاران کارگزارانیشان در دولت، در مطرح کردن مسائل و تصمیم گیری‌ها تقوای الهی را در نظر بگیرند. البته این حقیر معترف است عمر سیاسی ایشان چند برابر سن من است، تجربه مدیریت کلان ایشان هم همین طور، ولی دقیقاً به همین دلیل در اذهان مردم ایجاد شائبه شده که چرا چنین شخصی باید چنین مواضعی بگیرد که مورد ملامت مردم و دانشجویان انقلابی قرار گیرد.

انتهای پیام/2002
منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان