۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین به تعهد سیاسی طیب نیا اعتنا نکنید!
کد خبر: ۲۱۵۲۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۱ ساعت: ۱۱:۲۳ ↗ لینک کوتاه

نامه ۸ سناتور آمریکایی به وزیر خارجه اوباما درباره FATF

به تعهد سیاسی طیب نیا اعتنا نکنید!

واقعیت این است که داد و بیدادی که نمایندگان کنگره آمریکا و صهیونیست‌ها مبنی بر این که توقف اقدامات متقابل FATF‌ هیچ نیست جز برای اعمال فشار به تهران با هدف اجرایی شدن برنامه اقدام و طرح خودتحریمی نیست.

به تعهد سیاسی طیب نیا اعتنا نکنید!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، تعلیق 12 ماهه «اقدامات متقابل» FATF‌ علیه ایران در ازای تعهد سیاسی وزیر اقتصاد برای اجرای برنامه اقدام، که از طرف دولت با عنوان جعلی «خروج از لیست سیاه» تبلیغ می‌شود، به شدت مورد اعتراض کنگره آمریکا و صهیونیست‌ها بوده است؛ چه، آنها می گویند FATF نباید در ازای «تعهد سیاسی» آقای طیب نیا اقدامات متقابل را تعلیق می‌کرد بلکه پس از اجرایی شدن برنامه اقدام در عمل، این کار را می‌کرد. حال آنکه «توقف اقدامات متقابل»، «تقریبا هیچ» تاثیری در روابط بانکی کشور ایجاد نکرده و غربی‌ها همه چیز را منوط به «اجرایی شدن برنامه اقدام» کرده اند.  به گزارش فارس، 8 سناتور آمریکایی در نامه ای در تاریخ 30 ژوئن 2016 خطاب به وزیر خزانه‌داری آمریکا، به توقف اقدامات متقابل FATF علیه ایران در ازای تعهد سیاسی آقای طیب نیا اعتراض کرده و می‌نویسند:‌«نظر به تداوم فعالیت‌های ایران در حوزه پولشوئی و تامین مالی تروریسم،تصمیمات مربوط به رفتار ایران در نظام بانکی بین‌الملل باید برمبنای شواهد تغییر باشد، نه بر اساس یک تعهد سیاسی صرف توسط مقامات بلندپایه در ایران برای اجرایی کردن برنامه اقدام».

همانطوریکه مشاهده می‌شود، همه اعتراض صهیونیست‌ها و نمایندگان کنگره آمریکا به این است که چرا FATF اقدامات متقابل علیه ایران را بر مبنای تعهد سیاسی متوقف کرده در حالی که باید بر مبنای اجرایی شدن برنامه اقدام چنین امتیازی داده می‌شده است. این همه غوغا بر سر توقف اقدامات متقابل در حالی است که این اتفاق، باعث هیچ تغییری در روابط بانکی ایران نشده و همچنان بانک‌ها از همکاری با ایران خودداری می کنند. اتفاقی که دولتمردان یازدهم وعده داده بودند پس از اجرایی شدن برجام و لغو یکجای همه تحریم‌ها بیفتد،‌اما اکنون منوط به اجرای برنامه اقدام و خودتحریمی شده است.





انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان