۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فروش اسکناس‌های نو ۵ برابر قیمت+عکس
کد خبر: ۲۱۵۲۹۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۱ ساعت: ۱۰:۴۹ ↗ لینک کوتاه

با نزدیکی عید غدیرخم و عیدی دادن سادات؛

فروش اسکناس‌های نو ۵ برابر قیمت+عکس

فروش انواع اسکناس ۱۰۰ تومانی و ۲۰۰ تومانی در بازار دلال‌های ارز و اسکناس نو درحالی انجام می‌شود که برای خرید یک بسته باید ۵ برابر ارزش واقعی آن هزینه کرد.

 فروش اسکناس‌های نو ۵ برابر قیمت+عکس
به گزارش سرویس اقتصادی  صبح قزوین ،با نزدیکی عید غدیرخم و شوق عیدی گرفتن از سادات بازار فروش اسکناس تانخورده و سکه پر زرق و برق دوباره گرم می‌شود و در پی آن بازار دلالان خیابان منوچهری نیز رونق می‌گیرد.

با گذر از حوالی خیابان منوچهری قیمت اسکناس و سکه نو را از فروشندگان جویا می‌شویم که با پرسیدن قیمت‌ها و مقایسه آن با ماه گذشته متوجه شدیم که قیمت اسکناس‌های تا نخورده 500 تومانی و هزار تومانی تا حدی با کاهش قیمت روبه روشده است و برای خرید یک بسته 500 تومانی که تا ماه پیش تا 70 هزار تومان قیمت داشت این روزها با قیمت 65 هزار تومان به فروش می‌رسد. 

همچنین قیمت هربسته هزار تومانی که تا ماه پیش بین 120 تا 130 هزار تومان فروخته می‌شد با کاهش 50 درصدی به قیمت 115 هزار تومان رسید.
فروش اسکناس‌های نو 5 برابر قیمت+عکس
 
به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به عید غدیر و شروع عرضه اسکناس نو در بانک‌ها این کاهش قیمت در بازار دلال‌ها ادامه داشته باشد و تنها مشتری آنها افرادی باشند که از توزیع اسکناس نو از طریق بانک‌ها چیزی نصیب‌شان نشده باشد. 

در این میان دلال‌ها بروی فروش اسکناس‌هایی که تولید آنها متوقف شده است جولان می‌دهند تا جایی که برای خرید هرعدد اسکناس 100 تومانی و 200 تومانی، باید 400 تومان هزینه پرداخت کنند که رقم بالایی است. 

لازم به ذکر است که یک بسته 100 تومانی که 10 هزار تومان و یک بسته 200 تومانی که 20 هزار تومان قیمت دارد، از طرف دلال‌ها 50هزار تومان قیمت گذاری شده است که چندسال پیش همین اسکناس‌‌ها نیز بدون هیچ ارزش افزوده‌ای از سوی بانک‌ها عرضه می‌شد. 

براساس این گزارش قیمت انواع سکه نو نیز که در ماه گذشته با قیمت‌های بالایی به فروش می‌رسید نیز کاهش قیمت قابل توجهی پیدا کرده است به‌ طوریکه برای خرید بسته‌های 40تایی سکه 500 تومانی با ارزش 20 هزار تومان، تنها 5 هزار تومان هزینه دریافت می‌شود که در ماه گذشته این رقم به 15 هزار تومان هم می‌رسید که این کاهش قیمت در خرید سکه‌های 100 تومانی و 200 تومانی نیز قابل مشاهده است.

با این تفاسیر باید منتظر بود و دید با نزدیکی به زمان عرضه اسکناس نو از سوی بانک‌ها دلالان تا کجا کوتاه خواهند آمد و قیمت‌ها بازهم کاهش پیدا میکند یا خیر.

انتهای پیام/1404

منبع: میزان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان