۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین درهای مغفرت و رحمت الهی در روز عرفه گشوده می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۲۷۸ نویسنده: حجت الاسلام عباس نظری تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۱ ساعت: ۷:۵۶ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

درهای مغفرت و رحمت الهی در روز عرفه گشوده می‌شود

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: با گشوده شدن درهای مغفرت و رحمت الهی در شب و روز عرفه، خداوند متعال دعاها را مستجاب و گناهان را می‌آمرزد.

درهای مغفرت و رحمت الهی در روز عرفه گشوده می‌شود
حجت الاسلام عباس نظری، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به فضیلت دعا و نیایش در روز عرفه اظهار کرد: ما در طول سال مناسبت‌های ویژه مذهبی داریم که در سرنوشت فرد مسلمان و مومن تاثیرگذار و نقش آفرین هستند یکی از این ایام، شب و روز عرفه است که در چنین روزی انسان می‌تواند سرنوشت اخروی خود را تغییر دهد.
وی افزود: یکی از ایام و مناسبت‌هایی که با گشوده شدن درهای مغفرت و رحمت الهی، خداوند متعال دعاها را مستجاب و گناهان را می‌آمرزد، شب و روز عرفه است.
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین خاطرنشان کرد: در روایات آمده که اگر کسی در ماه رمضان موفق به استجابت دعا و بخشش گناهانش نشد باید منتظر بماند و شب عرفه را در سرزمین عرفه درک کند تا مشمول غفران درگاه الهی شود بر این اساس، شب و روز عرفه ایام و ساعات ویژه‌ای است که باید از لحظه لحظه آن به شکل شایسته‌ای بهره برد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از مناسبت‌های روز عرفه، شهادت حضرت مسلم بن عقیل نخستین سفیر امام حسین(ع) است به عبارتی در چنین روزی ما مسلمانان، عبادت خود را با ولایت گره می‌زنیم که این خود یک نکته مهم و قابل تامل است.

دعای عرفه سرشار از معارف اعتقادی و نکات ارزشمند معنوی است
نظری عنوان کرد: دعای عرفه‌ای که امام حسین(ع) در سرزمین عرفات و در حالی که قطرات اشک از محاسن مبارکشان جاری می‌شد، بیان فرمودند سرشار از معارف اعتقادی، اخلاقی و نکات بسیار ارزشمند معنوی است.
وی تاکید کرد: خوشا به حال کسانیکه ایام پرفضیلت شب و روز عرفه را درک و اعمال مخصوص آن را به جای آورده و همچون شب قدر، توفیقات بسیاری را نصیب خود می‌کنند.
معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به اعمال روز عرفه بیان کرد: اقامه نماز ویژه روز عرفه، روزه گرفتن، انجام غسل و قرائت دعای عرفه از جمله اعمالی است که در کتب ادعیه و کتاب مفاتیح الجنان به آن توصیه شده است.
وی در ادامه عنوان کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی استان از سالیان گذشته با همکاری برخی دستگاه‌های فرهنگی اقدام به برگزاری دعای عرفه در آستانه مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین می‌کرد و در ادامه با فرهنگ سازی، دعای عرفه و مراسم روضه مسلم بن عقیل(ع) امروز در سایر مساجد شهرها و روستاهای استان برپا می‌شود.
نظری در پایان گفت: امسال نیز با هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی، این مراسم معنوی در سطح استان همراه با سخنرانی و مداحی در همه مساجد شاخص برگزار می‌شود در شهر قزوین نیز این مراسم در مساجدی همچون مسجد امام خمینی(ره)، امام حسن عسگری(ع)، مسجد خاتم الانبیاء و محمد رسول الله(ص) و مسجد امام حسین(ع) برگزار می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان