۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خروجی FATF ورودی داعش است
کد خبر: ۲۱۵۲۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۰ ساعت: ۹:۵۵ ↗ لینک کوتاه

حسین شریعتمداری:

خروجی FATF ورودی داعش است

مدیرمسئول کیهان در مشهد گفت: خروجی FATF، ورودی داعش است برای اینکه شما خودتان را از اقتدار تهی می‌کنید، وقتی کشور از اقتدار خالی شد، تبدیل به لقمه‌ای می‌شویم که برای بلعیده شدن توسط دشمن آماده است.

خروجی FATF ورودی داعش است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در دومین جلسه از مجموعه نشست‌های «محاکمه مردمی در اعتراض به حقوق‌های نجومی»، با بیان اینکه باید تفسیری از شرایط امروز داشته باشیم تا تابلو و مختصات کنونی خود را ترسیم کنیم، اظهار داشت: برای گمراه نشدن از مسیر اصلی باید سه ویژگی را در خود تقویت کنیم، شناخت نقشه راه خودمان، شناخت نقشه راه حریف و مقایسه مواضع و عملکردها با این دو خط.

وی با اشاره به وضعیت رسیدگی و برخورد با موضوع حقوق‌های نجومی، گفت؛ آقای روحانی می‌فرمایند هیچ‌کدام از این‌ها را به دستگاه قضایی نمی‌فرستند و آقای نوبخت نیز گفتند حضرت آقا تأکید کردند دنبال حاشیه‌ها نروید!
طفره رفتن دولتاز برخورد با حقوق‌های نجومی

شریعتمداری اضافه کرد: حضرت آقا فرمودند دنبال حاشیه‌ها نروید مثلاً در اوج مسائل اصلی کشور اجرای کنسرت‌ها را به موضوع روز تبدیل نکنید تا ذهن‌ها منحرف شود اما در مورد حقوق‌های نجومی ‌گفتند خیانت است، هجمه به ارزش‌هاست و مدیران نجومی لیاقت حضور در این پست‌ها را ندارند باید از آقای نوبخت پرسید آیا پرداختن به حقوق‌های نجومی که با این تعابیر در بیانات رهبری آمده است، ورود به حاشیه است؟!
وی با تأکید بر لزوم برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی، گفت: این مدیران باید به دستگاه قضایی معرفی بشوند، آقای اژه‌ای نیز گفتند چند پرونده را بررسی می‌کنیم اما تاکنون هیچ نتیجه ملموس و محسوسی به دست نیامده است.
راه تشخیص خودی از غیرخودی
مدیر مسئول روزنامه کیهان بابیان اینکه با بررسی و شناخت نقشه‌های راه، می‌توان سره را از ناسره شناخت، خاطرنشان کرد: امروز جریانی در میدان است که غرب از این جریان به عنوان غریقی که برای نجات خود به هر خس و خاشاکی ممکن است متوسل شود، استفاده می‌کند.
وی ادامه داد: فضای غرق مصنوعی را در نظر بگیرید، فرض کنید کسی را در حالتی از غرق‌شدگی نگه می‌دارند، وقتی این فرد احساس می‌کند در حال غرق شدن است، دلش می‌خواهد به هر چیزی چنگ بزند تا زنده بماند، اگر این جریان را نیز در چنین حالتی قرار دهیم، می‌خواهد برای باقی ماندن در قدرت به هر چیزی چنگ بزند و وقتی حریف این فضا را به وجود می‌آورد، وسیله متوسل شدن آن جریان را نیز در اختیارش قرار می‌دهد. این وسیله جدید، به جای آن که نجات‌بخش باشد، غریق را بیشتر در مهلکه فرو می‌برد مثل برجام که برای رهایی از بی‌فایده بودن آن، به سمت FATF رفته‌ایم!
شریعتمداری بابیان اینکه طرف مقابل، ایران را در شرایط غرق مصنوعی قرار داده است، گفت: آنان ما را به سمت برجام می‌برند و دولت محترم نیز همه نظام و دولت را به وزارت خارجه‌ای تبدیل می‌کند که تنها یک دستورالعمل تک ماده‌ای را دنبال می‌کند و آن دستور کار، مذاکره است.
امتیاز نقد دادیم و نسیه تحویل گرفتیم
وی با تأکید بر اینکه با مذاکره و توافق مخالف نیستیم، یادآور شد: ما را به سمت برجام می‌برند، قرار است این برجام فتح الفتوح، آفتاب تابان و بزرگ‌ترین دستاورد قرن باشد و همه تحریم‌ها را لغو کند اما چندین ماه گذشته و چنین اتفاقی نیفتاده، یعنی ما امتیازات نقد را داده ایم و وعده‌های نسیه گرفتیم.
شریعتمداری بابیان اینکه رفع تحریم‌ها در یک روز و سایر دستاوردهایی که مدعی آن بودند، محقق نشد، خاطرنشان کرد: همان وعده‌های نسیه را هم یکی‌یکی انکار می‌کنند و دبه درمی‌آورند.
خروجی FATF، ورودی داعش است
مدیر مسئول کیهان به جریانات به وجود آمده پیرامون کارگروه FATF اشاره و عنوان کرد: FATF کارگروه عملیاتی پول‌شویی است که ما هم مبارزه با پول‌شویی را قبول داریم اما نکته مهم برای ما، تعریف آنان از تروریسم است؛  آنان حزب‌الله، سپاه قدس و انصارالله را تروریست می‌دانند، مسئولان ما می‌گویند این سند را با تأکید بر اجرای آن مطابق قانون اساسی امضاء کرده‌اند.این سؤال پیش می‌آید که اگر قرار است پایبندی‌ ما به این سند مطابق قانون اساسی باشد، چرا «ACTION PLAN» یعنی نقشه یا همان فهرست عملیاتی اجرای FATF را پذیرفته‌ایم؟ و پایان ژوئن 2018 به چه معنی است؟ آیا قرار است تا آن هنگام تعریف خود از تروریسم را با تعریف دشمن یکسان کنیم؟!
وی افزود: خروجی FATF، ورودی داعش است برای اینکه شما خودتان را از اقتدار تهی می‌کنید، وقتی کشور از اقتدار خالی شد، تبدیل به لقمه‌ای می‌شویم که برای بلعیده شدن توسط دشمن آماده است.
وی به انگیزه ایجاد گروه‌های تروریستی در منطقه به خصوص داعش اشاره و عنوان کرد: خانم کلینتون در کتاب خاطرات خود با صراحت می‌گوید به 112 کشور مسافرت کردم تا به مجرد اینکه این گروه اعلام موجودیت کرد، آن را به رسمیت بشناسند، نتانیاهو رسماً از آنها حمایت می‌کند و مجروحان داعش را در بیمارستان‌های تل‌آویو و حیفا مداوا و با آنها عکس یادگاری گرفته و منتشر می‌کند.
 شریعتمداری گفت؛ اگر بر اساس FATF قرار باشد نیروهای مقاومت و سپاه و وزارت دفاع را گروه تروریستی بدانیم یعنی دست بِزن خود را در منطقه قطع کرده‌ایم و داعش و سایر تکفیری‌ها را به کشور دعوت کرده‌ایم! مدیرمسئول کیهان افزود: آن وقت آقایان می‌گویند به نیروی نظامی نیاز نداریم!
شریعتمداری خاطرنشان کرد: آقایان دیگر ژاپن و آلمان را مثال نزنند، این دو کشور در میان 10 کشوری که بالاترین هزینه‌های نظامی را دارند در رده هشتم و نهم قرار گرفته‌اند، آنان تحت قیمومیت آمریکا هستند و آمریکا با نوکران خود خصومتی ندارد، اما از اولین روزهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به درندگی و جنایت علیه کشورمان مشغول است.
وی افزود: آقایی که می‌فرمایید «ما باید دست از توان نظامی خود بکشیم»، اولین گام این است که افراد تیم گسترده حفاظت خود را قدری کاهش دهید! چطور شما برای سفر به یک نقطه این همه تیم حفاظت بسیج می‌کنید، آنوقت برای یک کشور با مردم مظلوم نباید حفاظتی وجود داشته باشد؟
هدف امروز دشمن، نفوذ به ساختار نظام است
مدیر مسئول کیهان بابیان اینکه دوران نفوذ کشمیری‌ها و کلاهی‌ها تمام‌شده، خاطرنشان کرد: یک نوع عوامل نفوذ برای تخریب، ترور و جاسوسی می‌آیند، وقتی این افراد لو می‌روند به آنان می‌گویند «عامل سوخته» اما یک نوع نفوذی دیگر داریم که به آنان «فسیل زنده» می‌گویند، این افراد همان کسانی هستند که برای نفوذ به ساختار نظام گسیل‌ شده‌اند.

ویژگی کسانی که قصد نفوذبه ساختار نظام را دارند
شریعتمداری به بیان ویژگی‌های افراد نفوذی به ساختار پرداخت و گفت: کسی که برای ورود به ساختار یک نظام انتخاب می‌شود، باید دو ویژگی داشته باشد؛ این افراد ابتدا باید سابقه حضور در مسئولیتی شناخته‌شده داشته باشند و مردم نیز آنها را به این سابقه بشناسند و دومین ویژگی این است که به هر علتی با نظام زاویه پیدا کرده باشند.
وی افزود: این دو ویژگی به این معناست که کسانی که سابقه مسئولیت در نظام داشته و به هر دلیلی با نظام زاویه پیداکرده باشند، آماده شکار شدن هستند، وقتی شکار شدند، تابلوی خودی دارند اما شناسنامه آنها خودی نیست.
مدیر مسئول روزنامه کیهان به لزوم توجه به موضع‌گیری‌ها و تابلوهای معرف افراد اشاره و تصریح کرد: وقتی ابن زیاد، هانی را زیر شکنجه گرفته بود، قوم او دارالخلافه را محاصره کرده بودند که اگر به محاصره خود ادامه می‌دادند، تاریخ عوض می‌شد اما «شریح قاضی» پشت بام دارالاماره رفت و گفت بزرگ قوم شما تکریم می‌شود و محترم است در حالی که زیر شکنجه بود.
آقای نخست‌وزیر امام! در مثلث آمریکا، اسرائیل، انگلیس چه می‌کنی؟
وی اضافه کرد: مردم حرف شریح قاضی را باور کردند چون او را به عنوان قاضی دوران امیرالمؤمنین می‌شناختند و نمی‌دانستند این فرد، دیگر آن قاضی گذشته نیست؛  اگر قوم هانی به نکته‌ای که مردم ما در فتنه 88 توجه کردند، توجه می‌کردند تاریخ عوض می‌شد. وی گفت قوم هانی باید از شریح می‌پرسیدند قاضی دوران امام علی(ع) در کاخ ابن‌زیاد چه می‌کنی؟
شریعتمداری گفت، اما مردم ایران در فتنه 88 به این نکته توجه داشتند و می‌پرسیدند؛ «آقایی که نخست‌وزیر دوران امام بودی، امروز در مثلث آمریکا، اسرائیل، انگلیس چه می‌کنی؟»، نخست‌وزیر دوران امام بوده‌ای، خب! الان چه کاره‌ای؟ میزان، حال فعلی افراد است. وی گفت؛ نفوذی که برای نفوذ در ساختار می‌آید، به تدریج از خود مواضعی بروز می‌دهد که می‌توان او را شناخت، مواضع افراد را با خط حرکت و نقشه نظام مقایسه کنید، هرگاه دیدید زاویه دارد، به او شک کنید.

هدف جریان‌ها رااز مواضع آنان تشخیص دهید
وی با تأکید بر اینکه چنین افرادی در موقعیت‌هایی به هم پیوند می‌خورند، گفت: هرگاه دیدید جریان‌هایی که به ظاهر باهم اختلاف دارند، در موضعی باهم ائتلاف کردند، به تابلوی ائتلاف توجه نکنید ؛ در جریان فتنه دیدید که طرف منافق است و کسی می‌گوید، «من افتخار می‌کنم که با آنان دوست هستم»، «بهاییان را هم در زندان دیدم، آدم‌های خوبی هستند»؛ در جریان فتنه هم منافق، بهایی، مدعی اصلاحات و حتی عبدالمالک ریگی هم آمد، تابلوی این ائتلاف انتخابات بود اما کاملاً مشخص بود این تابلو دروغ است.
مدیر مسئول کیهان بابیان اینکه این ائتلاف دروغین به دنبال براندازی نظام بود، خاطرنشان کرد: ریچارد هاس که از برنامه‌ریزان فتنه 88 بود می‌گفت «دوستان ما در ایران خیلی زود به‌طرف هدف اصلی حرکت کردند» اشاره او به شعار «انتخابات بهانه است، اصل نظام  نشانه است» بود.
وی افزود: کسی که 234 میلیون تومان درآمد نجومی دارد را باید طرد  کنید و این را می‌دانید لذا در تلویزیون از مردم پوزش می‌خواهید، چرا بعد از آن می‌گویید این فرد ذخیره نظام است؟ چرا تعلل می‌کنید؟ هرگاه دیدید چنین تعللی وجود دارد، احساس کنید پیوندی در میان است.
آمریکا به دنبال جنگ نیابتی است
شریعتمداری افزود: چه کسی می‌گوید ایران هراسی بد است؟ ایران هراسی برای توده‌های مردم سایر کشورها بد است که باید برای آنان توضیح داد ولی قدرت‌های استکباری باید از ایران بترسند. آمریکا  از مقابله با ایران وحشت دارد و به همین علت در پی جنگ نیابتی است.
وی با بیان اینکه امروز در شرایط خطیری حضور داریم نه شرایط خطرناک، تصریح کرد: دشمن اصرار دارد بگوید شما در شرایط خطرناک هستید، کسانی که بحران ندیده‌اند شرایط کنونی را بحرانی می‌دانند! بحران زمانی بود که شما با دست خالی انقلاب کرده بودید و هنوز از انقلاب خارج نشده، وارد جنگ شدید.
مدیر مسئول کیهان با بیان اینکه جریان رسانه‌ای دنیا  و دنباله‌های داخلی آنها به دنبال خفه کردن سخنان مخالف خود هستند، گفت: آنان صدای مخالف خود را در سیستم مارپیچ سکوت خفه می‌کنند تا کسانی که اظهار نظر می‌کنند، احساس کنند در اقلیت هستند، نتیجه احساس حضور در اقلیت جامعه، ورود دشمنان منفعل به میدان است و دومین نتیجه آن این است که نسل جدید با دیدن تابلوها، احساس می‌کند دیدگاه شما در اقلیت است.
برجام زمینه جنگ را بیش از قبل ایجاد کرد
مدیر مسئول کیهان با اشاره به فضاسازی‌های صورت گرفته در مورد نتایج برجام، تصریح کرد: در برجام، کلید به‌جای اینکه در بسته را باز کند،  وارونه چرخید و درهای باز را بست، وقتی می‌بینید نتایج هیچ است، بگویید اشتباه کردید و ادامه ندهید اما ادامه می‌دهند، می‌گویند برجام برای ما عزت آورده؟ کدام عزت؟ تحریم ویزا را بعد از برجام وضع کردند، چند تحریم دیگر به تحریم‌ها افزودند. دو روز گذشته نیز کنگره دو مصوبه ضد ایرانی را در دستور کار خود قرار داد؛ می‌گویند ما سایه شوم جنگ را از کشور برداشتیم، شما کدام سایه جنگ را از سر کشور برداشتید؟ شما با عقب‌نشینی‌ها و انفعال خود این زمینه را بیشتر ایجاد کردید.

برای اثبات انقلابی‌گری خود منتظر 9 دی دیگری نباشید
وی با تأکید بر اینکه مردم باید در صحنه باقی بمانند و میدان مبارزه را خالی نکنند، گفت: آقا و خواهر انقلابی، پرچمت را بالا نگه‌دار و صبر نکن تا 9 دی دیگری به وجود بیاید و حضور خود را نشان بدهی. اجازه ندهید فضا در اختیار حریف باشد، نظرات خود را با صراحت و شجاعت مطرح کنید و یقین کنید برد با شماست زیرا شما بسیارید و از آنجا که با ایمان پای کار ایستاده‌اید، دشمن از شما می‌ترسد.
در ابتدای این نشست، حاج حیدر رحیم پور ازغدی بابیان اینکه رهبری در تمام اصول و ابعاد مدام امربه‌معروف و نهی از منکر می‌کنند تا جامعه‌ای عادلانه بسازند، اظهار کرد: تا مسئولین را مجبور نکنیم مجرمان را مجازات کنند، هر روز با قانون‌شکنی‌های بیشتری روبرو  می‌شویم.

مقابله نکردن با فاسدانکشور را به سقوط می‌کشاند
وی با تأکید بر اینکه باید نسبت به فساد اطراف خود حساس باشیم، که اگر نسبت به آن واکنشی نشان ندهیم و با این فاسدان برخورد نکنیم، یقین بدانید خدا شما را به حال خود واگذار می‌کند و اگر واگذاشت، به 2500 سال نظام شاهنشاهی مبتلا می‌شویم.

 

 

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان