۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین FATF ننگین‌ترین قراردادی است که توسط دولت امضا شد/ مجلس در این معاهده از سوی دولت دور زده شد
کد خبر: ۲۱۵۲۵۲ نویسنده: حجت الاسلام حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۲۰ ساعت: ۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده سابق مجلس در مصاحبه با صبح قزوین:

FATF ننگین‌ترین قراردادی است که توسط دولت امضا شد/ مجلس در این معاهده از سوی دولت دور زده شد

نماینده سابق مجلس عنوان کرد: دولت با امضای قرارداد ننگین FATF مجبور به انجام مفاد آن است؛ زیرا در صورت بی‌توجهی به مفاد خواسته شده تحریم می‌شود حتی مجلس در این معاهده از سوی دولت دور زده شد.

 FATF ننگین‌ترین قراردادی است که توسط دولت امضا شد/ مجلس در این معاهده از سوی دولت دور زده شد
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین درباره امضای قرارداد FATF توسط دولت اظهار کرد: هر قرارداد یا معاهده جهانی باید حتما به تصویب مجلس و شورای امنیت کشور برسد.
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس در ادامه افزود: از صحبت‌ها و اظهارنظرهای اخیر اینگونه پیداست که این قرارداد به اصطلاح مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در شورای امنیت کشور به تصویب نرسیده بود؛ اما آقای سیف رئیس کل بانک مرکزی آن را امضا کرده و در کشور به اجرا گذاشته است.
وی ادامه داد: در این روزها که موضوع خطرناک بودن این قرارداد در کشور رسانه‌ای شده است آقای سیف مدعی شده که از مخالفت شورای امنیت بی‌خبر بوده، یعنی رئیس کل بانک مرکزی کشور پس از امضای این تهعدنامه برای کشورمان شروع به توجیه کردن آن کرده است.
این کارشناس سیاسی اذعان کرد: این رویه دولت است که پس از امضا و انجام یک اقدام اشتباه شروع به توجیه کردن آن می‌کند، هفته پیش نیز وزیر اقتصاد دولت یازدهم به رسانه ملی آمد و مدعی شد که اینطور نیست که هر معاهده‌ای امضا شد حتما نظر طرف خارجی در کشور اعمال شود.
وی با بیان اینکه امضای هر قرارداد خارجی به معنای اجرایی شدن تعهدات خواسته شده بیگانگان در کشور است، تصریح کرد: طبق این قرارداد دولت ایران باید متعهد شود برای خارج کردن بانک سپه و ملت از تحریم خارجی، همه معاملات و جابجایی هزینه‌های این نهادها را به بیگانگان گزارش دهد.

چرا شخصیت‌های مهم کشورمان باید در فضای داخلی تحریم شوند؟

حسینی عنوان کرد: هم اکنون دو بانک سپه و ملت به وزارت دفاع، سپاه پاسداران و صنایع موشکی کشور اعلام کرده‌اند که شرایط معامله و در اختیار قرار دادن خدمات بانکی به آنها را ندارند و چون افراد این سازمان‌ها مطابق با این قرارداد تحریم هستند؛ اگر معامله و ارائه خدماتی صورت بگیرد باید همه اطلاعات در اختیار بیگانگان قرار داده شود.
وی با بیان اینکه FATF ننگین‌ترین قراردادی است که توسط دولت امضا شده، عنوان کرد: دولت امروز این موضوع را قبول ندارد؛ اما امضای این قرارداد ننگین باعث خفت و خواری کشورمان در عرصه بین الملل شد.
این نماینده سابق مجلس بیان کرد: چرا مسئولان بانک‌های سپه و ملت باید به شخصیت‌های برجسته سپاه و نیروهای نظامی بگویند ما نمی‌توانیم با شما معامله کنیم والا تحریم می‌شویم؟ یعنی مسئولان ما در داخل کشور خود نباید اجازه استفاده از خدمات بانکی را داشته باشند؟
وی در ادامه افزود: رئیس کل بانک مرکزی هم اکنون مجبور به صدور بخشنامه‌ای داخلی شده است تا دو بانک سپه و ملت با این نهادهای نظامی و دفاعی معامله کنند؛ اما این روال پایدار نخواهد ماند و تجربه ثابت کرده است در آینده‌ای نزدیک مسئولان خارجی این قرارداد شروع به تهدید و تحریم کشورمان می‌کنند.
حسینی با انتقاد از اینکه دولت با عملکرد اشتباه خود در حال زیر سئوال بردن دستاوردهای عظیم کشور است، گفت: چرا شخصیت‌های مهم کشورمان باید در فضای داخلی تحریم شوند؟ وزارت ارتباطات چندی پیش بخشنامه کرد، سازمان‌هایی که تحریم هستند اجازه حضور در جلسات آنها را ندارند.
وی تصریح کرد: دولت با امضای قرارداد ننگین FATF مجبور به انجام مفاد آن است؛ زیرا در صورت بی‌توجهی به مفاد خواسته شده تحریم می‌شود.
نماینده سابق مردم قزوین در مجلس درباره نقش مجلس در برخورد با این قرارداد عنوان کرد: مجلس در تصویب این قرارداد از سوی دولت دور زده شده است و اگر نمایندگان مجلس در این باره سکوت کنند این مجلس ولایی و انقلابی نخواهد بود.
وی در پایان تاکید کرد: قرارداد FATF بدون اجازه مجلس امضا شده است و مجلس اگر سکوت کند مجلس ننگینی خواهد بود و این یک خیانت به مردم خواهد بود، انتظار این است مجلس با هوشیاری پا به میدان بگذارد و جلوی اجرای این معاهده ننگین را بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان