۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین خلاء امروز جامعه ما تربیت دینی است
کد خبر: ۲۱۵۲۴۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۹ ساعت: ۸:۲۸ ↗ لینک کوتاه

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

خلاء امروز جامعه ما تربیت دینی است

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه تربیت دینی خلأ امروز جامعه ماست، خاطرنشان کرد: روحانیون در تربیت دینی جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.

خلاء امروز جامعه ما تربیت دینی است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین شب گذشته(پنجشنبه) در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان قزوین که در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جامعه ما یک جامعه دینی است و مظاهر فرهنگی و دینی در آن کاملا مشهود است اما در عین حال از وجود برخی ناهنجاری‌های اجتماعی نیز در جامعه رنج می‌بریم.
وی با اشاره به آمار طلاق و اعتیاد در کشور افزود: مفهوم فرهنگ دینی و تربیت دینی در جامعه ما مورد غفلت واقع شده در حالیکه جامعه ما به تربیت دینی نیاز دارد.
مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه تربیت دینی خلأ امروز جامعه ماست، خاطرنشان کرد: روحانیون در تربیت دینی جامعه نقش مهمی ایفا می‌کنند.
وی تصریح کرد: شبکه روحانیت و تبلیغ به عنوان سرمایه‌های اجتماعی می‌توانند در عرصه تربیت دینی نقش جدی و تاثیرگذاری داشته باشند بنابراین باید از این ظرفیت به شکل مطلوبی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم.
نعمت اللهی با اشاره به اینکه روحانیت همواره پیشگام و در خط مقدم برنامه‌های فرهنگی و غیرفرهنگی بوده است، افزود: یک هزار مبلغ دینی در استان قزوین فعال هستند و همچنین دو هزار هیئت مذهبی شناسایی شده در استان وجود دارد که می‌تواند در اختیار فضای فرهنگی جامعه قرار گیرد.
در ادامه فریدون همتی استاندار قزوین اظهار کرد: روحانیون در حوزه فرهنگی و اجتماعی، تقویت وحدت، انسجام و همدلی نقش تاثیرگذاری دارند.
وی افزود: با توجه به نقش تاثیرگذار جامعه روحانیت استان قزوین که از گذشته تاکنون ادامه داشته است شاهد تعادل، فرهیختگی و تعامل مطلوبی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در جامعه هستیم.
استاندار قزوین تصریح کرد: خوشبختانه با تکیه بر فرزانگی و فرهیختگی مردم و نسل جوان و با هدایت‌ موثر روحانیت در استان همواره رعایت قانون و مقررات و حفظ آرامش به عنوان نکته محوری مدنظر ما بوده است.
وی عنوان کرد: امیدواریم در بحث اقتصاد مقاومتی که جزء منویات خاص مقام معظم رهبری است و دولت نیز اهتمام جدی بر این امر دارد ما نیز بتوانیم با بسیج امکانات اقدامات مناسبی در این عرصه انجام دهیم.
وی در پایان با اشاره به سفر هیئت دولت به استان قزوین گفت: در آستانه سفر هیئت دولت قرار داریم و امیدواریم با حمایت همه مسئولین شاهد اجرای برنامه‌های موثر و سفری پربار برای رشد و توسعه استان باشیم.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان