۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فاجعه منا سندی بر بی‌کفایتی عربستان در اداره حرمین شرفین است/ باید از ساده اندیشی و تحلیل سطحی نسبت به دشمن دوری کرد
کد خبر: ۲۱۵۲۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۹ ساعت: ۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

وزیر کشور:

فاجعه منا سندی بر بی‌کفایتی عربستان در اداره حرمین شرفین است/ باید از ساده اندیشی و تحلیل سطحی نسبت به دشمن دوری کرد

وزیر کشور فاجعه منا را سندی بر بی‌کفایتی آل‌سعود در اداره حرمین‌ شرفین ذکر کرد و گفت: دشمنان انقلاب و نظام فتنه گر بوده و به دنبال فرصت هستند بنابراین باید از ساده اندیشی و تحلیل سطحی اجتناب کنیم زیرا دشمنان با انقلاب اسلامی مخالف بوده و آن را مخالف با مطامع و منافع خود می‌دانند.

فاجعه منا سندی بر بی‌کفایتی عربستان در اداره حرمین شرفین است/ باید از ساده اندیشی و تحلیل سطحی نسبت به دشمن دوری کرد
به گزارش خبرنگار سیاسی  صبح قزوین ، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور شب گذشته(پنجشنبه) در گردهمایی ائمه جمعه و جماعات استان قزوین که در سالن جلسات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: باید قدر و منزلت این جایگاه و موقعیتی را که خداوند متعال به جمهوری اسلامی ایران عطا کرده را دانسته و شاکر باشیم.
وی افزود: نعمت جمهوری اسلامی، نعمت بزرگی است و در طول تاریخ از بعثت تاکنون همیشه در آرزوی حکومت اسلامی بودیم و همه این مجاهدت‌ها، شهادت‌ها و اسارت‌ها برای اقامه عدل و ارزش‌های دینی بوده است.
اندیشه ولایت‌فقیه، اندیشه‌ای ناب، روشنگرانه و کاملاً راهبردی و استراتژیک است
این مقام مسئول در ادامه عنوان کرد:‌ یکی از سلاله‌های پاک روحانیت حضرت امام خمینی(ره) توفیق پیدا کرد که درجه اخلاص، بندگی و ایمان خود را به حدی برساند که با دمیده شدن روح امام به جان تک تک مردم ایران، همه ملت امام شوند و همه نورها را در جان و دل مردم ایران رسوخ کند تا در نهایت انفجار نوری در آسمان تاریک و سیاه و ظلمانی آن ایام را نابود و دگرگون کرده و بنیان‌های یک حکومت عدل را به لطف خداوند پایه گذاری کند.
رحمانی‌فضلی اضافه کرد: ما وارث چنین راه و امامی هستیم که باید قدر آن را بدانیم هرچند شاید به دلیل غفلت، سطحی‌نگری و عدم توجه به این ارزش و هدیه الهی شاهد وقوع برخی اقدامات در کشور باشیم که در شان و منزلت این شکر نباشد که البته باید همواره به یکدیگر یادآوری کنیم که چه مسئولیت بزرگی را برعهده داریم.
وی تصریح کرد: عواملی که دلیل شکل‌گیری حکومت دینی و نظام جمهوری اسلامی ایران است همیشه باید مدنظر قرار گیرد که در این راستا اعتقادات دینی مردم نخستین عامل به وجود آمدن نظام جمهوری اسلامی است.
وزیر کشور بیان کرد: ما با یک ملت مسلمان موحد مواجه هستیم که در مدار اعتقادات توحیدی حرکت کردند و از ما مسئولین نیز چنین انتظاری دارند بنابراین این شاخص و میزانی برای ما است.
وی خاطرنشان کرد: کسانیکه بر خلاف مدار توحید، اعتقادات و آموزه‌های دینی و انقلابی حرکت می‌کنند در حیطه خانواده موحدین نیستند و در واقع آنها مسیری خلاف مسیر امام راحل و مقام معظم رهبری را طی کرده‌اند که باید دعوت شوند تا مسیرشان را اصلاح کنند و در این مسیر گام بردارند.
رحمانی‌فضلی با اشاره به اهمیت بحث ولایت فقیه عنوان کرد: دومین علت تشکیل نظام جمهوری اسلامی ولایت فقیه است چراکه اندیشه ولایت‌فقیه، اندیشه‌ای ناب، روشنگرانه، هدایتگر و کاملاً راهبردی و استراتژیک است که هم از منظر تاریخی، سیاسی و علمی هم منظر اعتقادی پذیرفته شده و قابل قبول است.
وی ادامه داد: در طول 37 سال با وجود همه توطئه‌های دشمنان علیه نظام و انقلاب، توانستیم با وحدت و انسجام حول محور ولی فقیه ایستادگی کرده و موفق شویم.
وزیر کشور تصریح کرد: مردم عنصر مهم و مؤثری هستند چراکه تجسم عینی و عملی تفکرات دینی در قالب حکومت اسلامی توسط مردم شکل می‌گیرد بنابراین ما موظفیم همان ارتباطی که پیامبر(ص) با مردم زمانه خود داشت به عنوان الگو و اسوه با مردم داشته باشیم.
باید از ساده اندیشی و تحلیل سطحی اجتناب کنیم
وزیر کشور خاطرنشان کرد: براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته اولین مشکل مردم اقتصاد عنوان شده که اولین مشکل اقتصادی نیز موضوع اشتغال است.
وی در ادامه فاجعه منا را سندی بر عدم کفایت آل‌سعود در اداره حرمین‌ شرفین دانست و گفت: امسال آل‌سعود سد بر سبیل‌الله کرد و امکان حضور زائران ایرانی را فراهم نکرد که به طور قطع خداوند متعال آنها را به سزای اعمال ناشایست شان خواهد رساند.
رحمانی‌فضلی در بخش دیگر سخنان با اشاره به غیر قابل اعتماد بودن دشمنان نظام و انقلاب تصریح کرد: دشمن غدار و فتنه گر بوده و به دنبال فرصت است بنابراین باید از ساده اندیشی و تحلیل سطحی اجتناب کنیم زیرا دشمنان با انقلاب اسلامی مخالف بوده و آن را مخالف با مطامع و منافع خود می‌دانند و هرگز نباید به دشمنان اعتماد کنیم.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان