۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین بازسازی نمایش "حج خونین" طی ۱۰ روز انجام شد/ مسئولین فرهنگی به فکر هنر استان قزوین باشند
کد خبر: ۲۱۵۲۴۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۸ ساعت: ۱۷:۴۶ ↗ لینک کوتاه

کارگردان نمایش" آفتاب ‌آمد، دلیل آفتاب":

بازسازی نمایش "حج خونین" طی ۱۰ روز انجام شد/ مسئولین فرهنگی به فکر هنر استان قزوین باشند

کارگردان نمایش" آفتاب می‌آید، دلیل آفتاب" با بیان اینکه درخواست ما این است که مسئولین فرهنگی به فکر هنر استان قزوین باشند، بیان کرد: این نمایش طی ۱۰ آماده شده است، در صورتی که این چنین نمایش‌هایی ۳ ماه طول می‌کشد.

بازسازی نمایش "حج خونین" طی ۱۰ روز انجام شد/ مسئولین فرهنگی به فکر هنر استان قزوین باشند
محمد عطاپور، عضو انجمن نمایش بسیج هنرمندان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، درباره نمایش " آفتاب آمد، دلیل آفتاب" اظهار کرد: این نمایش امروز(پنج شنبه) به مناسبت سالروز نکوداشت حج خونین و بزرگداشت شهیده رضایی در امامزاده حسین(ع) ساعت 18 اجرا می‌شود.
وی در ادامه افزود: این نمایش با حمایت سازمان بسیج هنرمندان در 45 پنج دقیقه آماده شده است و اتفاقات سال 66 تا سال 94 در ایام حج را روایت می‌کند که به صورت نمایش میدانی و مانور چندرسانه‌ای اجرا می‌شود.
کارگردان نمایش" آفتاب ‌آمد، دلیل آفتاب" با بیان اینکه این نمایش در 7 پرده آماده شده است، عنوان کرد: این نمایش به حوادثی چون حادثه منا، سقوط جرثقیل، خفگی تونل سال 69، حادثه پل جمرات و آتش سوزی چادر حجاج و حادثه حج خونین و نحوه شهادت رسیدن خانم شهیده رضایی می‌پردازد.
وی ادامه داد: صحنه حج خونین سال 66 در این نمایش بازسازی شده و شهیده رضایی با برخورد سنگ و بتن به سر مبارکش به شهادت رسیده است و ما بازیگری را برای نقش این شهیده در نظر نگرفتیم و فقط در این نمایش وصیت نامه شهید به صورت فایل صوتی پخش می‌شود.
عضو انجمن نمایش بسیج هنرمندان قزوین اذعان کرد: یک شخصیت اصلی به صورت راوی در این نمایش درنظر گرفته شده است که در هر پرده دیالوگ‌های آن اتفاق را روایت می‌کند.
وی درباره عوامل کار این نمایش عنوان کرد: کارگردانی مشترک این نمایش توسط خودم و آقای رشوند انجام شده است، مجری و طراح صحنه محمدمهدی یقطین، موسیقی سعید خانی، نویسنده لیلا روغن گیر هستند.

پژمان رشوند، کارگردان دیگر این نمایش در ادامه این مصاحبه اظهار کرد: این نمایش طی 10 آماده شده است، در صورتی که این چنین نمایش‌هایی 3 ماه طول می‌کشد و به واسطه اینکه تجربه اجرای نمایش در فضای باز را داشتیم، این کار به تیم ما سپرده شد.
وی ادامه داد: اگر این نمایش در شب اجرا می‌شد، می‌توانستیم با استفاده از نورپردازی اقدامات خوبی انجام دهیم؛ اما به علت هماهنگی‌های صورت گرفته توسط بسیج هنرمندان در عصر روز پنج شنبه انجام می‌شود.
این کارگردان قزوینی در پایان گفت: وضعیت فرهنگ و هنر استان مناسب نیست و درخواست ما این است که مسئولین به فکر هنر استان قزوین باشند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان