۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین ۴۰۰ روستای متروک در استان وجود دارد که از رونق جمعیتی و اقتصادی برخوردار نیستند
کد خبر: ۲۱۵۲۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۸ ساعت: ۱۵:۳۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

۴۰۰ روستای متروک در استان وجود دارد که از رونق جمعیتی و اقتصادی برخوردار نیستند

استاندار قزوین عنوان کرد: هم اکنون ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای متروک در استان قزوین وجود دارد که برای ایجاد رونق جمعیتی و تولیدی در آنها در حال برنامه ریزی هستیم.

 ۴۰۰ روستای متروک در استان وجود دارد که از رونق جمعیتی و اقتصادی برخوردار نیستند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین ظهر امروز(پنج شنبه) در همایش شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی استان قزوین در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان، وجود شوراها را یک ظرفیت عظیم برای کشور دانست و گفت: باید استاندارها در استان‌های مختلف از ظرفیت خوب شوراها برای سرعت بخشی به توسعه شهری بهره ببرند.
وی در ادامه افزود: در استان قزوین 24 شهر، 19 بخش، 6 شهرستان و 800 روستای فعال وجود دارد که بالای 20 خانواردر آن ساکن هستند، جمعیت شهری 73 درصد و جمعیت روستایی 27 درصد جمعیت کل استان را تشکیل می‌دهند.
این مسئول ادامه داد: هم اکنون 300 تا 400 روستای متروک در استان قزوین وجود دارد که برای ایجاد رونق جمعیتی و تولیدی در آنها در حال برنامه ریزی هستیم.
وی نرخ مهاجرت از روستاها به شهرها را 2.2 درصد دانست و اظهار کرد: از محل اعتبارات ارزش افزوده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای راه اندازی پروژه‌ها استفاده می‌کنند و 70 درصد منابع صرف هزینه‌های عمرانی و 30 درصد هزینه‌های جاری است.
همتی عنوان کرد: بحث آموزش در روستاها و شهرداری‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است و با همکاری معاونت عمرانی به دنبال برنامه‌ریزی برای افزایش بحث آموزش در بحث مدیریت شهری هستیم.
وی از انجام 300 هزار پروژه با مدیریت دهیاری‌ها انجام شده است، بیان کرد: رویکرد فرهنگی در کنار فعالیت‌های عمرانی باید مورد توجه قرار بگیرد، برای سال جاری 20 هزار شغل در استان و 5 هزار شغل در روستاها تعریف شده است که امیدواریم تا پایان سال محقق شود.
استاندار قزوین در پایان اذعان کرد: 20 روستا به عنوان پایلوت و الگو در استان برای اجرای نظام هماهنگ اشتغال‌زایی درنظر گرفته شده‌اند که در تلاش هستیم طبق سند روستایی در حوزه جمع آوری محصولات و بازاریابی بتوانیم اقدامات مفیدی انجام دهیم.

آثار ارزنده برجام هنوز برای مردم ملموس نیست

در ادامه این نشست حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: دولت یازدهم در شرایطی کشور را تحویل گرفت که اقتصاد آن وابسته به نفت بود و ما با بحران کاهش قیمت نفت و کاهش تولیدات نفتی روبرو بودیم.
وی در ادامه افزود: اقتصادانان معتقدند مدیریت اقتصادی دولت یازدهم مدیریت ارزنده‌ای بود و با ثابت نگه داشتن نرخ ارز در این سال‌ها دولت توانست نقطه عطفی را در دوران ریاست جمهوری خود رقم بزند.
زرآبادی با بیان اینکه برجام در لایه‌های مدیریتی، تولید و بین المللی آثار خوبی از خود برجای گذاشته است، بیان کرد: البته آثار ارزنده برجام هنوز برای مردم ملموس نیست و دولت در حال تلاش است در لایه‌های پایین جامعه بتواند این آثار ارزنده را به خوبی به نمایش بگذارد.
وی خطاب به وزیر کشور گفت: استان قزوین از قدیمی‌ترین استان‌های صنعتی کشور است که زیرساخت‌های صنعتی خوبی در کشور دارد و به نظر می‌رسد سهمی که از ارزش افزوده دارد باید بیشتر از این میزان فعلی درنظر گرفته شده باشد.
این نماینده مجلس تصریح کرد: در آستانه تصویب برنامه ششم توسعه قرار داریم و در کنار اینکه باید به دارایی‌های شهرداریها نظارت مستمر صورت بگیرد، باید بر سرعت و کیفیت و اختیار شهرداری‌ها نیز صدمه‌ای وارد نشود.
وی در پایان عنوان کرد: انتخابات شوراها را در سال آینده در پیش رو داریم و باید مجلس و دولت در انتخابات شوراها به تفاهم خوبی برسند تا مشکلات و موانع برای انتخابات سال آینده از بین برود.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان