۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین حضور ظریف در مجلس برای ارائه گزارش پیگیری حادثه منا/ دیپلماسی خنده در مقابل رفتار ظالمانه آل‌سعود باعث شد امسال ۸۰ هزار زائر ایرانی از حضور در مراسم حج محروم شوند
کد خبر: ۲۱۵۲۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۸ ساعت: ۱۱:۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس خبر داد؛

حضور ظریف در مجلس برای ارائه گزارش پیگیری حادثه منا/ دیپلماسی خنده در مقابل رفتار ظالمانه آل‌سعود باعث شد امسال ۸۰ هزار زائر ایرانی از حضور در مراسم حج محروم شوند

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: برای فاجعه منا در دولت مسئول مستقیم وزیر امور خارجه است که برای ارائه گزارش و پیگیری وضعیت حقوق حجاج کشته‌شده به صحن علنی مجلس فرا خوانده می‌شود.

حضور ظریف در مجلس برای ارائه گزارش پیگیری حادثه منا/ دیپلماسی خنده در مقابل رفتار ظالمانه آل‌سعود باعث شد امسال ۸۰ هزار زائر ایرانی از حضور در مراسم حج محروم شوند
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: برای فاجعه منا در دولت مسئول مستقیم وزیر امور خارجه است که برای ارائه گزارش و پیگیری وضعیت حقوق حجاج کشته‌شده به صحن علنی مجلس فرا خوانده می‌شود.

وی ادامه داد: اتفاقات و حوادث گوناگونی از سوی عربستان بر پایه عناد دشمنی همچون هتک حرمت حرمین  شریفین، نوجوانان ایرانی و حتی سقوط جرثقیل در مسجدالحرام ادامه‌دار انجام شد.

پژمان فر بیان داشت: اگر وزارت امور خارجه در مقابل هرکدام از حوادث صورت گرفته در عربستان پیگیری‌های بین‌المللی داشت و اتمامِ‌حجت می‌کرد حادثه منا برای حجاج ایرانی به این صورت رهاشده باقی نمی‌ماند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: دیپلماسی خنده در مقابل رفتار ظالمانه آل سعود  متأسفانه در حوزه سیاست خارجی منتج به این شده است که امسال ۸۰ هزار زائر ایرانی از حقشان برای حضور در موسم حج محروم شوند.

وی تأکید کرد: با توجه به اینکه باید برای هزینه دادن عربستان بابت اجحاف‌های علیه ایران کاری کرد وزارت خارجه از این مسئله می‌گذرد و هیچ اقدام دیپلماتیکی را ترتیب نداده است.

پژمان فر با تأکید بر ضرورت نشست فوق‌العاده کنفرانس اسلامی افزود: متأسفانه هنوز واکنش مناسبی برای دفاع از مظلومیت حجاج و پرداخت غرامت انجام‌نشده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در مجلس شورای اسلامی قطعاً از وزارت امور خارجه گزارش مفصلی در خواست می‌شود و اینکه چرا کمیته حقیقت‌یاب تشکیل نشده است.

وی به رفتار خصمانه عربستان سعودی اشاره داشت و افزود: ایران سال‌هاست به‌عنوان حکومت اسلامی قدرتمند در منطقه و جهان شناخته‌شده است و نقش اصلی را در دفاع حقوق مظلومان بر عهده دارد درحالی‌که عربستان سعودی رفتاری منفعلانه‌ای را دنبال می‌کند.

پژمان فر در پایان گفت: رفتار خصمانه حکام سعودی نسبت به ایران در مخالفت آن‌ها باسیاست‌های دفاع از مظلومین منشأ دارد بطوری که در نقشه استکباری امریکا و همدستانش امروز در منطقه نقش اصلی را ایفا می کند.


انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان