۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت در حال غرق شدن در باتلاق برجام است
کد خبر: ۲۱۵۲۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۸ ساعت: ۱۰:۶ ↗ لینک کوتاه

حسین شریعتمداری:

دولت در حال غرق شدن در باتلاق برجام است

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: ما دستاوردهای نقد را داده‌ایم و وعده‌های نسیه گرفته‌ایم و این واقعیت تلخ برجام است که ما در حال غرق شدن در آن هستیم.

دولت در حال غرق شدن در باتلاق برجام است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حسین شریعتمداری لحظاتی قبل در دومین جلسه از سلسله جلسات محاکمه مردمی مدیرانی که حقوق‌های نجومی دریافت‌ کرده‌اند، با اشاره به سخنی از شهید بهشتی اظهار داشت: شناخت نقشه راه خود، نقشه راه حریف و مواضع و عملکردهای دشمن سه مقدمه لازم برای بررسی دقیق موضوع حقوق‌های نجومی است. 

وی افزود: آیت‌الله شهید بهشتی در سخنی مشهور فرموده‌اند «کسانی که خواهان خدمت در سمت زمامداری امت هستند، باید نخست وضع خود و خانواده خود را از نظر سطح زندگی روشن کنند. اگر آماده هستند در سطح کم‌درآمدترین مردم زندگی کنند، در این راه گام بردارند وگرنه نه.»

مدیر مسؤول روزنامه کیهان خاطرنشان کرد: اگرچه موضوع حقوق‌های نجومی مبحثی مربوط به داخل کشور است، اما با شناخت دقیق از وضعیتی که امروزه ما در آن قرار داریم، می‌توان دریافت که موضوع حقوق‌های نجومی ابعاد بین‌المللی نیز دارد. 

شریعتمداری تصریح کرد: هیچکس با مذاکره و توافق مشکل ندارد، اما به شرطی که منافع ما را تأمین کند ما را به سمت برجام بردند و دولت محترم همه کابینه را تبدیل به وزارت امور خارجه کرد. برجامی که قرار بود معجزه قرن، آفتاب تابان و حلال همه مشکلات بوده و همه تحریم‌ها را در روز اول لغو کند، علی‌رغم گذشت چندین ماه هنوز موفق به انجام هیچ کار نشده است؛ به قول خود آقایان، تنها دستاورد آن «تنهایی» بوده است. 

وی گفت: ما دستاوردهای نقد را داده‌ایم و وعده‌های نسیه گرفته‌ایم و این واقعیت تلخ برجام است که ما در حال غرق شدن در آن هستیم. 

مدیرمسؤول روزنامه کیهان FATF را راه نجات پیشنهادی دشمن برای خروج دولت از بن‌بست برجام خواند و بیان داشت: همچون فردی که در حال غرق شدن است و به هر خس و خاشاکی چنگ می‌زند تا خود را نجات دهد، 1+5 FATF را خس و خاشاکی برای نجات دولت از بحران برجام معرفی کرده، در حالی که آقایان باید بدانند که پذیرش FATF تنها منجر به غرق شدن بیشتر خواهد شد.  

وی تصریح کرد: عزت قابل‌اندازه‌گیری نیست، ولی تحریم اگر بخواهد رفع شود،‌قابل اندازه‌گیری است. مردم شهادت می‌دهند که برجام و توافق با دشمن که بنا به ادعای بعضی‌ها تحریم‌ها لغو کرده است، تا چه حد در زندگی‌شان تأثیر گذاشته است. اگر لگدمال شدن عزت ملی را نادیده بگیریم، باقی ماندن تحریم‌ها خود مصیبت عظیمی برای مدعیان گفتمان سازش است.

شریعتمداری گفت: نفوذی‌ها به مرور خودشان را لو می‌دهند و می‌شود با حرفی که می‌زنند یا کاری که می‌کنند، آنها را شناسایی کرد. به ائتلاف گروه‌های ناهمخوان و علمی که بلند کرده‌اند، نباید توجه کرد، بلکه باید از مواضع این جریانات مخرج مشترک گرفت و آن مخرج مشترک اصلی، براندازی نظام است؛ همان‌گونه که در فتنه نیز همین‌گونه بود.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان اظهار داشت: بعضی‌ها در ظاهر دغدغه مردم را دارند، اما وقتی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند باید فهمید که تنها دروغگو هستند و لیاقت تصدی جایگاه مدیریتی در این نظام اسلامی را ندارند.

وی در انتها خاطرنشان کرد: چطور عده‌ای ادعا می‌کنند که سایه شوم جنگ را از سر کشور دور کرده‌اند، درحالیکه اقدام آنها تنها دامنه جنگ را گسترده‌تر و پیچیدگی آن را بیش‌تر کرده است. دشمنان ما همواره به دنبال گسترش ایران هراسی و اسلام‌هراسی بوده‌اند و برجام با روح سازش با دشمنانش باعث شد جنگ‌های نیابتی میان جمهوری اسلامی با استکبار جهانی شدت گیرد.

انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان