۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین فرصت‌های مالی بر مبنای عدالت و قسط توزیع شوند
کد خبر: ۲۱۵۲۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۸ ساعت: ۹:۱۱ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین در دیدار رؤسای بانک‌های استان:

فرصت‌های مالی بر مبنای عدالت و قسط توزیع شوند

امام جمعه قزوین در دیدار رؤسای بانک‌های استان گفت: فرصت‌های مالی بر مبنای عدالت و قسط توزیع شوند تا حقی از شهروندی ضایع نشود.

فرصت‌های مالی بر مبنای عدالت و قسط توزیع شوند
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان عصر روز گذشته( چهارشنبه) در دیدار رؤسای بانک‌های استان قزوین اظهار کرد: در حوزه اقتصادی و مالی، اجرای عدالت بسیار مهم و ضروری است و اگر عدالت و قسط با جدیت دنبال و تحقق یابد، جلب اعتماد مردم را به همراه خواهد داشت.
وی گفت: باید تلاش کنیم تا اعتماد جامعه دینی جلب شود و اگر فعالیت بانک‌ها مورد اعتماد مردم قرار گیرد و به ربا آلوده نباشد، آن‌ها سرمایه‌های خود را در بانک‌ها قرار می‌دهند و این مهم در نهایت موجب توسعه خدمت‌رسانی به مردم خواهد شد.
امام‌جمعه قزوین به موضوع مفاسد اقتصادی هم اشاره و تأکید کرد: مدیران بسیار کمی در موضوع مفاسد اقتصادی دخیل هستند اما «کمِ آن هم زیاد است»، زیرا به اعتماد عمومی آسیب می‌رساند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین جلب اعتماد عمومی را رمز موفقیت مدیران بانک‌ها و مدیران سایر دستگاه‌ها دانست و افزود: پرهیز از ربا یکی از مسائلی است که در جامعه اعتمادسازی می‌کند و نباید از کنار آن به سادگی عبور کرد، زیرا خداوند فرموده آن‌هایی که ربا می‌کنند خود را برای جنگ با خدا و رسول او آماده می‌کنند.
وی به اهمیت قرض‌الحسنه و تقویت و توسعه این سنت حسنه نیز اشاره و اضافه کرد: نگاه دینی به قرض‌الحسنه این است که کسانی که قرض‌الحسنه می‌دهند، رزقشان چند برابر می‌شود اما خداوند بر نابودی ربا تأکید می‌کند.

عابدینی یادآور شد: در نگاه دین اگر مردم اهل ایمان و تقوا شوند، خداوند برکات را از زمین و آسمان برای آن‌ها نازل می‌کند.
در ابتدای این دیدار تعدادی از رؤسای بانک‌ها گزارشی از فعالیت‌ها و مشکلات بانک‌های استان ارائه کردند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان