۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین دولت با قاطعیت از مجامع بین‌المللی حقوق جانباختگان حادثه منا را مطالبه کند/ آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد
کد خبر: ۲۱۵۲۲۱ نویسنده: حجت الاسلام نعمت اللهی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۸ ساعت: ۸:۴۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان تبلیغات قزوین:

دولت با قاطعیت از مجامع بین‌المللی حقوق جانباختگان حادثه منا را مطالبه کند/ آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

مدیرکل سازمان تبلیغات قزوین با بیان اینکه دولت با قاطعیت از مجامع بین‌المللی حقوق جانباختگان حادثه منا را مطالبه کند، عنوان کرد: شاه بیت پیام رهبر معظم انقلاب این است که مسلمانان و دولت باید هوشمند باشند تا بازیچه دست صهیونیست‌ها قرار نگیرند.

دولت با قاطعیت از مجامع بین‌المللی حقوق جانباختگان حادثه منا را مطالبه کند/ آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد
حجت الاسلام علی نعمت اللهی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، اظهار کرد: مراسم حج یکی از اعمال عبادی و سیاسی در اسلام است، گرچه تلاش آل سعود نالایق در حرمین شریفین برای از بین بردن بُعد سیاسی آن هستند.
وی در ادامه بیان کرد: حج مظهر قدرت و اقتدار مسلمانان بوده و هست، حتی در سال هشتم هجرت که مکه فتح شد پیامبر(ص) با طواف خانه خدا قدرت و اقتدار خود را به رخ مشرکین مکه می‌کشید، بنابراین کسی نمی‌تواند بُعد سیاسی حج را نادیده بگیرد.
مدیرکل سازمان تبلیغات استان قزوین با اشاره به نکات مهم پیام مقام معظم رهبری برای هفته حج در سال جاری اذعان کرد: ایشان عظمت و اقتدار اسلام را به رخ جهانیان کشیدند، نکات مهم این پیام این است که حج باید به عنوان یک عبادت سیاسی یاد شود زیرا از بین بردن بعد سیاسی حج از اهداف سخیف آل سعود است.
وی ادامه داد: نکته دوم از پیام مقام معظم رهبری در هفته حج مطالبه جهان اسلام در مقابل حکام نالایق است، که به هر دلیل بر مسند قدرت تکیه داده و خادم حرمین شریفین شده‌اند و خدمتی نیز به زائران و حرم ندارند.
این مسئول عنوان کرد: مقام معظم رهبری از مسلمانان خواست که حقوق خود را مطالبه کنند زیرا مکه و مدینه متعلق به همه مسلمانان است، مغبوض‌ترین رفتار آل سعود در سال گذشته فاجعه منا بود که به واسطه بی کفایتی آل سعود رخ داد.
وی با بیان اینکه حکام سعودی با بی تدبیری خود عده زیادی از مسلمانان جهان را به کام مرگ فرستادند، تصریح کرد: حجاج در سال گذشته شاهد عدم رعایت نکات ایمنی و امنیتی و بهداشتی از سوی آل سعود بودند که خیلی از آنها در حادثه منا به دلیل بی‌توجهی مظلومانه به شهادت رساندند.

شاه‌ بیت پیام رهبری در هفته حج هوشیاری مسلمانان در برابر توطئه صهیونیست است

نعمت اللهی با بیان اینکه پیام مقام معظم رهبری به تأسی از پیام امام راحل در دهه 60 نگاشته شده است، گفت: در روز 18 شهریور سال 66 ما شاهد کشتار ظالمانه حجاج آل سعود بودیم و جرم این حجاج فقط اعلام برائت از اعمال ننگین استکبار جهانی بود.
وی در ادامه افزود: شاه بیت پیام رهبر معظم انقلاب این است که مسلمانان و دولت باید هوشمند باشند تا بازیچه دست صهیونیست‌ها قرار نگیرند، امروز توطئه اسرائیل در میان است آل سعود عروسکی بیش نیست که مطابق میل استعمارگران صهیونیست عمل می‌کند.
این مسئول با بیان اینکه هم اکنون پول نفت عربستان در دستان آمریکا و اسرائیل است؛ عنوان کرد: پول نفت آل سعود صرف خرید سلاح‌های جنگی می‌شود تا مردم مظلوم یمن و سوریه و دیگر کشورهای اسلامی را به خاک و خون بکشد.
وی با بیان اینکه آل سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد، تصریح کرد: دولت باید با قاطعیت و جدیت اقدام کرده و غرامت حقوق شهدای منا را بگیرند، بحث مطالبه ما از عربستان تنها به مسائل دیپلماتیک ختم نمی‌شود، بحث پرونده قضایی است باید از دولت عربستان شکایت شود و در مجامع بین المللی بخواهند کوتاهی و جرم آل سعود در موضوع کشتار منا اثبات شود.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین در پایان بیان کرد: شواهدی بر عمدی بودن حادثه منا وجود دارد که دولت عربستان آن را انکار می‌کند، دولت باید محافل بین المللی بخواهد غرامت شهدای مکه را پرداخت کند دستگاه دیپلماسی ما باید با قاطعیت حقوق حجاجی که در حادثه منا به شهادت رسیدند را از دولت عربستان مطالبه کند.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان