۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین ادبیات جدید سیاسی هم آمد!/ "جناح رقیب دو قورت و نیمش هم بالاست"/ ابهت دارد مذاکره با کدخدای بزرگ، دولت قبل می‌رفت با ریزکدخداها مذاکره می‌کرد
کد خبر: ۲۱۵۲۱۹ نویسنده: فاطمه رضایی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۷ ساعت: ۱۸:۱۳ ↗ لینک کوتاه

حاشیه‌های دیدار احزاب استان قزوین با قائم مقام وزیر کشور:

ادبیات جدید سیاسی هم آمد!/ "جناح رقیب دو قورت و نیمش هم بالاست"/ ابهت دارد مذاکره با کدخدای بزرگ، دولت قبل می‌رفت با ریزکدخداها مذاکره می‌کرد

دیدار احزاب استان قزوین با قائم مقام وزیر کشور دارای حاشیه‌هایی بود که در آن ادبیات سیاسی جدید هم مطرح شد و قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد که ابهت دارد مذاکره با کدخدای بزرگ، دولت قبل می‌رفت با ریزکدخداها مذاکره می‌کرد.

ادبیات جدید سیاسی هم آمد!/ "جناح رقیب دو قورت و نیمش هم بالاست"/ ابهت دارد مذاکره با کدخدای بزرگ، دولت قبل می‌رفت با ریزکدخداها مذاکره می‌کرد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین ، جلسه نشست احزاب با معاون وزیر کشور شب گذشته(سه شنبه) در سالن شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.
این جلسه خوشبختانه بدون تاخیر برگزار شد و مثل جلسات مهم دیگر استانداری که به رسم خوب دستور جناب آقای همتی استاندار قزوین شروع مراسمات با وصیت شهدا است، قرائت بخشی از وصیت نامه معلم شهید قدرت الهی چگینی توسط حجت الاسلام امینی صورت گرفت.
سخنان ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین با گرامیداشت یاد امام و شهدای انقلاب و شهدای 17 شهریور شروع شد.
وی در ادامه گفت: ما در استان 17 جلسه با احزاب داشتیم که در سال جدید این جلسه دومین جلسه نشست با احزاب است.
وی احزاب دارای پروانه در استان قزوین را 20 حزب دانست و گفت: 8 حزب اصلاح طلب و 8 حزب اصولگرا و 4 حزب مستقل هستند.
وی همچنین پرونده‌های در دست اقدام را اینگونه معرفی کرد: 10 حزب اصلاح طلب و 5 حزب اصولگرا نیز خواهان درخواست ثبت حزب خود هستند.
رحیمی افزود: در مجموع 46 حزب و گروه در انتخابات‌ها فعالیت دارند و همراهی آنها با دولت هم در سطح خوبی است.

رفتارهای سیاسی احزاب عاقلانه و عالمانه

فریدون همتی، استاندار قزوین هم در این مراسم گفت: قبلا استان را می‌شناختم اما ظرف 9 ماه حضور در استان شناختم نسبت به قزوین کامل شد.
وی افزود: استان قزوین با داشتن شخصیت‌های سیاسی بزرگ و تاثیرگذار در احزاب سیاسی درون نظام و حتی خارج از نظام داری نیروی انسانی قوی و تاثیرگذاری است و در همه بخش‌ها و عرصه‌ها نقش برجسته ای داشت و شهادت شهید رجایی، بابابی، لشگری و آزاده شهید ابوترابی از جمله افراد تاثیرگذار در انقلاب بودند که در راه ارزش‌ها جان خویش را فدا کردند.
وی اذعان کرد: هم اکنون قزوین نقش اساسی در دفاع از حرم حضرت زینب(ع) داشته است و شهدای هم تقدیم این راه نموده است.

استاندار در ادامه اظهار کرد: ما در زمان انتخابات‌های مجلس سخنرانان مختلفی داشتیم که در محیط‌های بیرون و درون دانشگاه‌ها سخنرانی کردند؛ اما مردم اجازه ندادن که هزینه‌ای برای نظام ایجاد شود و در استان با چالشی روبرو نبودیم و امیدواریم در آینده هم با رعایت قانون دچار مشکل نشویم.
این مسئول با اشاره به توصیه‌های رهبر انقلاب اذعان کرد: چون رهبری نظر دارد که کشور زود درگیر انتخابات نشود احزاب، گروه‌ها و تشکل‌ها هم باید ضمن رعایت قانون رقابت خوب و پر نشاط داشته باشند و جا دارد که از رفتار سیاسی عالمانه و عاقلانه همه احزاب تشکر کنم.

دولت دلش به کدخدای بزرگ خوش است/ مذاکرات هم هیچ!!

محمد حسین شفیعی‌ها، دبیر موتلفه قزوین اولین نماینده احزاب بود که سخنانش را با چاشنی انتقاد آغاز کرد.
وی از سست عهدی آمریکایی‌ها در مذاکرات گفت و پایان مذاکرات را هیچ دانست.
این فعال سیاسی با تشریح وضعیت موجود اقتصادی و بحران‌های اجتماعی افزود: این غفلت‌ها به خاطر این بود که دولت دلش خوش بود به اینکه با کدخدابسته است و همه مشکلات را کدخدا می‌تواند حل کند.
وی اظهار داشت: بجای حل مشکل رکود و مسائل اجتماعی، دولت الویت بخشی به کنسرت‍‌ها را در دستور کار قرار داده است.
شفیعی‌ها 5 دقیقه بیشتر از وقت خود صحبت کرد.

جناح رقیب دو قورت و نیمش هم بالاست

سخنران بعدی شیخ خطیب امامقلی بود که فقط وی را به نمایندگی از اصلاح طلبان معرفی کردند.
وی در پاسخ به سخنان شفیعی‌ها گفت: دولت روحانی اگر هیچ کاری نکرده باشد، همین که این فضا را ایجاد کرده تا شما آشکارا به دولت انتقاد کنید کار بزرگی است و ما در دولت قبل حتی در هزار متری این ساختمان هم جرات نمی‌کردیم آفتابی شویم!!
حاضران جوان این نشست که حدودا 20نفر و «گویا همگی از یک حزب بودند» در این لحظه شروع به کف زدن کردند که در اینجا مقیمی هم آنها را همراهی کرد!!
سخنان بعدی امامقلی ربطی به احزاب نداشت، وی با حمله به نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: مشکل ما این است که طرف و رقیب ما « نشُسته پاک است».
در این لحظه این جمله امامقلی خنده حضار را در پی داشت.
وی ادامه داد: ما همیشه برای اینکه ثابت کنیم اعتقاد به مقام معظم رهبری داریم باید یک قرآن برداریم و برای همه قسم بخوریم که به رهبری و قانون اساسی و نظام التزام عملی داریم، اما باز باور نمی‌کنند و با حربه رد صلاحیت ما را از گردونه رقابت حذف می‌کنند.
امامقلی در پاسخ به انتقادات شفیعی‌ها در مورد انتصابات سیاسی و قبیله گرایی در استان گفت: هم اکنون این انتقاد را ما به مدیریت استان داریم که چرا اصلاح طلبان در عرصه مدیریت وجود ندارند؟ اما اینجا اگر رقیب بگوید به معنای این است که برخی‌ها هنوز دو قورت و نیمشان بالاست!!
این سخنان امامقلی دوباره با خنده حضار و کف زدن‌های همان جوانان محدود روبرو شد.
در ادامه این نشست ایوب رحیمی به دلیل زمان زیادی که سخنران اصولگرا به خود اختصاص داده بود تریبون را مجدد در اختیار اصلاح طلبان قرار داد.
این بار مهران قاسمی، رئیس حزب ندای ایرانیان استان قزوین سخنرانی خود را با دفاع از دولت روحانی شروع و وضعیت موجود را گل و بلبل دانست.

وی مذاکرات را نجات دهنده کشور معرفی کرد و از وقت باقی مانده‌ 2 دقیقه‌ای خود استفاده کرد و انتقادات به دولت روحانی را غیرمنصفانه و تخریبی دانست.
سخنران بعدی هم عیدعلی کریمی از تشکل خانه کارگر انتخاب شد که وی هم اعتدال را چاشنی سخنانش قرار داد اما در کل به نفع دولت سخنرانی کرد.
رحیمی از بانوان حاضر در جلسه درخواست کرد تا به بیان اظهارنظر بپردازند که با پاسخ مثبتی روبرو نشد و دوباره تریبون در اختیار شخصی بنام قهرمانی قرار گرفت که وی نیز به تعریف و تمجید از دولت روحانی پرداخت.
تا اینجای برنامه به خوبی سپری شد اما تعداد 3 سخنران اصلاح طلب به یک سخنرانان اصولگرا صدای اعتراض افراد حاضر در نشست را بلند کرد.
احمد خورگامی تقاضای درخواست چند دقیقه وقت را داشت اما با پاسخ منفی روبرو شد که به یک باره از صندلی خود بلند شد و به شیوه وقت دادن اعتراض کرد و گفت: چرا باید 6 برادر در این استان هم مدیرکل و هم فرماندار و هم رئیس چند حزب باشند؟ مگر قطع رجال است؟
وی همچنین اداره برخی حزب‌ها را خانوادگی دانست و گفت: این افراد در یک جا دبیر حزب هستند و در جایی دیگری عضو و...

در مقابل انتقادات خورگامی برخی از اقوام برادران قاسمی فریاد می‌زدند از شایستگی اونهاست!!

نوبت به سخنران اصلی مراسم یعنی محمد حسین مقیمی رسید.
وی سخنان خود را با توصیه به اینکه باید یکدیگر را تحمل کنیم، حق را به منتقدان داد و گفت مخالفان باید بدون لکنت زبان انتقاد کنند.
قائم مقام وزیر کشور گفت: بخاطر اینکه ما فضای انتقاد را باز نکرده‌ایم بحث فیش‌های حقوقی و اختلاس‌ها در کشور رخ داده است و انتقاد اگر وارد شود چاپلوسی کنار می‌رود.
وی همچنین اظهار داشت: باید به احزاب یارانه داده شود تا احزاب قوی شکل بگیرند و دولت هشتم به احزاب یارانه می‌داد اما دولت قبل قطع کرد و هیچ کس اعتراضی هم نکرد.
اما بخش پایانی سخنان معاون وزیر جالب بود.
وی گفت: اگر یک مطلب را نگویم برخی می‌گویند این چه معاون وزیری بود که آمد و منتقدین از دولت انتقاد کردند اما وی جواب آنها را نداد.
وی در پاسخ به منتقدان اصولگرا گفت: شما گفتید چرا دولت با کدخدای بزرگ بسته است؟ مگر دولت قبل نمی‌رفت با ریزکدخداها می‌نشست؟ ما با کدخدای بزرگ نشستیم تا ابهت خودمان را نشان بدهیم و تیم ما این شجاعت را درخود دید تا با کدخدای بزرگ مذاکره کند.
وی هیچ دانستن نتیجه مذاکرات را بی انصافی دانست و به دفاع از برجام پرداخت.
در این میان یکی از حضار موضوع مغایر بودن مذاکرات با مبانی انقلاب را مطرح کرد، که با حاضر جوابی معاون وزیر روبرو شد.
وی گفت: مبانی انقلاب را شما تعیین نمی‌کنید! بلکه مردم تعین می‌کنند.
در این میان اعتراض یکی از روحانیون حاضر در جلسه نیز بی‌پاسخ ماند!
این جملات مقیمی باعث تعجب همه شد، وی تحمل شنیدن نظرات احزاب را ندارد چگونه می‌گفت که مخالفین باید بدون لکنت زبان مخالفت خود را بیان کنند؟
با خاتمه یافتن جلسه رسمی، مدیرکل امور اجتماعی استانداری به خورگامی گفت چرا شما اینگونه حرف می‌زنید، مشکل شما کجاست و پس از کلی تبادل نظر، مدیرکل امور اجتماعی به خورگامی گفت: من می‌دانم مشکل شما کجاست؟ ناراحتی شما در روزهای آینده بیشتر هم خواهد شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان