۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین مدیران مدارس باید برنامه‌ریز، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده باشند
کد خبر: ۲۱۵۲۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۷ ساعت: ۱۳:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین:

مدیران مدارس باید برنامه‌ریز، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده باشند

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین با اشاره به اهمیت استقلال فکری و علمی مدیران مدارس گفت: مدیران مدارس باید برنامه‌ریز، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده باشند و با استقلال فکری، خلاقیت و نبوغ در راستای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و رفع مشکلات بکوشند.

مدیران مدارس باید برنامه‌ریز، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده باشند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش عمومی مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان با محوریت موضوع پروژه مهر 95 و بازگشایی مدارس در سالن اجتماعات اداره‌کل تبليغات اسلامي استان قزوین برگزار شد.
شمس الله غلامی مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین در این همایش اظهار کرد: آموزش و پرورش برنامه محوری را به عنوان مولفه اصلی و راهی منطقی برای دست یافتن به موفقیت و ایجاد تغییر و تحول مبنای عمل خود قرار داده است.
وی با تشکر از تلاش مدیران در جهت رفع موانع و مشکلات افزود: خوشبختانه با تلاش و همت همه همکاران آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین شاهد رشد و شکوفایی دانش‌آموزان این ناحیه در مقاطع مختلفی تحصیلی بودیم.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین خاطرنشان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس این مراسم به منظور هماهنگی بیشتر اجرای برنامه‌های مختلف با استفاده از حس تعاون و برنامه ریزی برای مدیران برگزار شده است.
وی ادامه داد: معتقدیم مهمترین عامل رسیدن به موفقیت و کسب نتایج برتر بهره‌مندی از خرد جمعی، داشتن نقشه راه و حرکت در مسیر آن و به کار‌گیری نیروی انسانی توانمند همراه با مشارکت همه عوامل در مدرسه است.
غلامی با اشاره به آمار دانش‌آموزن ناحیه یک استان بیان کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین با داشتن بافت جغرافیایی متفاوت برخوردار و نیمه برخوردار دارای بیش از 67 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
وی عنوان کرد: مدیران باید با نگاه تیزبینانه و اعمال مدیریت صحیح و با برنامه، مقدمات لازم برای حضور فعالانه دانش‌آموزان و معلمان را در مدارس فراهم سازند.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین تصریح کرد: اصل برنامه‌ریزی به معنای آسیب شناسی وضع موجود با نگاه منطقی و عقلانیت برای اصلاح خطا و ایرادات با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته و چگونگی تنظیم برنامه برای حضور فعال معلمان در کلاس‌های درس با بهره‌مندی از تعهد و تخصص مدیران در مدارس است.
وی تاکید کرد: برنامه‌ها باید عملگرا بوده و در مرحله اجرا نیز پیاده شود از این رو تقاضا داریم حال که سرنوشت 67 هزار دانش‌آموز استان در دستان شما مدیران است تعریف درستی از جایگاه مدیریتی خود داشته و برای ترسیم آینده‌ای درخشان برای آینده سازان این مملکت تلاش کنید.
غلامی خاطرنشان کرد: داشتن نسلی خداجو، برنامه محور و توانمند که چرخه کار و تولید را در کشور به گردش درآورد، نگاه تیزبینانه مدیران را می‌طلبد.
وی با اشاره به اهمیت بحث معیشتی معلمان عنوان کرد: با وجود همه مشکلات و موانع باز هم می‌توان با عزم ملی و با بهره‌مندی از تجربه و تخصص معلمان و استفاده مناسب از امکانات موجود در نظام آموزش و پرورش تغییر و تحول ایجاد کرد و با توجه به اثربخشی مفاهیم آموزشی و پرورشی به کمک دانش‌آموزان آن را به همه جامعه منتقل کرد.
مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک قزوین با اشاره به اهمیت استقلال فکری و علمی مدیران مدارس گفت: مدیران مدارس باید برنامه‌ریز، تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیرنده باشند و با استقلال فکری، خلاقیت و نبوغ در راستای شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزان و رفع مشکلات بکوشند.
وی خاطرنشان کرد: شناخت نقاط قوت و ضعف عملکردی در مدارس، نیاز سنجی و تلاش برای ایجاد تغییر و تحول، اصلاح نگرش و داشتن نگاهی منطقی از وظایف اصلی مدیران است.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان