۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین گفتمان جدید کشورهای جاده ابریشم موجب توسعه پرشتاب در آینده می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۲۰۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۷ ساعت: ۹:۲۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل امور ایرانیان وزارت امور خارجه:

گفتمان جدید کشورهای جاده ابریشم موجب توسعه پرشتاب در آینده می‌شود

مدیرکل امور ایرانیان وزارت امور خارجه گفت: گفتمان و ادبیات جدید بین کشورهای جاده ابریشم بسیار حائض اهمیت است که اگر شکل بگیرد قطعا در آینده شاهد یک همزبانی و توسعه پرشتاب خواهیم بود.

گفتمان جدید کشورهای جاده ابریشم موجب توسعه پرشتاب در آینده می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سید جواد قوام‌شهیدی مدیرکل امور ایرانیان وزارت امور خارجه در حاشیه یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم با بیان اینکه برای اولین‌بار است که در این اجلاس شرکت می‌کند، اظهار کرد: وقتی می‌خواهیم به یک شبکه توسعه‌ای وصل شویم، اگر در این امتداد نقاط و حلقه‌های ضعیفی داشته باشیم این نقص‌ها می‌توانند به کل توسعه متوازن لطمه بزنند.
وی افزود: هر کشوری باید در ایفای وظایف خود و مشارکت در این توسعه سطح و حجم کار خود را به زیرساخت‌های لازم برساند تا توسعه متوازن و پایدار در کل کشورها حاکم شود.
مدیرکل امور ایرانیان وزارت امور خارجه تصریح کرد: گفتمان و ادبیات جدید بین کشورهای جاده ابریشم بسیار حائز اهمیت است که اگر شکل بگیرد، قطعا در آینده شاهد یک همزبانی و توسعه پرشتاب خواهیم بود.
قوام شهیدی با بیان اینکه به طور کلی امروزه همه کشورها برای توسعه نیازمند تعامل با خارج از مرزها هستند، گفت: ما برای توسعه قطعا نیازمند همکاری با سایر کشورها هستیم، همچنان که مابقی کشورهای مسیر جاده ابریشم هم نیازمند تعامل با کشوری همانند ایران با ۱۵ همسایه بزرگ و با موقعیت اقتصادی، اجتماعی و ترددی بین اروپا، آسیا، آسیای میانه و آسیای دور است.
وی ابراز کرد: چین و ایران در ۲ سر آسیا دو قدرت مهم هستند که می‌توانند با همگرایی و پیوستن به مسیر جاده ابریشم یک پیوند جدیدی را در امتداد آسیا ایجاد و زمینه‌های توسعه همه کشورهای این مسیر را فراهم کنند.
این مقام مسئول اذعان کرد: علاوه بر مباحث گردشگری، اقتصاد و بحث نوآوری‌هایی که در زمینه توسعه کشورهای جاده ابریشم در نظر گرفته شده، موضوع دیپلماسی کشورهای مسیر جاده ابریشم، همکاری و ایجاد یک کانون دیپلماتیک می‌تواند کشورها را به یک فرایند سریع در عرصه توسعه برساند.
مدیرکل امور ایرانیان وزارت امور خارجه افزود: به طور کلی هرگونه تشکل منطقه‌ای که بتواند منافع ما را به منافع دیگر کشورها گره بزند و یک هم افزایی در توسعه ایجاد کند، می‌تواند بستر پیشرفت را فراهم کند.
قوام شهیدی یادآور شد: اگر در یک منطقه کشوری غنی باشد اما همسایه‌های فقیر داشته باشد این توسعه نمی‌تواند پایدار بماند و خدشه پذیر خواهد بود؛ بنابراین برای یک توسعه پایدار و امنیت توسعه‌ای در درازمدت، نیازمند همکاری در زیرساخت‌های مشترک هستیم.
وی تاکید کرد: طبیعتا وقتی چنین اجلاس‌ها و طرح‌های اقتصادی و گردشگری با پشتوانه کشورهای متعدد برگزار می‌شود میزان اعتماد سرمایه گذاران هم بیشتر خواهد شد و قطعا ایرانیان خارج از کشور به پروژه‌های جاده ابریشم و تفاهمنامه‌های بین اعضا توجه و مشارکت خواهند داشت.
مدیرکل امور ایرانیان وزارت امور خارجه در پایان تصریح کرد: در این پروسه می‌توانیم از ایرانیان خارج از کشور دعوت کنیم تا در عرصه‌های توسعه ملی مشارکت کنند.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان