۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تقاطع غيرهمسطح قدس با حضور وزیر کشور افتتاح می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۱۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۶ ساعت: ۱۵:۱۰ ↗ لینک کوتاه

در پایان هفته جاری؛

تقاطع غيرهمسطح قدس با حضور وزیر کشور افتتاح می‌شود

تقاطع غيرهمسطح قدس پنج‌شنبه، هیجدهم شهریورماه سال جاری با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور به بهره‎برداري مي‌رسد.

تقاطع غيرهمسطح قدس با حضور وزیر کشور افتتاح می‌شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مسعود نصرتي، شهردار قزوین با اشاره به افتتاح تقاطع غیر همسطح قدس اظهار کرد:این پروژه در آستانه اعیاد قربان و غدیر با حضور وزیر کشور و سایر مسئولان استانی و شهری ساعت 8 صبح روز پنج‌شنبه هیجدهم شهریورماه سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: تسهيل در عبور و مرور و کاهش بار ترافيکي بلوار شهيد بهشتي و خيابان فلسطين، افزايش ظرفيت ترافيکي بلوار شهيد بهشتي و بلوار پيامبر اعظم (ص) و دسترسي آسان شهروندان به خارج از شهر از جمله اهداف احداث تقاطع غيرهمسطح قدس بهشمار مي‌آيد.

شهردار قزوین در ادامه اضافه کرد: ساخت اين تقاطع غيرهمسطح و ساير پروژه‌هايي از اين دست بر اساس مطالعات طرح جامع حمل و نقل و ترافيک شهر قزوين که در شوراي عالي ترافيک وزارت کشور به تصويب رسيده است، در  برنامه کاري شهرداري قزوين قرار گرفت و بر اساس نظرات کارشناسي مشاوران طرح، با بهرهبرداري از اين تقاطع، بار ترافيکي چهارراه وليعصر (عج) کاهش مي‌يابد.

نصرتی افزود: اعتبار اجراي اين پروژه  550 ميليارد ريال مي‌باشد که اکنون اين پروژه در مراحل پاياني قرار دارد.

این مسئول با بيان اينکه مطابق با قرارداد منعقد شده با قرارگاه سازندگي خاتمالانبياء (گروه تخصصي  شهيد رجايي) مدت اجراي اين پروژه 20 ماه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: اما با توجه به حجم بالاي ترافيک موجود در اين مسير و تأمين رفاه شهروندان، اين پروژه 4 ماه زودتر از موعد مقرر و با همان کيفيت منعقد شده در قرارداد به بهرهبرداري خواهد رسيد.

وي با اشاره به اينکه اين تقاطع داراي سه پل اصلي، جهتي و زيرگذر است، تصريح کرد: 2 پل روگذر شمالي – جنوبي و شمالي – شرقي در اين تقاطع پيشبيني شده است که پل دوم به ارتفاع 15متر از روي پل اول با روش جديد سگمنتال و با رعايت استانداردهاي ايمني و ترافيکي احداث شده است.

شهردار قزوين به دلايل انتخاب روش سگمنتال اشاره کرد و گفت: امکان موازيکاري و سرعت بالاي اجرا، زيبايي و کيفيت به دليل پيشساخته بودن سازه‌ها و به حداقل رساندن عمليات اجرايي نظير آرماتوربندي و بتنريزي در مجاورت ترافيک اين معبر از جمله دلايل انتخاب اين روش است.

نصرتي با بيان اينکه کارفرما و ناظر عالي اين پروژه شهرداري قزوين است، عنوان کرد: مهندسين مشاور کرانه به کرانه پارس به عنوان مشاور طرح و مهندسين مشاور هگزا به عنوان دستگاه ناظر اين پروژه با شهرداري قزوين همکاري داشته‌اند.
انتهای پیام/ 1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان