۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین وادادگی مسئولین به غرب مصداق بارز نفوذ و انحراف است/ بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود
کد خبر: ۲۱۵۱۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۶ ساعت: ۱۰:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بسیج علمی کشور:

وادادگی مسئولین به غرب مصداق بارز نفوذ و انحراف است/ بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود

رییس سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور توافق FATF را شرم‌آور دانست و گفت: این توافق در واقع شکل جدیدی از استعمار توسط نهادهای بین‌المللی است که می‌خواهند با این روش جدید به اهداف شوم خود برسند.

وادادگی مسئولین به غرب مصداق بارز نفوذ و انحراف است/ بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، حسین قدیانی رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور با اشاره به ادعای دولتمردان مبنی بر اینکه وضعیت معیشت و زندگی مردم نشان دهنده بهبود وضع اقتصادی کشور است، اظهار کرد: اعداد و ارقامی که دستگاه‌های مختلف برای ایجاد رضایتمندی در جامعه مطرح می‌کنند به مرور زمان اعتبار خود را از دست داده است.

وی افزود: طبق گفته‌های این افراد، کشور تاکنون ۲ بار از رکود خارج شده و اما باز هم شاهدیم که رکود بر جامعه حاکم است، پس نمی‌شود به آمار و ارقام غلطی که ارائه می‌شود اعتماد کرد.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور نگاه به سرمایه‌های درونی را بهترین راه خروج از رکود دانست و گفت: استفاده از توانایی‌های داخلی و تعامل با بیرون می‌تواند بهترین رویکرد برای بهبود اقتصاد کشور باشد.

این مسئول ادامه داد: متاسفانه امروز نگاه و تکیه عمده مسئولان به بیگانگان است درحالی که قدرت‌های بزرگ هم بنای سازگاری با انقلاب اسلامی را ندارند و در نتیجه در رکود دست و پا می‎‌زنیم.

قدیانی با اشاره به اینکه کشور می‌تواند با دریافت عوارض در سیستم واردات، امور را اداره کند تاکید کرد: طبق اظهارات دولتمردان بیش از ۲۰ میلیارد دلار قاچاق وارد کشور می‌شود که هیچ عوارضی پرداخت نمی‌کنند.

وی اضافه کرد: درحالی که اگر همین محصولات تولید داخلی باشد، عوارض که از مصرف کننده و تولید کننده دریافت می‌شود به مراتب بیش از آن خواهد بود که دولت به عوارض گمرکی چشم دوخته است.

رئیس سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور در ادامه گفت: دولت به جای واردات بی رویه می‌توانست با سرمایه‌گذاری و بها دادن به منابع داخلی صنعت کشور را راه‌اندازی کند.

نوعی وادادگی در بحث‌های پولی و مالی رخ داده است

این مسوول با اشاره به قرارداد FATF ابراز کرد: اولین سوالی که پیش می‌آید این است که وقتی در کنگره آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی بودجه چند میلیاردی مصوب می‌شود چرا نمی‌گویند این پول‌ها چطور علیه ایران هزینه می‌شود؟ مگر راستی آزمایی و شفافیت سیستم بانکی در میان نیست؟!

قدیانی اقدام اخیر دو بانک داخل کشور در اجرای FATF را خودزنی دانست و تصریح کرد: متاسفانه احساس می‌شود نوعی وادادگی در بحث‌های پولی و مالی اتفاق افتاده که آن هم نتیجه نگاه به بیرون است و تمام اطلاعات بانکی خود را در اختیار غربی قرار دهیم.

وی افزود: بنا به گفته‌های رییس جمهور که می‌گویند: "ما به حساب‌های شخصی افراد سرک نمی‌کشیم" باید گفت پس چطور اجازه می‌دهیم غرب به حساب‌های تمامی امورات بانکی ما سرک بکشند؟ آیا اجازه می‌دهند که ما هم به حساب آن‌ها سرک بکشیم یا اینکه این معاهدات یک طرفه است؟

رییس سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور با اشاره به محدودیت‌های ایجاد شده برای ایران در برجام، خاطرنشان کرد: قدرت‌های بزرگی که زرادخانه هسته‌ای دارند و دارای سابقه بد در بحث سلاح هسته‌ای هستند در دنیا آزادند اما ایران برای خطایی که نکرده است باید محدود شود.

وی توافق FATF را شرم آور دانست و افزود: این توافق استقلال کشور را زیر سئوال می‎برد؛ نباید در مسیر دلخواه دشمنان انقلاب قدم برداشت.

این مسوول در ادامه گفت: در فرایند مذاکرات قرار بود نرمش قهرمانانه داشته باشیم اما متاسفانه نه تنها چنین اتفاقی نیفتاده بلکه محدودیت‌های جدیدی ایجاد شده است.

قدیانی افزود: چرا در قرارداد FATF این مسئله مطرح نمی‌شود که داعش منابعی که در حوزه درآمدی اخذ می‌کند مربوط به کدام نظام بانکی می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مردم هیچ‌گاه تحقیر را نمی‌پذیرند گفت: FATF در واقع شکل جدیدی از استعمار توسط نهادهای بین‌المللی است که برای دنیا تصمیم می‌گیرند.
انتهای پیام/3009

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان