۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین پذیرش قرارداد FATF خلاف قانون اساسی و شرع مقدس/ ایجاد خودتحریمی در کشور بدتر از کاپیتولاسیون است
کد خبر: ۲۱۵۱۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۶ ساعت: ۹:۴۲ ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان تصریح کرد

پذیرش قرارداد FATF خلاف قانون اساسی و شرع مقدس/ ایجاد خودتحریمی در کشور بدتر از کاپیتولاسیون است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری پذیرش قرارداد FATF از سوی دولت را خلاف قانون اساسی و شرع مقدس بیان کرد و گفت: ایجاد خودتحریمی در کشور بدتر از کاپیتولاسیون است.

پذیرش قرارداد FATF خلاف قانون اساسی و شرع مقدس/ ایجاد خودتحریمی در کشور بدتر از کاپیتولاسیون است
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، آیت‌الله علی اسلامی، نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: هر نوع وابستگی به استکبار از نظر قرآنی و ملاک‌های انقلاب اسلامی ایران حرام و ممنوع است.

وی افزود: کشور اسلامی حق ندارد زیر سلطه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی مستکبران و کافران باشد و در صورت وابستگی در این حوزه‌ها، استقلال خود را از دست داده‌ایم.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ملت ایران استقلال و آزادی را از اوایل انقلاب اسلامی سرلوحه خود قرار داده و باید در حفظ آن کوشا باشند.

اسلامی با اشاره به پذیرش یا عدم پذیرش دولت در تعهدات FATF بیان کرد: اگر دولت آن را پذیرفته باشد خلاف قانون اساسی و شرع مقدس اسلام و برخلاف مقررات قانون جمهوری اسلامی ایران عمل کرده است.

وی اضافه کرد: امیدوارم که دولت تعهد FATF را نپذیرفته باشد چراکه مسؤولان کشوری در تلاش هستند تا خود را به سایر کشورها وابسته نکنند.

 تحریم‌ها همچنان برای کشور باقی مانده است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: امنیت و استقلال کشور در پذیرش تعهدات FATF (پروتکل تحت سازمان مبارزه با پول‌شویی) برهم می‌خورد و کشورهای بیگانه در این تعهد اطلاعات کشور ایران را به دست آورده و اقدام به تصمیمات توطئه‌آمیز می‌کنند که امیدواریم مسؤولان پذیرش آن را قبول نکرده باشند.

اسلامی، اعمال تحریم‌ها را جزئی از اقدامات بیگانه علیه کشور ایران برشمرد و گفت: قرار شده بود تحریم‌ها از بین برود در حالی که تنها بر روی کاغذ آورده شده و همچنان برای کشور باقی مانده است.

وی تصریح کرد: در جایی که خودتحریمی در کشور ایجاد شود، بدتر از کاپیتولاسیون است.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: تحمیل کردن قانون اجانب بر کشور با استفاده از نفاق صورت گرفته است و برخی از افراد این موضوع را با ملت در میان نمی‌گذارند.

اسلامی گفت: پذیرش تعهدات FATF چیزی جز ذلت، خواری، خفت، وابستگی به خارج و خطرات سنگینی را برای کشور به همراه ندارد و امیدواریم مسؤولان کشور زیر بار این تعهد نروند.
انتهای پیام/2002

منبع: فارس قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان