۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین چرا صاحبان ثروت میلیاردی باید تعیین‌کننده سرنوشت استان باشند/ نمایش فصل شیدایی یک حماسه بود
کد خبر: ۲۱۵۱۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۵ ساعت: ۱۵:۲۷ ↗ لینک کوتاه

فرمانده سپاه استان قزوین:

چرا صاحبان ثروت میلیاردی باید تعیین‌کننده سرنوشت استان باشند/ نمایش فصل شیدایی یک حماسه بود

فرمانده سپاه استان قزوین با بیان اینکه نمایش فصل شیدایی یک حماسه بود، گفت: فردی که اوایل انقلاب کرایه ماشین برای رفتن به تهران نداشت امروز صاحب میلیاردها تومان ثروت بادآورده است، چرا این فرد باید تعیین کننده سرنوشت استان باشد؟

چرا صاحبان ثروت میلیاردی باید تعیین‌کننده سرنوشت استان باشند/ نمایش فصل شیدایی یک حماسه بود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، مراسم تکریم سرهنگ عباس کاظمی و معارفه فرمانده جدید سپاه امام حسن (ع) پیش از ظهر امروز (دوشنبه) در حسینیه سپاه با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، رئیس کمیسیون اصل 90 و نماینده مجلس شورای اسلامی، فرماندهان ارشد لشگر 16 زرهی و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.

سردار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‎الامر (عج) در این مراسم به آرمان‌های انقلاب از منظر امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: علت بسیاری از آسیب‌ها و نابه‌سامانی‌های موجود، فاصله گرفتن از بینش و آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری در حوزه‌های مختلف است.

وی افزود: چنانچه پایبندی صد درصدی به آرمان‌ها و اهداف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری وجود داشته باشد، مسیر انقلاب اسلامی با سرعت بیشتری طی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص کندی حرکت در تشکیل دولت اسلامی، بیان کرد: بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب شدت حرکت ما در مرحله دولت سازی افت داشته؛ کشور ما در مسیر نظام سازی موفق عمل کرده است اما در مسیر تشکیل دولت اسلامی با کندی حرکت می‌کند.

شاهرخی با بیان اینکه از منظر امام خمینی (ره) تکامل انسان در گرو حرکت به سمت اسلام و اسلامی شدن است، اضافه کرد: هم اکنون در دهه چهارم انقلاب اسلامی قرار داریم و مراحل تشکیل دولت اسلامی باید شدت بیشتری پیدا می‌کرد.

وی با اشاره به آرمان فرهنگی تربیتی امام، تصریح کرد: حرکت به سمت ایجاد جامعه اسلامی زمانی رخ می‌دهد که انسان‌های فرهیخته فرهنگی تربیت شوند، در بُعد اجتماعی ایجاد جامعه خداپسند با نسیم معنویت جزو آرمان‌های امام خمینی (ره) در حوزه اجتماعی است.
فرمانده سپاه صاحب‎الامر(عج) افزود: برای تحقق آرمان امام در زمینه امور تربیتی، کارگزاران این امور باید صالح باشند تا بتوانند به حرکت جامعه در مسیر تحقق اهداف والای انقلاب کمک کنند.

شاهرخی با اشاره به اهمیت متخصص و متعهد بودن مسئولین کشور در نگاه امام خمینی (ره) ادامه داد: اگر روزی برسد که مسئولین اجتماعی مجهز به سلاح تعهد و تخصص باشند وصل به جامعه اسلامی به میزان قابل توجهی میسر خواهد شد.

وی در ادامه به آرمان‌های امام خمینی (ره) در حوزه سیاسی اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی ویژگی‌هایی دارد که محقق نشدن آن در جامعه دلیلی جز پیروی نکردن از آرمان‌ها امام راحل و رهبری ندارد.

این مسئول افزود: اعتبار جمهوری اسلامی به بیان احکام الهی و احقاق حقوق مستضعفان است و دلیل وجود دغدغه و نگرانی در جامعه بی توجهی و کم توجهی به این سیاست‌های محوری و بنیادی است.

شاهرخی با بیان اینکه روزی که دولت ما به کاخ توجه کرد روزی است که باید فاتحه دولت را بخوانیم، گفت: برای جلب رضایت مردم در بُعد اهداف سیاسی نباید به هر قیمتی تلاش کرد و خطوط قرمز و چارچوب باید در این مسیر به درستی رعایت شود.

وی ادامه داد: جلب رضایت مردم باید در چارچوب فرامین الهی صورت بگیرد و نباید افکار عمومی را فریب داد و در نظام جمهوری اسلامی کسی حق ندارد به هر شکلی که می‌خواهد عمل کند.

فرمانده سپاه صاحب‎الامر (عج) با بیان اینکه دولتمردان باید از قدرت طلبی پرهیز کنند، اضافه کرد: در آرمان‌های سیاسی امام دولتمردان سیاسی اهل بهانه جویی نیستند و به صراحت صحبت می‌کند و رابطه بین دولت و ملت به شکلی درست وجود دارد.

شاهرخی ادامه داد: در آرمان‌های سیاسی امام راحل حاکمیت فضایی مملو از صلح و دوستی است و شعار نه ظلم می‌کنیم و نه مظلوم واقع می‌شویم سر لوحه برنامه سیاسی قرار دارد.

وی در ادامه به آرمان‌های امام راحل در حوزه اقتصادی اشاره کرد و گفت: آرمان امام خمینی در حوزه اقتصادی هم اکنون در واژه اقتصاد مقاومتی رهبری تبلور یافته و باید التزام عملی پیدا کند.

این مسئول تصریح کرد: مبنای اقتصاد اسلامی مخالف با سرمایه‌داری و برپایه عدالت است و این بدان معناست که همگان به حقوق اقتصادی، شرعی و قانونی خود برسند، در جامعه‌ای که اقتصاد اسلامی تحقق پیدا کرده باشد، عده‌ای نمی‌توانند به بهانه‌های مختلف مردم را استثمار کرده و زندگی اشرافی بسازند.

شاهرخی افزود: جامعه‌ای که مطابق با اصول اقتصاد اسلامی حرکت نکند، گردن کلفتان به عنوان سرمایه‌های نظام وصاحبان ثروت‌های بادآورده، ذخایر نظام معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به جمله امام راحل خطاب به مردم با این مضمون که "نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد"، ادامه داد: وقتی نقشی که امام راحل برای مردم از مردم خواستند به درستی تحقق اجرا نشود به جایی می‌رسیم که چنین افرادی به عنوان ذخایر و سرمایه‌های نظام معرفی می‌شوند.

فرمانده سپاه صاحب‎الامر (عج) با بیان اینکه مردم وفادار و انقلابی ایران هیچ‌گاه استقلال و عزت خود را با هزار سال در ناز و نعمت زندگی کردن در فضای وابستگی به بیگانگاه معاوضه نمی‌کنند، بیان کرد: در نظام جمهوری اسلامی وقتی فردی بر مسندی قرار می‌گیرد، نمی‌تواند یک جمله برخلاف اصول بیان کند اما تشخیص این مسئله که او تا چه میزان التزام عملی دارد و این سخنان تا چه میزان در راستای باورها او قرار دارد، با مردم است.

شاهرخی با بیان اینکه مسئولین و کارگزاران باید حافظ خون شهدا باشند، تصریح کرد: ما باید در خصوص رفتارها تامل داشته باشیم، آیا برخی مسئولین در جهت آرمان‌های شهدا قدم برمی‌دارند؟ چرا فردی که اوایل انقلاب برای پرداخت کرایه ماشین از قزوین به تهران با سختی مواجه می‌شد الان باید تعیین کننده سرنوشت استان باشد و برای مردم تصمیم بگیرد؟ این فرد چه کاره ملت است؟ چرا حرکت چند جوان در اعتراض به رفتار برخی افراد در جهت نقض منویات رهبری باید به شدت مواخذه شوند؟

وی در پایان با اشاره به برنامه فرهنگی فصل شیدایی، گفت: نمایش بزرگ فصل شیدایی یک حماسه بود که با همدلی و همکاری همه مسئولین اتفاق افتاد بجز یک مجموعه که خداوند توفیق را از آنها سلب کرد و پیام استقبال مردم به مسئولین این بود، ذائقه مردم را با گناه و معصیت آلوده نکنید و کسانی که کمک نکردند، بروند استغفار کنند، شما اگر بیایید چنین کارفرهنگی انجام بدهید ما دست شما را می‌بوسیم.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

احمد / ۱۴ شهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۰

الان منظورش با علیخانی بوده؟!
اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان