۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین بهزیستی دومین دستگاه دارای کمترین حقوق و مزایا است/ اجباری شدن آزمایش ژنتیک جهت جلوگیری از معلول‌زایی
کد خبر: ۲۱۵۱۵۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۵ ساعت: ۱۴:۴۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

بهزیستی دومین دستگاه دارای کمترین حقوق و مزایا است/ اجباری شدن آزمایش ژنتیک جهت جلوگیری از معلول‌زایی

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر لزوم بازنگری نسبت به افزایش حقوق کارکنان بهزیستی عنوان کرد: بر اساس تحقیق مرکز پژوهش‌های مجلس، بهزیستی دومین دستگاه کشور است که از کمترین حقوق و مزایا برخوردار می‌باشد.

بهزیستی دومین دستگاه دارای کمترین حقوق و مزایا است/ اجباری شدن آزمایش ژنتیک جهت جلوگیری از معلول‌زایی
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، انوشیروان محسنی بندپی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بهزیستی استان قزوین که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور مولود انقلاب بوده و به برکت اندیشه‌های امام راحل و شهید فیاض‌بخش تاسیس شده است.
وی با اشاره به اهداف فعالیت‌های بهزیستی کشور افزود: این سازمان چهار هدف اساسی را مدنظر خود قرار داده تا با بکارگیری دانش، تخصص و تدبیر بتوانیم به‌زیستن همراه با امید، شادابی و نشاط اجتماعی را در جامعه افزایش دهیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: پیشگیری از بروز و شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها، مداخلات بهنگام در معضلات و مشکلات، توانمند سازی و توانبخشی جامعه هدف و استفاده از ظرفیت‌های ارزشمندی همچون سمن‌ها و مراکز مردم نهاد که در جامعه وجود دارد از اهداف و استراتژی مهم سازمان بهزیستی کشور است.
وی تصریح کرد: برای رسیدن به این 4 هدف، مدل علمی و تخصصی را در سازمان طراحی کردیم و اعتقاد داشتیم که در دولت تدبیر و امید به طور قطع با بکارگیری از اندیشه و تخصص باید به سمت رفع مشکلات و آسیب‌ها رفت.

انتخاب بهزیستی در جشنواره شهید رجایی سال جاری به عنوان سازمان‌ برتر در ارائه خدمات تخصصی
بندپی ادامه داد: برای اجرایی کردن این مدل مفهومی تلاش شد تا همه ابعاد سیاست‌گذاری و برنامه عملیاتی را با درنظر گرفتن نهادها، سازمان‌ها و محیط‌های اجتماعی و خانواده طراحی و اجرا کنیم.
وی عنوان کرد: حاصل این برنامه عملیاتی شرایطی را فراهم کرد تا سازمان بهزیستی کشور امسال در جشنواره شهید رجایی جزء سازمان‌های برتر به لحاظ ارائه خدمات تخصصی در بین دستگاه‌های اجرایی معرفی شود و همچنین در توسعه مفاهیم قرآنی نیز جزء دستگاه‌های برتر قرار گرفتیم.
این مقام مسئول اظهار کرد: در پیشگیری از بروز شیوع آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها نقشه راه را با توجه به سیاست‌های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید طراحی کردیم تا بتوانیم کارها را با بهره‌گیری از علم و تخصص جلو ببریم.
وی با اشاره به سایر اقدامات انجام شده بیان کرد: در غربال گری شنوایی سنجی و جلوگیری از تنبلی چشم یا آمبلوپی در سال جاری تعهد کردیم تا بیش از 90 درصد جامعه را تحت پوشش قرار دهیم.
رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: دو سال است که برای جلوگیری از اختلالات ژنتیکی و معلول زایی کار عظیمی را با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سه استان انجام دادیم تا در تدوین برنامه ششم، مشاوره ژنتیک ازدواج اجباری شود و بدین شکل سالانه از معلول زایی 30 هزار کودک معلول در کشور جلوگیری کنیم.
وی در پایان با تشکر از اقدامات ارزشمند مدیرکل سابق بهزیستی استان در طول 10 سال عنوان کرد: دکتر افشار مقدم در طول این سال‌ها منشا اقدامات تحول آفرینی در استان بودند.

مساعدت یک میلیارد تومانی بهزیستی کشور جهت احداث ساختمان جدید بهزیستی استان

بندپی تاکید کرد: سیاست سازمان بهزیستی استفاده از قانون آزمون و خطا نیست بنابراین باید از 22 هزار نیروی متخصص و کارشناس که با حقوق اندک منشا خدمات عظیمی هستند برای اداره این نهاد بهره‌مند شویم از این رو آقای وارثی معاون توانبخشی بهزیستی استان به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی استان قزوین انتخاب شدند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور سرعت بخشیدن به روند احداث ساختمان جدید بهزیستی استان قرار شد تا یک میلیارد تومان از سوی سازمان بهزیستی کشور و 500 میلیون تومان نیز توسط سازمان مدیریت استان تامین شود.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با تاکید بر لزوم بازنگری نسبت به افزایش حقوق کارکنان بهزیستی عنوان کرد: بر اساس تحقیق مرکز پژوهش‌های مجلس، بهزیستی دومین دستگاه در کشور است که از کمترین حقوق و مزایا برخوردار بوده لذا از مسئولان ذی ربط خواهشمندیم تا در راستای تامین رفاه بیشتر همکاران بهزیستی اقدام کنند.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان