۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین مسئولین اداره برق را تحت فشار سیاسی قرار ندهند
کد خبر: ۲۱۵۱۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۵ ساعت: ۱۴:۳۱ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت برق استان قزوین:

مسئولین اداره برق را تحت فشار سیاسی قرار ندهند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در جلسه تودیع و معارفه مدیر اداره برق شهرستان آبیک گفت: مسئولین اداره برق را تحت فشار سیاسی قرار ندهند.

مسئولین اداره برق را تحت فشار سیاسی قرار ندهند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، طی مراسمی با حضور فرماندار شهرستان آبیک، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید اداره برق شهرستان آبیک در سالن فرمانداری آبیک برگزار شد.
سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: مجموعه مدیریت توزیع نیروی برق استان قزوین به دور از هرگونه سیاسی کاری مشغول به فعالیت هستند و در فعالیت‌های خود عامه مردم و رفاه حال آنها می‌اندیشند.
وی افزود: بنا به دستور استاندار برای بر این شد تا از نیروهای بومی در هر منطقه استفاده شود در شهرستان آبیک نیست بنا به همین دستور بعد از بررسی‌های متعدد و استفاده نیروی بومی از آقای محمدی که نیرویی ورزیده و با سابقه در اداره برق شهرستان آبیک است در پست مدیریت استفاده شود.
بهادیوند چگینی ادامه داد: هم اکنون این شرکت دارای ۵۵۴ هزار مشترک است که ۸۰.۸ در صد آنها خانگی، ۶ در صد عمومی ۱۱.۰۶ درصد تجاری ۰.۴ درصد کشاورزی و ۰.۷۴ درصد صنعتی است.

هم اکنون۸۱۰ روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند

این مسئول با تأکید بر اینکه امسال در تابستان قطعی برق نداشته‌ایم، گفت: میزان مصرف سالیانه انرژی ۲۱ درصد آنها خانگی، ۸ درصد عمومی، ۵ درصد تجاری، ۲۵ درصد کشاورزی، ۴۲ درصد صنعتی و ۲ درصد روشنایی معابر است.
وی تصریح کرد: تمام روستاهای بالای ۱۰خانوار و هم اکنون۸۱۰ روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند و چهار روستا و دو امامزاده نیز از طریق انرژی خورشیدی برقدار شده‌اند.
این مسئول عنوان کرد: برق رسانی به مشترکین استان دهم اکنون توسط ۶ پست انتقال، ۳۳ پست فوق توزیع، ۹۱۲۱ پست توزیع و بیش از ۱۲۰۰۰ کیلومتر شبکه با پیک باری معادل با ۶۱۴ مگاوات (علیرغم اجرای طرح‌های مدیریت مصرف و تعدیل پیک بار شرکت به میزان ۱۰۷ مگا وات) صورت می‌گیرد.
بهادیوند چگینی مطرح کرد: انرژی برق به عنوان زیرساخت کلیدی در کشور در صورت آسیب دیدن می تواند خسارات جبران ناپذیری به زیرساختهای دیگر وارد کند لذا توجه به پدافند غیرعامل دراین بخش ضروری است.
این مسئول متذکر شد: به دلیل اهمیت صنعت برق و ضرورت تامین انرژی پایدار در شبکه شدیدا از مسائل سیایی دوری می کنیم و تنها درصدد خدمت به مردم هستیم تا مشکلی در تامین انرژی برق ایجاد نشود.
مدیرعامل توزیع نیروی برق استان قزوین با اشاره به تاریخچه اداره برق اشتان قزوین، خاطرنشان کرد: بر اساس مصالح وزارت نیرو از تاریخ از برق منطقه ای گیلان منفک و تحت پوشش شرکت جدیدالاتاسیس زنجان قرار گرفت و از ابتدای سال ۱۳۷۲ بر اساس سیاستهای وزارت نیرو مبنی بر تشکیل شرکت های توزیع، در قالب شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین عهده دار تامین و توزیع نیروی برق محدوده منطقه جغرافیائی قزوین شد.
بهادیوند چگینی در پایان با اشاره به اینکه با مدییت صورت گرفته ۱۰۰ نیروی مازاد باقی‌مانده از دوره‌های گذشته هنوز مشغول به کار هستند، تصریح کرد: از ابتدای سال ۱۳۸۲ سهام شرکت های توزیع مربوط به شرکت برق منطقه‌ای زنجان به شرکت مادر تخصصی توانیر منتقل گردید و زیر نظر شرکت متبوع انجام وظیفه می‌نماید.
در پایان این جلسه با تقدیر از تلاش‌های مدیریت سابق، آقای نوذری تودیع و آقای محمد محمدی به عنوان مدیریت جدید برق شهرستان آبیک معرفی شد.
انتهای پیام/3009
منبع: نگاه آبیک

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان