۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین کره شمالی ۳ موشک بالستیک شلیک کرد
کد خبر: ۲۱۵۱۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۵ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

امروز؛

کره شمالی ۳ موشک بالستیک شلیک کرد

کره شمالی امروز (دوشنبه) سه موشک بالستیک را از ساحل شرقی‌اش به سمت دریا پرتاب کرده است

کره شمالی ۳ موشک بالستیک شلیک کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد، کره شمالی امروز (دوشنبه) سه موشک بالستیک را از ساحل شرقی‌اش به سمت دریا پرتاب کرده است؛ آزمایشی که چند ساعت پس از مذاکره برسر تهدید پیونگ یانگ در بین قدرتهای منطقه‌ای در نشست گروه 20 در چین صورت گرفت.

آزمایش امروز تازه‌ترین آزمایش در سری‌ آزمایش‌های بالستیک کره شمالی است که از آغاز سال جاری میلادی تاکنون به بیش از 10 مورد می‌رسد.

ارتش کره شمالی در اواخر اوت سال جاری میلادی موشک بالستیکی را از ساحل شرقی‌اش توسط یک زیردریایی پرتاب کرد، آن هم یک روز پس از آنکه آمریکا و کره جنوبی مانورهای نظامی مشترک سالانه خود را موسوم به "نگهبان آزادی اولچی" آغاز کردند.

ستاد مشترک کل ارتش کره جنوبی در پیامی اعلام کرد کره شمالی سه موشک بالستیک را از ساحل هوآنگژو واقع در استان هوآنگ‌هائه در ساعت 12:14 به وقت محلی پرتاب کرد.

این در حالی است که مدل موشک‌های پرتاب شده و مسافتی که طی کردند هنوز مشخص نیست.

این آزمایش اخیر چند ساعت پس از آن صورت گرفت که مساله "تهدید بالقوه کره شمالی" در بین قدرت‌های منطقه‌ای در نشست گروه 20 در چین به بحث گذاشته شد.

پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی به شی جینپینگ، همتای چینی‌اش گفت: رفتار کره شمالی در سال جاری میلادی به طور جدی صلح در منطقه را متزلزل کرده و چالشی برای توسعه روابط سئول ـ پکن محسوب می‌شود.

انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان