۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین افراد متخلف را باید از میان مدیران خارج کنیم
کد خبر: ۲۱۵۱۴۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۵ ساعت: ۱۰:۳۲ ↗ لینک کوتاه

رییس سازمان بازرسی کل کشور:

افراد متخلف را باید از میان مدیران خارج کنیم

رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بیشتر مدیران کشور افرادی خدوم هستند ولی تعدادی نیز به عنوان میکروب وارد می شوند و مدیران را بدنام کرده اند. وظیفه ما این است که این افراد را از میان مدیران خارج کنیم و اگر تخلفی کرده اند نیز مجازات شوند.

افراد متخلف را باید از میان مدیران خارج کنیم

به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، ناصر سراج در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی خوزستان کهشب گذشته (14 شهریورماه) در اهواز برگزار شد، با اشاره به قانون ارتقای سلامت اداری اظهار کرد: این قانون ظرفیت خوبی برای همکاری و همچنین سرمایه گذاری دارد. در این قانون محکومیت زندان وجود ندارد بلکه محرومیت های اجتماعی از قبیل عدم برخورداری از تسهیلات بانکی و همچنین کارت بازرگانی پیش بینی شده است.

وی با اشاره به نحوه صدور احکام در قانون ارتقای سلامت اداری گفت: احکام این قانون در کمیسیونی هشت نفره با حضور نماینده رییس قوه قضاییه صادر می شود. این قانون اکنون در حال اجراست و امیدواریم بسیاری از مشکلات را برطرف کند.

سراج افزود: شورای دستگاه های نظارتی نیز به ویژه در بحث حقوق های نامتعارف فعال و برنامه های کلانی در این خصوص پیش بینی شده است؛ امیدواریم از طریق شورای دستگاه های نظارتی از ایجاد حفره‌های قانونی که موجب بروز حقوق های نامتعارف شده است، جلوگیری شود.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه موضوع حقوق های نامتعارف افکار عمومی را جریحه دار کرده است، عنوان کرد: مساله حقوق‌های نامتعارف در جامعه مطرح شده و البته رسانه‌ها نیز به آن دامن زده‌اند؛ این حقوق‌های نامتعارف در آن حد که در جامعه و افکار عمومی مطرح شده، نبوده است. با این حال افکار عمومی به واسطه این مساله جریحه دار شده و باید افکار عمومی بازسازی شود.

وی ادامه داد: بیشتر مدیران کشور افرادی خدوم هستند ولی تعدادی نیز به عنوان میکروب وارد می شوند و مدیران را بدنام کرده اند. وظیفه ما این است که این افراد را از میان مدیران خارج کنیم و اگر تخلفی کرده اند نیز مجازات شوند.

وی گفت در سازمان بازرسی تلاش می شود که افراد اگر دارای مواردی باشند پیش از آنکه به مراجع قضایی معرفی شوند این مسائل برطرف شود و به صورت پیشگیرانه عمل کنیم. امیدوارم این سیاست در خوزستان نیز اعمال شود و حتی یک مدیر مشکل دار نیز نداشته باشیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با نارضایتی از وضعیت رتبه TI (شفافیت اداری) عنوان کرد: متاسفانه رتبه TI ما خوب نیست و در حال حاضر در رتبه 130 جهان هستیم. البته نمی توان گفت که این رتبه واقعی کشور ما است زیرا سازمان جهانی شفافیت اداری نماینده ای در کشور ما ندارد و اطلاعات را از اپوزیسیون دریافت می کند، البته قرار است در برلین با سازمان جهانی شفافیت اداری دیداری داشته باشیم تا رتبه TI ایران بهبود پیدا کند.

سراج با اشاره به همکاری سه قوه در جهت مبارزه با فساد اداری افزود: در هیچ زمانی سه قوه به این میزان مستعد همکاری نبوده اند. در حال حاضر ستاد هماهنگی مبارزه با فساد اداری در حال فعالیت است و جلسات آن در حال برگزاری است و امیدواریم با این همکاری سه قوه در سال‌های آتی کشوری تقریبا عاری از فساد اداری داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای ماده 12 قانون بازرسی کشور گفت: افراد مشمول این قانون، موظف هستند که اطلاعات خود را به سازمان بازرسی ارایه کنند و در غیر این صورت حتی مجازات زندان برای آنها پیش بینی شده است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: ما در حال حاضر 30 هزار شعبه بانک و 7 هزار بازرس و نیروی حراست داریم که عملکرد آنها نیز مورد بررسی قرار می گیرد و اگر تخلفی صورت بگیرد و گزارش آن را منعکس نکنند با آنها برخورد می شود؛ بدین ترتیب امیدواریم از این طریق، شاهد ناملایمت هایی همچون بروز مساله حقوق های نامتعارف نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه در مسائل کلان ورود می شود، عنوان کرد: اکنون در خصوص آلودگی هوا برنامه ای در سازمان بازرسی کل کشور در حال طراحی است که مسائل آلودگی هوا به ویژه در خوزستان و استان هایی که از آلودگی هوا رنج می برند را مورد بررسی قرار خواهد داد.

سراج افزود: در این برنامه 11 وزارت و دستگاه را به عنوان مسئول آب و هوا، پای میز خواهیم آورد و با هر کس که در این خصوص کوتاهی کرده است، برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/1404

منبع: ایسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان