۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین درد مشترک هزاره سوم فراموشی دین و اخلاق است/ مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم تشکیل شود
کد خبر: ۲۱۵۱۳۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۴ ساعت: ۱۴:۲۳ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

درد مشترک هزاره سوم فراموشی دین و اخلاق است/ مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم تشکیل شود

رئیس کمسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جاده ابریشم ۱۷۰۰ سال شاهراه اقتصادی در جهان بوده است، عنوان کرد: پیشنهاد می کنم مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم برای ارتقای کیفیت شهری و تقویت دیپلماسی عمومی به جای دیپلماسی دولتی تشکیل شود.

درد مشترک هزاره سوم فراموشی دین و اخلاق است/ مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم تشکیل شود
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، داود محمدی، رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در یازدهمین اجلاس سراسری شهرداران جاده ابریشم در شبستان امام علی مسجدالنبی اظهار کرد: قزوین سابقه 9 هزار سال یکجانشینی و 1700 سال مدنیت و 50 سال سابقه پایتختی دوران حکومت صفوی را در کارنامه تاریخی خود دارد.
وی در ادامه افزود: هزاره سوم هزاره شهروندمداری و انسان مداری است و همگام با پیشرفت های فنی نقش انسان به عنوان مهمترین عامل توسعه پایدار باید مورد پذیرش قرار بگیرد، زیرا در فضای توسعه اجتماعی و شهری نیازمند حضور قدرتمند انسان پیشرفته هستیم.
نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: توسعه شهری بدون توجه به انسان و تبدیل ساکنان شهرها به شهروندان رشدیافته فایده ای ندارد اگر شهری نتواند در مسیر شهروندسازی و رشد و تعامل گام بردارد بدون شک از گردونه رقابت خارج خواهد شد.
وی با بیان اینکه حل مسائلی چون فقرزدایی، بیکاری، بحران محیط زیست و مشکلات شهری به حضور انسان نیازمند است، بیان کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار باید سرمایه های انسانی به شهروندان متکامل تر تبدیل شوند.
این مسئول تصریح کرد: افزایش فقر در شهرها، گسترش ذاغه نشینی، تخریب محیط زیست و کمبود اب و بحران اجتماعی و تراکم جمعیت مردم شهرها را دچار سردرگمی کرده و کیفیت زندگی شهرنشینی را به مخاطره انداخته است.
وی اذعان کرد: شهرهای امروز دنیا برای ارتقای زندگی بهتر راهی جز مشارکت آگاهانه مردم ندارند و کلید بحران محیط زیستی در دست شهروند هزاره سوم است و فقرزدایی نیازمند شهروند بافرهنگ می باشد.
محمدی با بیان اینکه شهروندان با شناخت مسئولیت اجتماعی خود می توانند عامل پیشرفت جامعه باشند، بیان کرد: جاده ابریشم نمادی از فرهنگ مشرق زمین است و ارتباط با نیمی از مردم جهان در مسیر این جاده توانسته زمینه تمدن سازی را فراهم کند.
وی افزود: تمدن فرهنگی شهرهای جاده ابریشم بیشتر از حوزه اقتصادی قابل توجه است بنابراین در ادامه مسیر تمدن سازی باید انسان به عنوات سازنده تاریخ و فرهنگ برای فقرزدایی و اشتغال و توسعه پایدار مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس باید با پشتوانه دین تاریخ و سنت به فرهنگ کشورها تکیه کرد، بیان کرد:  درد مشترک هزاره سوم سرگشتگی شهروندان ان است که دین و اخلاق را فراموش کرده اند و بازگشت به هویت اصیل انسانی کلید حل مشکلات است.
وی ادامه داد: امروز باید چشمان جهان به راه ابریشم جدید گشوده شود و اصالت شرقی به عنوان اقتصاد پیشرو در دنیا مورد توجه قرار بگیرد.
نماینده مردم قزوین تاکید کرد: امروز استان قزوین باید به جایگاه رفیع گذشته خود برگردد و همانگونه که سعدالسلطنه زمانی بازار بین المللی بود امروز نیز باید تلاش ما بر این استدار باشد که با فراهم اوردن زیرساخت ها و راههای ریلی و هوایی و فناوری های نوین گامی بلند برای شکل گیری این شرایط برداریم.
وی با بیان اینکه جاده ابریشم 1700 سال شاهراه اقتصادی در جهان بوده است، عنوان کرد: پیشنهاد می کنم مجمع نمایندگان مجالس کشورهای راه ابریشم برای ارتقای کیفیت شهری و تقویت دیپلماسی عمومی به جای دیپلماسی دولتی تشکیل شود زیرا
ایجاد آینده ای سرشار از صلح و امنیت و عدالت نیازمند بازنگری در اختیارات دولت و حمایت از نهادهای اجتماعی و غیردولتی است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان