۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین راه‌اندازی اتحادیه همبستگی جاده ابریشم بزرگترین دستاورد اجلاس / هفده تفاهم نامه در روز گذشته امضا شد
کد خبر: ۲۱۵۱۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۴ ساعت: ۱۳:۱۵ ↗ لینک کوتاه

شهردار قزوین خبر داد:

راه‌اندازی اتحادیه همبستگی جاده ابریشم بزرگترین دستاورد اجلاس / هفده تفاهم نامه در روز گذشته امضا شد

شهردار قزوین در دومین روز از یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم با اشاره به امضای هفده تفاهم نامه، گفت: راه‌اندازی اتحادیه همبستگی جاده ابریشم بزرگترین دستاورد اجلاس است.

راه‌اندازی اتحادیه همبستگی جاده ابریشم بزرگترین دستاورد اجلاس /  هفده تفاهم نامه در روز گذشته امضا شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، ظهر امروز(یکشنبه) مسعود نصرتی، شهردار قزوین در دومین روز از اجلاس شهرداران جاده ابریشم به اعلام نتایج برنامه‌های دیروز این اجلاس پرداخت و اظهار کرد: روز گذشته اجلاس جاده ابریشم با پیام دبیر کل سازمان ملل و سخنرانی دکتر کواک که پیشینه ده اجلاس قبل را تببین کردند، به شکل رسمی کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: روز گذشته دکتر ولایتی نقش جمهوری اسلامی ایران را در مسیر جاده ابریشم و انتظارات آینده را در این همایش را تبیین کرد.

این مسئول ادامه داد: در اولین روز از اجلاس دکتر آخوندی به مباحث بین المللی در مسیر جاده ابریشم پرداخته ئ اهداف و ماموریت‌های جاده ابریشم برای ایران به ویژه استان قزوین و راه‌های مواصلاتی را مشخص کرد.

نصرتی با بیان اینکه سفیر چین بر اجرای مباحث مطرح شده تاکید داشت، بیان کرد: ابلاغ قائم مقام سازمان ملل در جهت راه‌اندازی اتحادیه همبستگی جاده ابریشم با اهداف توسعه پایدار شهری در اجلاس فزوین قرائت شد که بزرگترین دستاورد این اجلاس تشکیل این اتحادیه بود.

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه راه‌اندازی پژوهشکده جاده ابریشم در قزوین، اظهار کرد:  بر اساس امضای تفاهم نامه راه‌اندازی پژوهشکده جاده ابریشم این پژوهشکده در شهر تاریخی و فرهنگی قزوین راه انداری شد.

شهرداری قزوین به برنامه‌های بعداظهر روز گذشته اشاره کرد و گفت: چهار پنل تخصصی با حضور مدیران خارجی و داخلی و چهار موضوع تخصصی برگزار شد.

نصرتی به عناوین این چهار نشست اشاره و ادامه داد: نشست اول با عنوان "جاده ابریشم چگونه می‌تواند موجب پیشزفت شهر من یا شهر دیگری شود" نشست دوم با موضوع "جاده ابریشم چگونه می‌تواند شهروندان من چه مرد و چه زن را به سود برساند" نشست سوم با عنوان "شهرهای جاده ابریشم چگونه می‌توانند با یکدیگز همکاری کنند" و نشست چهارم با موضوع "شهروندان چگونه می‌توانند در برقراری صلح و هماهنگی و همزیستی مسالمت امیز در مسیر جاده ابریشم مشارکت داشته باشند"، برگزار شد.

وی ادامه اد: پروفسور کواک اجلاس یازدهم را در حوزه تخصصی پربارترین و قوی‌ترین اجلاس تخصصی دانست و ملاحثی را به اشتراک گذاشت.

این مسئول اضافه کرد: بعدازظهر امروز نتایج چهار پنل تخصص جمع بندی می‌شود و به عنوان قطعنامه قزوین صادر و قرائت خواهد شد.

نصرتی روز گشذته دیروز موفق به امضای 17 تفاهم نامه  شدیم و امروز با حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای چین، ترکیه، نمایندگان انگلستان و ایران امضای 5 تفاهم نامه را در برنامه داریم.

وی با تاکید بر اهمیت حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی ادامه داد: اتحادیه‌ای  که روز گذشته با ابلاغ سازمان ملل در قزوین تاسیس شد موفق شد تا شهرهای ایرانی واقع در مسیر را عوض‌گیری کند که این تلفیق با حضور بخش‌های خصوصی از حوزه اقتصاد، فرهنگ و گردشگری صورت گیرد.

شهرداری قزوین با بیان اینکه زمان برقراری اجلاس‌های نمادین سپری شده اعلام کرد: اولین مسابقه بین المللی تیراندازی در اسفند ماه  با حضور تمام کشورای واقع در مسیر جاده ابریشم برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه انتظار داریم تمام حوزه‌های میراث فرهنگی و سازمان‌های اقتصادی بهترین بهره را از این ظرفیت داشته باشند، خاطر نشان کرد: طبق مکاتباتی که با دکتر ظریف، تخت روانچی و رحیم پور معاونت آسیا و اقیانوسیه انجام شده قزوین به عنوان مقصد سفر هیئت‌های خارجی معرفی شد.

انتهای پیام/9003   

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان