۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین اجلاس جاده ابریشم می‌تواند به برقراری صلح جهانی کمک کند
کد خبر: ۲۱۵۱۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۴ ساعت: ۱۳:۴۱ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای شهر قزوین:

اجلاس جاده ابریشم می‌تواند به برقراری صلح جهانی کمک کند

رئیس شورای شهر قزوین گفت: این اجلاس از کشورهای دیگر دعوت می‌کند تا روابط انسانی را براساس اصول انسانی بنا کرده و می‌تواند ضمن برقراری روابط صحیح بین کشورهای مسیر جاده ابریشم به برقراری صلح جهانی کمک کند.

اجلاس جاده ابریشم می‌تواند به برقراری صلح جهانی کمک کند

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فرج‌الله فصیحی رامندی رئیس شورای شهر اسلامی قزوین، در دومین روز از اجلاس شهرداران جاده ابریشم، با موثرخواندن برپایی این همایش در سطوح بین‌المللی، گفت: این همایش با به اشتراک گذاری تجربیات ارزشمند، راه توسعه را برای شهرهای در مسیر باز خواهد کرد و تداوم این این روابط سبب شکوفایی شهرها و معرفی فرهنگ کهن کشور در سطح بین‌المللی می‌شود.

وی افزود: همه انسان‌ها در خلقت با یکدیگر برابر هستند و روابط انسانی باید بر اساس برابری و برادری تنظیم شود اما متاسفانه در دنیای امروز این روابط به شکلی دیگر تعریف می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: امروزه افراد توانمند و قدرتمند به واسطه نفوذ در جوامع بین‌المللی از گسترش عدالت جلوگیری می‌کنند.

رامندی برگزاری اجلاس جاده ابریشم را حرکتی در برقراری نوع جدیدی از روابط انسانی بیان کرد: مجمع جاده ابریشم براساس سابقه تاریخی و ارتباطات جاده‌ای شکل گرفته و امروز یازدهمین اجلاس آن در شهر تاریخی قروین برپا شده که می‌تواند روابط بین کشورها را بر اساس برادری و برابری تنظیم کند.

وی اضافه کرد: این اجلاس از کشورهای دیگر دعوت می‌کند تا روابط انسانی را براساس اصول انسانی بنا کرده که با فطرت انسانی مطابقت دارد و می‌تواند ضمن برقراری روابط صحیح بین کشورهای مسیر جاده ابریشم به برقراری صلح جهانی کمک کند.

رئیس شورای شهر قزوین اظهار کرد: امیدواریم این همکاری به هم‌افزایی و همکاری و توسعه اقتصادی هرچه بیشتر شهرها به ویژه شهر قزوین در چارچوب قوائد اسلامی بپردازد.

رامندی خاطر نشان کرد: امیدواریم این اجلاس علاوه بر توسعه روابط تجاری به تبادل ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی و برقراری ارتباطات فرهنگی دوستانه بپردازد.

انتهای پیام/9003

 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان