۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین استان قزوین آماده پذیرش سرمایه گذاران داخلی و خارجی است
کد خبر: ۲۱۵۱۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۴ ساعت: ۱۲:۴۰ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

استان قزوین آماده پذیرش سرمایه گذاران داخلی و خارجی است

استاندار قزوین با اشاره به میزبانی استان قزوین از این اجلاس عنوان کرد: استان قزوین در راستای پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی آمادگی و مقدمات لازم را در این زمینه فراهم می‌کند.

استان قزوین آماده پذیرش سرمایه گذاران داخلی و خارجی است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین ظهر امروز(یکشنبه) در دومین روز از یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم که در شبستان امام علی(ع) مسجد النبی در حال برگزاری است، اظهار کرد: جاده ابریشم بیانگر این است که جوامع بشری، کشورهای مختلف و انسان‌ها برای رفع نیازهای خود نیازمند تعامل با یکدیگرهستند.

وی افزود: جاده ابریشم در گذشته نقش رسانه را ایفا می‌کرده و امروز نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که جاده ابریشم باید احیا شود.

استاندار قزوین در ادامه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه از احیای جاده ابریشم حمایت می کند و این نشست هم  نشان دهنده توجه جدی جمهوری اسلامی ایران برای احیای جاده ابریشم و فراهم کردن زمینه ارتباط کشورها با یکدیگر است.

همتی با بیان اینکه با پیشرفت علم و تکنولوژی نیاز کشورهای مختلف از یکدیگر کاسته نشده است، تصریح کرد: امروزه نیز جوامع بشری نیازمند تعامل و مشارکت در قالب تجارت با یکدیگر هستند تا بتوانند مسیر شکوفایی و پیشرفت را طی کنند.

این مسئول با اشاره به میزبانی استان قزوین از این اجلاس عنوان کرد: استان قزوین در راستای پذیرش سرمایه‌گذاران خارجی آمادگی و مقدمات لازم را در این زمینه فراهم می‌کند و از سفرای خارجی درخواست داریم سرمایه‌گذاران خود را برای سرمایه گذاری در بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری در این استان تشویق کنند.

وی با بیان اینکه هنرمندان قزوینی ظرفیت مناسبی برای طراحی جاده ابریشم دارند ابراز کرد: تجربه خوب هنرمندان قزوینی برای نماد سازی جاده ابریشم می تواند به عنوان یک تجربه موفق در شهرهای مسیر جاده ابریشم اجرا شود.

همتی در پایان تاکید کرد: نماد کاروان جاده ابریشم که در میدان ورودی شهر قزوین نصب شده است به عنوان یک نماد جهانی در همه شهرهای این مسیر اجرایی شود.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان