۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین راه نوین جاده ابریشم یک جاده یکطرفه اقتصادی نیست
کد خبر: ۲۱۵۱۰۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۳ ساعت: ۱۵:۱۹ ↗ لینک کوتاه

شهردار اصفهان:

راه نوین جاده ابریشم یک جاده یکطرفه اقتصادی نیست

شهردار اصفهان بیان کرد: راه نوین جاده ابریشم یک جاده یکطرفه اقتصادی نخواهد بود، بلکه مانند جاده ابریشم کهن یک شریانی با خون تازه برای تبادلات اجتماعی، تمدنی، گردشگری و فرهنگی است.

راه نوین جاده ابریشم یک جاده یکطرفه اقتصادی نیست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مهدی جمالی نژاد، شهردار اصفهان ظهر امروز(شنبه) در یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم با بیان اینکه لازمه اقتدار هر حکومت نیازمند سه قدرت است، ابراز کرد: ابتدا قدرت های خدادادی مثل منابع زیرزمینی، جمعیت و توپوگرافی و داده‌ها است.
وی در ادامه افزود: دومین مورد قدرت های اکتسابی است که در اثر تلاش و کوشش به دست می آید، مانند فناوری های نوین و علوم و فنون و سومین مورد قدرت گفتمانی است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه ادبیات گفتگ‌ومندی قدرت‌مندترین ابزار اقتدار حکومت هاست، بیان کرد: جاده ابریشم در ابتدای راه خود با قدرت بی بدیل در گذرگاه پر فراز و نشیب خود از حصار تبادلات تجاری عبور کرد و با قدرت افسانه ای گفتمانی دروازه های تمدن، صلح و دوستی و همگرایی بین شهرهای مختلف جهان را رقم زد.
وی اذعان کرد: متاسفانه در سده های اخیر به علت عدم وفاق و انسجام و همدلی بین شهرها در مسیر این کهن ترین جریان انتقال تمدن از شرق به غرب را کمرنگ و متوقف کرد.
این مدیر شهری با بیان اینکه بازخوانی نقش هویت و تمدن سازی جاده ابریشم در هزاره سوم ضروری است، عنوان کرد: جاده ابریشم در تحکیم پایه های صلح و دوستی نقش اساسی داشته است و یقینا باید بین ملت ها و دولت ها این دادوستدها ادامه پیدا کند.
وی ادامه داد: در این اجلاس شهرداران گرد هم آمده اند تا با استفاده از قدرت مدنیت و فرهنگ اصیل خود و تجربه مدیریت شهری بتوانند بهترین بهره برداری را از مسیر جاده ابریشم داشته باشند.
شهردار اصفهان گفت: جایگاه رفیع تمدن شهرهای جاده ابریشم ریشه در تاریخ گذشته دارد و تمدن های نوظهور و مهاجم تهدیدی برای فرهنگ اصیل این کشورهاست بنابراین باید با حفظ این تمدنهای عظیم و قدیمی مانع نفوذ شویم.
جمالی نژاد تصریح کرد: راه نوین جاده ابریشم یک جاده یکطرفه اقتصادی نخواهد بود، بلکه مانند جاده ابریشم کهن یک شریانی با خون تازه برای تبادلات اجتماعی، تمدنی، گردشگری و فرهنگی است.
وی در پایان افزود: جاده ابریشم باید به عنوان یکی از کاربست های مهم این هزاره احیا کرده و گفتمان انتقال تمدن ها و فرهنگ های دینی و اخلاقی را با همدلی و همگرایی در مسیر این جاده پایه گذاری کنیم.
انتهای پیام/2002 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان