۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین سیاست ایران و چین در حمایت از حکومت سوریه یکسان است
کد خبر: ۲۱۵۰۹۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۳ ساعت: ۱۲:۳۰ ↗ لینک کوتاه

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس جاده ابریشم:

سیاست ایران و چین در حمایت از حکومت سوریه یکسان است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سیاست چین با ایران در مورد کشور سوریه یکسان است و ما ۵ سال است که از حکومت قانونی سوریه حمایت می کنیم و حکومت چین در این موضوع با ایران هم فکر است.

سیاست ایران و چین در حمایت از حکومت سوریه یکسان است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، علی اکبر ولایتی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز(شنبه) در یازدهمین اجلاس سراسری شهرداران جاده ابریشم اظهار کرد: چند سالی است که سران کشور چین موضوع تجدید بنای جاده ابریشم را مطرح کرده است که این موضوع با مخالفت کشورهای غربی و برخی از کشورهای آسیایی روبرو شده است.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی تنها کشوری است که از تجدید جاده ابریشم توسط کشور چین حمایت می کند، اذعان کرد: مسئولان چینی با سفرهایی که به کشورمان داشته اند این موضوع را پیگیری کرده اند و ایران هیچ مشکلی با تجدید بنای جاده ابریشم ندارد.
این مسئول با بیان اینکه با تجدید بنای جاده ابریشم کشور چین به قدرت اول اقتصادی جهان تبدیل می شود، بیان کرد: کشورهای دنیای موافق افزایش قدرت اقتصادی کشور چین نیستند اما ایران اسلامی به واسطه ارتباطات گسترده ای که با این کشور دارد موافق افزایش قدرت اقتصادی چین است.
وی ابراز کرد: سیاست چین با ایران در مورد کشور سوریه یکسان است و ما 5 سال است که از حکومت قانونی سوریه حمایت می کنیم و حکومت چین در این موضوع با ایران هم فکر است.
ولایتی با بیان اینکه کشور چین اولین شریک اقتصادی ایران است، بیان کرد: جاده ابریشم برای تجدید بنا و هماهنگ شدن طبق توسعه شهری و جاده ای قرن 21 نیازمند برنامه ریزی لازم است و برای این توسعه اقتصادی باید امنیت خوبی از سوی کشورهای اطراف چین فراهم باشد.
وی ادامه داد: کشور ایران یکی از مسیرهای مهم در جاده ابریشم است و باید جزو یکی از شعب مهم جاده ابریشم قرار بگیرد؛ زیرا کشورمان دارای 15 همسایه خارجی در اطراف خود است که از شمال و جنوب به دریاهای بزرگی راه دارد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منطقه آزاد چابهار یکی از مراکزی است که می تواند در آینده ای نزدیک به شانگهای غرب آسیا تبدیل شود و جزو یکی از چهار راه های جاده ابریشم قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: ایران اسلامی با همراهی کشورهای سوریه، عراق، ترکیه و لبنان می تواند مسیر خوبی برای جاده ابریشم باشد و با همکاری مسئولان شهری کشور چین در حال بررسی هستیم تا این جاده بتواند مسیری خوبی برای توسعه شهری و همکاری اقتصادی بین کشورها ایجاد کند.
ولایتی با بیان اینکه امنیت جاده ابریشم نیازمند سرمایه گذاری کلان است، بیان کرد: در پایان این اجلاس باید نتایج خوبی جمع آوری کنیم و تا برگزاری اجلاس بعدی با همکاری مرکز تحقیقات استراتژیک کشور قدم های خوبی برای برقراری ارتباط قوی بین ایران و چین برداریم.
وی در ادامه افزود: ویژگی ها و بزرگان شهر قزوین برای مردم ایران و حتی مردم قزوین به خوبی شناخته نشده است؛ در شهر پکن مسجدی با دو مقبره وجود دارد که یکی از آنها مربوط به یکی از علمای قزوین است و نشان می دهد که این مسجد در شهر پکن چین توسط یک عالم قزوینی افتتاح شده است.
این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: دین اسلام توسط تجار ایرانی در سفرهای تجاری خود از طریق راه ابریشم به چین صادر شد و رابطه فرهنگی، تجاری و دینی بین ایران و چین بیشتر از سایر از ملل بوده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان