۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین دوچرخه سواری مختلط با ارزش های اعتقادی مردم سازگاری ندارد
کد خبر: ۲۱۵۰۹۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۳ ساعت: ۱۱:۵۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین:

دوچرخه سواری مختلط با ارزش های اعتقادی مردم سازگاری ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: اختلاط دوچرخه‌سواران زن و مرد در یک زمان و مکان یک آفت جدی است و این اقدام با فرهنگ و ارزش‌های مردم متدین و دیندار قزوین سازگار نیست.

دوچرخه سواری مختلط با ارزش های اعتقادی مردم  سازگاری ندارد
فرج‌الله فصیحی‌رامندی، رئیس شورای شهر قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین  اظهار کرد: مسؤولان اداره‌کل ورزش و جوانان و انجمن دوستداران دوچرخه باید نسبت به آسیب فرهنگی دوچرخه‌سواری مختلط بانوان و آقایان حساس بوده و از انجام این اقدام در یک زمان و مکان جلوگیری به عمل آورند، چراکه این اقدام با ارزش‌های دارالمؤمنین قزوین سازگاری ندارد.

وی افزود: قزوین دارای مردمانی متدین، وفادار به انقلاب و ارزشی است چراکه قزوین سابقه تاریخی و فرهنگی دیرینه‌ای دارد.

رئیس شورای شهر قزوین اضافه کرد: حدود یک سال قبل انجمنی با عنوان دوستداران دوچرخه در قزوین شکل گرفته و چند روز در هفته برنامه‌های دوچرخه‌سواری به سمت پارک‌ها و اماکن مختلف انجام می‌دهند و با وجود مثبت بودن این اقدام یک آفت جدی در این مجموعه وجود دارد.

فصیحی‌رامندی بیان کرد: اختلاط دوچرخه‌سواران زن و مرد در یک زمان و مکان یک آفت جدی است و این اقدام با فرهنگ و ارزش‌های مردم متدین و دیندار قزوین سازگار نیست.

وی با تأکید بر اینکه ماهیت توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در قزوین بسیار مثبت بوده و مورد توجه شورای اسلامی شهر نیز هست، ادامه داد: در راستای ترویج فرهنگ دوچرخه‌سواری مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری تلاش دارند تا در آینده ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری در نقاط مختلف شهر تأمین شود و دوچرخه رایگان در اختیار استفاده‌کنندگان قرار گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه ترویج امر دوچرخه‌سواری از بروز آلودگی زیست محیطی و ترافیک سنگین جلوگیری می‌کند، گفت: برنامه دوچرخه‌سواری بانوان و آقایان باید به درستی تدوین شود.

فصیحی‌رامندی عنوان کرد: برای بانوان نیز محیط‌های مشخص و مناسب برای ورزش دوچرخه‌سواری احداث شود و هم اکنون بوستان بانوان یکی از بهترین مکان‌ها است.

وی یادآور شد: از شهروندان قزوینی می‌خواهم برای توسعه شهر و بهره‌مندی از شهری ایمن، همکاری و همراهی لازم را با شهرداری دریغ نورزند و پیشنهادات و انتقادات خود را به طور صریح و روشن به شورای اسلامی شهر قزوین ارسال کنند.
انتهای پیام/3009

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان