۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیام دبیرکل سازمان ملل در اجلاس شهرداران جاده ابریشم قرائت شد
کد خبر: ۲۱۵۰۸۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۳ ساعت: ۱۱:۱ ↗ لینک کوتاه

توسط رئیس سازمان جهانی شهروندی؛

پیام دبیرکل سازمان ملل در اجلاس شهرداران جاده ابریشم قرائت شد

پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم توسط رئیس سازمان جهانی شهروندی و مجمع جهانی شهرهای اسلامی wco قرائت شد.

پیام دبیرکل سازمان ملل در اجلاس شهرداران جاده ابریشم قرائت شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، پیام بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد در یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم توسط رئیس سازمان جهانی شهروندی و مجمع جهانی شهرهای اسلامی wco در سرای سعدالسلطنه قرائت شد.

در پیام بان کی مون آمده است: میهمانان محترم حاضر در یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم روز به خیر، برای من باعث خوشحالی است که به شهر قزوین و سازمان شهروندان جهانی برای مشارکت در برگزاری یازدهمین اجلاس شهرداران جاده ابریشم تبریک بگویم.

می خواهم از شهر قزوین تشکر کنم برای زیبایی آن به عنوان یک شهر جاده ابریشم که تاریخ ایران کهن هنوز در آن زنده است و همچنین به تلاش های فراوان شهر برای حمایت از موسسات آموزشی آن برای ارتقای سطح آموزشی شهروندان اشاره کنم.

من همچنین با افتخار از WCO و موسس آن دکتر یون هونگ کواک برای تلاش های پایدار ایشان سپاسگزاری می کنم که منجر شده به اینکه جاده ابریشم به طور موفقیت آمیزی نقش خود را در همبستگی الهام بخش و ارتباط بین ملت ها، شهرها و شهروندان ایفا کند، این یک سرآغاز است که هدف سازمان ملل برای صلح جهانی را پرورش می دهد و یک نمونه از توسعه مثبت بشریت را ارائه می دهد.

همانطور که همه ما می دانیم، هزاران سال پیش جاده ابریشم یک مسیر تجاری بین شرق و غرب بوده و مردم زیادی از ملت های مختلف به طور آزادانه و بدون مرز با هم در ارتباط بوده اند و این به غنای آنها در خلال تبادل کالاها، افکار، نظریه ها و فرهنگ ها منتج شده، ما، سازمان ملل، امیدواریم که آن روحیه باستانی جاده ابریشم برای توسعه بهبود وضعیت بشریت ادامه پیدا کند.

شهروندان عزیز قزوین، امروز یک روز بسیار پرمعنا برای همه ماست، شهرداران جاده ابریشم، نمایندگان WCO، روسای موسسات و شهروندان جهانی عاشق صلح همه برای برگزاری این روز ویژه اینجا جمع شده اند.

من امیدوارم که شما از این اجلاس بهره فراوان ببرید، اما برای اینکه بتوانید منفعت کاملی از این رویداد داشته باشید لازم است که تجربیات منحصر به فردتان از جاده ابریشم را به اشتراک بگذارید و با نمایندگان سایر مناطق در ارتباط باشید تا همکاری های عملی در زمینه های علمی، فرهنگی و صنعتی را تحت عنوان دستیابی به 'جهش بنیادی برای بهبود کیفیت زندگی' را مورد بحث قرار بدهند.

در پایان پیام دبیرکل سازمان ملل متحد آمده است: من مثبت می اندیشم که یازدهمین اجلاس جهانی شهرداران جاده ابریشم قزوین ۲۰۱۶ به عنوان یک فرصت بزرگ برای کنار هم قرار دادن مردم عمل خواهد کرد تا آنها را یک گام به شهروندان جهانی نزدیک تر کند و دید آنها را برای ایجاد یک آینده بهتر برای بشریت وسیعتر نماید و در خاتمه نیز از جمهوری اسلامی ایران و شهر قزوین برای امکان برگزاری این رویداد، تشکر می کنم.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان