۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین دیپلماسی تأخیر
کد خبر: ۲۱۵۰۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۳ ساعت: ۱۰:۵۶ ↗ لینک کوتاه

توطئه عربستان‌ برای ایجاد ناامنی در ایران و خواب مسئولان؛

دیپلماسی تأخیر

در سایه انفعال دستگاه دیپلماسی ایران گزارش ۴۰۰ بندی عربستان و منافقین بزودی در پارلمان اروپا قرائت می‌شود.

 دیپلماسی تأخیر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی، وزیر اطلاعات پنجشنبه 4 شهریور در جلسه شورای اداری استان قم اطلاعاتی را درباره برنامه‌ریزی‌های عربستان‌سعودی برای ایجاد ناامنی در ایران ارائه داد. وزیر اطلاعات از هزینه‌های سنگین عربستان‌سعودی برای استخدام 12 گروه تروریستی و انجام انفجارهای تروریستی در ایران گفت.
 
«وطن امروز» نوشت: وزیر اطلاعات با اشاره به اینکه یکی از تشکل‌های اطلاعاتی سعودی 12 تیم 10 نفره را تشکیل داده‌ است، گفت: این سرویس برای هر عملیات 500 هزار دلار اختصاص داده و ماهانه برای هر فرد 2 الی 3 هزار دلار را در نظر گرفته و در صورت کشته شدن این افراد 10 هزار دلار به خانواده آنها پرداخت می‌کند.
 
این اظهارات وزیر اطلاعات نخستین اعلام نظر رسمی بالاترین مقام امنیتی دولت جمهوری اسلامی ایران درباره توطئه عربستان‌سعودی برای ایجاد ناامنی در ایران است. اظهارنظری که نشان می‌دهد همسایه جنوبی ایران با صرف هزینه‌های هنگفت دنبال ناامن کردن ایران است. حالا پس از اظهارات وزیر اطلاعات ایران، رسانه‌های عربی اطلاعاتی درباره توطئه سعودی‌ها برای ایجاد ناامنی در ایران منتشر کرده‌اند. اطلاعاتی که در راستای اظهارات وزیر اطلاعات قابل ارزیابی است و جزئیات بیشتری از آن را فاش می‌کند. این گزارش نشان می‌دهد محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان‌سعودی و وزیر دفاع این کشور هزینه انفجارهای تروریستی در ایران را تامین می‌کند.
 
پایگاه خبری المنار فلسطین این گزارش را منتشر کرده است. این پایگاه خبری به نقل از منابع مطلع فاش کرد عربستان گروه‌های تروریستی را برای انجام عملیات‌های خرابکارانه در اختیار گرفته است. به گزارش تسنیم، این منابع همچنین فاش کردند «محمد بن سلمان» فرزند پادشاه عربستان برای هر عملیات تروریستی در ایران حاضر به پرداخت 500 هزار دلار است.
 
براساس این گزارش، هیات‌های دیپلماتیک عربستان در خارج از این کشور تبدیل به اتاق‌های عملیات تروریستی شده است که گروهک‌های تروریستی را برای ضربه زدن به ایران با هماهنگی کامل با اسرائیل در اختیار می‌گیرند. 
 
به گفته این منابع، عربستان بعد از ائتلاف با اسرائیل در جهت ضربه زدن به آرمان‌های عربی و انتقال انفجارهای تروریستی به ایران تلاش می‌کند. به نوشته المنار، دستگاه‌های امنیتی ایران تعدادی از گروه‌های تروریستی را که برای حمله به برخی موسسات در ایران برنامه‌ریزی کرده بودند بازداشت کرده‌اند.
 
این منابع مطلع همچنین گفتند شیخ‌نشین قطر نیز در همین راستا عمل می‌کند و هیات‌های دیپلماتیک دوحه گروه‌های تروریستی را در اختیار می‌گیرند و آنها را به برخی مناطق می‌فرستند و این کار با هماهنگی اسرائیل صورت می‌گیرد.
 
گزارش این رسانه عربی بخوبی نشان می‌دهد وزیر دفاع عربستان که پسر پادشاه بیمار این کشور است برای کشاندن ناامنی به درون مرزهای جغرافیایی ایران رسما دست به استخدام گروه‌های تروریستی زده است و برای تحقق این هدف هزینه‌های هنگفتی می‌کند.
 
این موضوع بخوبی وضعیت حاکمیت سعودی و بی‌تجربگی حکام جوان این کشور در نحوه مواجهه با جمهوری اسلامی ایران را نشان می‌دهد. این اقدامات تروریستی البته در بعد دیپلماتیک نیز با سرعت در حال پیگیری است و حاکمیت سعودی غیر از تلاش برای ناامن‌سازی ایران، در حوزه دیپلماتیک نیز به دنبال فشار به ایران است.
 
براساس اظهاراتی که محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرده است؛ عربستان‌سعودی با همکاری گروهک تروریستی منافقین یک گزارش 400 بندی علیه ایران تهیه کرده و بزودی در پارلمان اروپا قرائت می‌شود. گزارشی که هدف آن جلوگیری از مراودات اقتصادی اروپا با ایران است و گزارش آتی احمد شهید، علیه موضوع حقوق بشر در ایران را تقویت می‌کند. به عبارتی عربستان‌سعودی در موضوع حقوق بشر در حال نسخه پیچیدن برای ایران است.
 
محسن رضایی در این‌باره گفت: احمد شهید در آخرین گزارش حقوق بشری خود دروغ‌هایی علیه ایران منعکس کرده است که قرار است در روزهای آینده در پارلمان اروپا مطرح شود و حکمی برای ایران صادر شود و به واسطه آن مبادلات تجاری کشورهای غربی با ایران قطع شود. عربستان و منافقین هم در ده‌ها صفحه و ۴۰۰ بند مطالبی علیه ایران تهیه کرده‌اند که می‌خواهند به اتحادیه اروپایی دهند که آقای روحانی و ظریف باید در مقابل این توطئه افشاگری کنند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران امروز اعلام کرده است با اتحادیه اروپایی می‌تواند وارد مذاکره شود و با آنها گفت‌وگو کند اما برخی در فضای رسانه‌ای علیه ایران فضاسازی می‌کنند که ما می‌خواهیم آنها را فریب دهیم. گفت‌وگو به جای بمب و مناظره به جای سلاح‌های شیمیایی درخواست ایران است. از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون صدها هزار نفر مورد عفو قرار گرفته‌اند و 20 هزار نفر از منافقین به دلیل توبه کردن از گذشته‌شان آزاد شدند که به این چهره رحمانی ایران اسلامی کسی توجه نمی‌کند.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عربستان‌سعودی و وهابیت به بستر و ابزار تفرقه‌افکنی و برادرکشی در جهان اسلام تبدیل شده‌اند، افزود: استکبار و آمریکا به دنبال این هستند که اسلام را رو در روی مسلمین قرار دهند. او عنوان کرد: روز به روز که می‌گذرد حجم جنایاتی که در کشورهای یمن و سوریه و عراق در حال انجام است، بیشتر می‌شود که این امر نشان می‌دهد این کشتار از درون اسلام نیست و صهیونیست‌ها پشت‌پرده این اقدامات قرار دارند.
 
رضایی افزود: شدت خشونت‌ها در کشورهای اسلامی علیه مسلمین بدان حد است که نشان می‌دهد این کار از یک مسلمان سر نمی‌زند و اصل این اقدامات از آمریکا و اسرائیل است. آنها برای توجیه اقدامات خود از مسائل اعتقادی استفاده می‌کنند و از این طریق فتنه بزرگی را که به راه انداختند توجیه می‌کنند.
 
جبیر حاضر، ظریف غایب
 
البته اقدامات و توطئه‌های سعودی علیه ایران در بعد دیپلماتیک تنها به اقداماتی که محسن رضایی به آنها اشاره کرده خلاصه نمی‌شود. عادل الجبیر، وزیر خارجه ضدایرانی سعودی‌ها در سفر به چین باز هم از موضوع ایران غافل نشده و جمهوری اسلامی ایران را متهم به اتخاذ سیاست‌هایی برای ناامن کردن منطقه کرد. وزیر خارجه آل‌سعود که طی روزهای گذشته تصاویری از خوی حیوانی آنها در حمله به یمن و به خاک و خون کشیدن کودکان یمنی منتشر شده، در پکن مدعی شد ایران به دنبال ناامن کردن منطقه است.
 
به گزارش گلف‌نیوز، عادل الجبیر که به چین سفر کرده است، در یک کنفرانس خبری مشترک در پکن به تکرار ادعاهای بی‌اساس خود علیه ایران پرداخت و گفت این کشور تلاش می‌کند بی‌ثباتی را در منطقه گسترش دهد.
 
وی در ادامه با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم حوثی‌ها کنترل یمن را در اختیار بگیرند مدعی شد: ما شاهد این هستیم که ایران از حوثی‌ها در یمن حمایت و تلاش می‌کند با تامین تسلیحاتی حوثی‌ها کنترل دولت را به دست بگیرد و به بحرین،‌ کویت و عربستان مواد منفجره قاچاق می‌کند.
 
جبیر همچنین گفت: ما امیدواریم بتوانیم همانند دوران پیش از انقلاب اسلامی ایران در سال 1979 همسایگانی خوب باشیم و این منوط به این است که ایران تصمیم بگیرد رفتار خود را تغییر دهد.
 
این اظهارات بی‌اساس جبیر، با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مواجه شد. بهرام قاسمی درباره سخنان نابجای اخیر عادل الجبیر، وزیر خارجه سعودی در پکن، اظهار داشت: مقام‌های کشور عربستان که به دلیل خطاهای فاحش استراتژیک، خود را در منجلاب خونین تروریسم و کشتار کودکان و زنان بیگناه در یمن و سوریه و عراق گرفتار کرده‌اند، بهتر است به جای فریادهای عاجزانه و تکرار ادعاهای نخ‌نما علیه دیگران، به فکر اصلاح روش‌های خود باشند.
 
وی افزود: به‌رغم تلاش مستمر این کشور برای سرپوش نهادن بر واقعیت‌هایی همچون دست داشتن در وحشتناک‌ترین عملیات‌های تروریستی جهان تا کود‌ک‌کشی در یمن با استفاده از دلارهای نفتی، امروز جهانیان بخوبی دریافته‌اند منشأ این آتش‌افروزی‌ها رژیم سعودی و آیین جعلی وهابیت است که عنصر پایه‌ای حیات سیاسی این کشور است.
 
قاسمی تأکید کرد: سران عربستان‌سعودی باید سرنوشت فتنه‌جویان بین‌المللی همچون صدام را که به خیال همیشگی بودن حمایت‌های برخی کشورهای قدرتمند، اصرار به کوبیدن بر طبل نزاع و خونریزی داشتند، همواره پیش چشمان خود ببینند.
 
اگرچه واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران به اظهارات جبیر، بموقع بوده اما باز هم جای خالی محمدجواد ظریف در مواجهه با سعودی‌ها چشمگیر است. ظریف نه تنها در حوزه پاسخ به اظهارات گستاخانه سعودی‌ها ضعیف عمل کرده، بلکه افکار عمومی همچنان اظهارات نسنجیده او در ابراز لطف و دوستی با سعودی‌ها را به یاد دارند.
 
در حالی که وزیر خارجه عربستان‌سعودی طی 2 سال اخیر از هر تریبونی برای تخریب و توهین علیه ایران استفاده کرده و حکومت سعودی نیز پس از راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی علیه ایران در منطقه، اکنون به دنبال کشاندن ناامنی به خاک ایران است؛ آن اظهارنظر ظریف در مونیخ در ابراز دوستی با آل‌سعود و استفاده از عبارات «برادران سعودی» و «دوست خوب من عادل الجبیر» همچنان باعث تلخی ذائقه مردم ایران است و این تلخی این روزها با گلایه‌های خانواده شهدای حادثه منا درباره بی‌تفاوتی وزارت امور خارجه نسبت به پیگیری حقوقی فاجعه از دست دادن جان عزیزان‌شان در پی بی‌کفایتی آل‌سعود، مضاعف شده است.

انتهای پیام/1404

منبع: مشرق

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان