۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین هاشمی نامه‌ام را به گوشه‌ای پرت کرد
کد خبر: ۲۱۵۰۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۲ ساعت: ۱۹:۳ ↗ لینک کوتاه

علم‌الهدی:

هاشمی نامه‌ام را به گوشه‌ای پرت کرد

امام جمعه مشهد گفت: توسعه تعامل، سم کشنده و مهلک انقلاب است. به چه قیمت با دنیا بسازیم؟ به قیمت نابودی و حذف اصول ارزش‌های انقلاب؟ به این دلیل که به جای جان ما سفره ما را هدف گرفتند؟

هاشمی نامه‌ام را به گوشه‌ای پرت کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،امام جمعه مشهد گفت: توسعه تعامل، سم کشنده و مهلک انقلاب است. به چه قیمت با دنیا بسازیم؟ به قیمت نابودی و حذف اصول ارزش‌های انقلاب؟

آیت‌الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در هفدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید در سالن صبای شهر مشهد اظهار داشت: آنچه امروز برای ما به عنوان یک ضرورت اجتماعی و سیاسی مطرح است روشنگری در حوزه نخبگان و موقعیت فرزانگان اجتماعی به ویژه افرادی که از طرف رهبری به عنوان افسران جنگ نرم لقب گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: امروز اگر در فضاهای کشور زاویه‌های با اصول انقلاب را بررسی کنیم امیدواریم که در فضای نخبگان نسبت به اصول کلی انقلاب این زاویه کمتر بوده اما در برخی مسائل وجود دیرباوری سبب می‌شود که حوزه نخبگانی در حوزه انقلابی دچار کندی شود و آن هم از باب زاویه آنها نیست بلکه دیرباوری‌هایی در این حوزه ظهور می‌کند که سبب می‌شود حوزه فرزانگان و نخبگان ما دیرتر پشت سر برخی از حوزه‌های حزب‌اللهی و اصولگرایی و متعبد نسبت به نظام و انقلاب قرار گیرد.

اهم سخنان وی به نقل از خبرگزاری ها به شرح زیر است:

* مقام معظم رهبری 4 سال است که به تبیین ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی تأکید داشته‌اند، . مسئله اقتصاد مقاومتی از روز اول با یک بدبینی نابکارانه در جامعه ما روبه‌رو شد و علت آن تبلیغاتی بود که ریشه آن از یک واگرایی‌های مضر و خطرناک در برخی افراد نسبت به اصول انقلاب به وجود آمد و در گوشه و کنار در زمزمه‌های مختلف، اقتصاد مقاومتی را به عنوان اقتصاد ریاضتی مطرح می‌کردند که این مسئله سبب می‌شد از همان ابتدا نگاه بدبینانه به نقطه اقتداربخشی که مقام معظم رهبری مطرح کردند صورت بگیرد.

* نظام ما از ابتدای پیروزی انقلاب تا به امروز با سه تهاجم فکری و فرهنگی فوق‌العاده مضر به وسیله سه دولت روبه‌رو شد که این سه تبر شکننده بود که تحت عنوان توسعه بر پیکر نهال انقلاب وارد شد.

*‌در دولت سازندگی مسئله توسعه اقتصادی با الگوی غربی مطرح شد که نتیجه آن اختلافات طبقاتی و روی کار آمدن یک شبه عناصر غیرارزشی اقتصادی بود که ضرر آن را در توسعه فقر عمومی مشاهده کردیم که کشور ما در طول یک سال در اقتصاد با تورم 45 درصدی روبه‌رو شد و این مسئله یک جریان خردکننده قشر حزب‌اللهی و انقلابی بود و از ثمرات آن توسعه اقتصاد با الگوی غربی بود که مقام معظم رهبری نیز از ابتدا با این توسعه به عنوان خاصیت جهشی مخالفت فرمودند.‌نظام ما از این مسئله ضربه دید و ارزش‌های اجتماعی به تجمل‌پرستی و اشرافی‌گری تبدیل شد و وضعیت تهوع‌آور فوق‌العاده فاحش و سقوط از ارزش‌های انقلابی به وجود آمد.

*توسعه سیاسی با الگوی غربی در دولت اصلاحاتت بر شکننده دوم بر پیکر انقلاب بود. اساس مردم‌سالاری دینی که دین در محور مردم‌سالاری قرار بگیرد آن هم با تقلید از جامعه غربی و سوق دادن جامعه ولایی به طرف جامعه غربی در دولت اصلاحات سبب شد مردم‌سالاری دینی تضعیف شده و ارزش‌های دینی از مردم‌سالاری فاصله گرفت و دموکراسی ورشکسته فاسد لیبرال دموکرات که 200 سال عمر با فساد داشته است برجسته شد.

* تبر شکننده سوم بر پیکر نهال انقلاب توسعه تعامل بود که در دولت یازدهم به عنوان یک استراتژی انجام شد و ارزش‌های انقلابی و جان عزیز انقلاب را هدف قرار داد.

*مسئله فاحش بودن توسعه تعامل نسبت به اصول انقلاب به مراتب شفاف‌تر از آن دو توسعه دیگر بود،‌ما که در دنیا ادعای استکبارستیزی داریم و مردم ما را به عنوان دشمن سرسخت انقلاب می‌شناسند و انقلاب ما که توانسته است توان نفوذ استکبار را از اوج به حضیض بکشاند با مسئله توسعه تعامل در معرض خطر قرار گرفت.

* مسئله توسعه تعامل به عنوان یک خنجر زهرآگین بود که بر قلب انقلاب زده شد. توسعه تعامل حیثیت اقتدار آفرین انقلاب را گرفت، با بررسی نشریه موسسه استراتژیک وابسته به مجمع تشخیص مصلحت نظام از 15 سال گذشته تا قبل از دولت یازدهم متوجه می‌شویم مسئله توسعه تعامل در تمام نشریات با پیشنهاد بر بعضی حرکات سیاسی و اقتصادی نشان داده شده است.

* سال 85 برخی از این نشریات را جمع کردم و در پاکتی آن را از طریق مرحوم طبسی به آیت‌الله هاشمی رساندم که وی بداند انقلابی که روزی خودش سنگ زیرین آن بود با چه مسائلی روبه‌رو شده است، پس از مدتی از مرحوم طبسی پرسیدم که پاکت را داده است یا خیر و او گفت هاشمی پاکت را به طرفی پرتاب کرده و گفته است حرف‌های علم‌الهدی مشخص است. او می‌تواند با رئیس نشریه ای  که حجت‌الاسلام روحانی است صحبت کند.

* در کمیسیون مجلس خبرگان این موضوع را به روحانی گفتم و وی گفت حتما مسئله را بررسی می‌کنم که مسئله همین جا خاتمه یافت و دولت یازدهم تشکیل شد که شاهد هستیم تمام مبانی توسعه تعامل در استراتژی این دولت در حال اجراست و چیزی که از نشر آن می‌ترسیدیم در عرصه عمل مشاهده می‌کنیم.

* به اقرار تمام کارشناسان سیاسی دنیا در این 37 سال اجرای اصل انقلابی استکبارستیزی نظام در مسئله اقتدار و منافع بین‌المللی ما اثر داشته است و دلیل بارز آن هم اقتدار ملی امروز ما در منطقه است که این حضور مقتدرانه اگر با هر دید آمریکا پرستی و غرب گرایی هم تحلیل شود به عنوان منافع ملی برشمرده می‌شود.

*توسعه تعامل، سم کشنده و مهلک انقلاب است. به چه قیمت با دنیا بسازیم؟ به قیمت نابودی و حذف اصول ارزش‌های انقلاب؟ به این دلیل که به جای جان ما سفره ما را هدف گرفتند؟ تنها ضامن اجرایی که رهبر حکیم ما با صلابت مقتدرانه آن را بیان کردند اقتصاد مقاومتی است ولی با اصطلاح اقتصاد مقاومتی هم بازی کردند زیرا این مسئله صددرصد نقطه متضاد توسعه تعامل است که این‌ها دنبال آن هستند.

انتهای پیام/1404

منبع: خبر آنلاین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان