۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین مقابله در برابر تولیدات فرهنگی دینی و انقلابی مصداق بزرگ نفود فرهنگی است/ کل هزینه نمایش "فصل شیدایی" ۳۵۴ میلیون تومان است
کد خبر: ۲۱۵۰۶۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۲ ساعت: ۱۷:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین:

مقابله در برابر تولیدات فرهنگی دینی و انقلابی مصداق بزرگ نفود فرهنگی است/ کل هزینه نمایش "فصل شیدایی" ۳۵۴ میلیون تومان است

مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی استان قزوین با بیان اینکه هوچی گری، دروغ بافی و بیان اظهارات کذب مدعییان فرهنگ در مسیر اراده دشمن است، بیان کرد: همه این فعالیت‌های انجام شده به این بزرگی هزینه آن در مجموعه ۳۵۴ میلیون تومان بود.

مقابله در برابر تولیدات فرهنگی دینی و انقلابی مصداق بزرگ نفود فرهنگی است/ کل هزینه نمایش "فصل شیدایی" ۳۵۴ میلیون تومان است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، عباس کاظمی، دبیر جبهه فرهنگی استان قزوین پیش از خطبه‌های نمازجمعه امروز قزوین با اشاره به سالگرد استعمار انگلیس اظهار کرد: تاریخ کشور ما پر از رشادت‌ها، حماسه آفرینی‌ها، مقاومت و پایداری و مبارزه با طاغوت و نفاق است.
وی در ادامه افزود: مقابله با استعمار انگلیس یکی از فرازهای بسیار عبرت آموز برای همه نسل‌های انقلاب است، تاریخ انقلاب اسلامی نشان داد مردم به دنبال حقیقت فطرت پاک در همه عرصه‌ها هستند و اگر طاغوت باطلی بخواهد این حرکت را دچار نقصان کند با مقابله و ایستادگی مردم مواجه خواهد شد.
وی با بیان اینکه وظیفه دستگاه‌های متولی و صداو سیما برای بیان تاریخ دوچندان است، گفت: اما باید همه مسئولان به این موضوعات بپردازند و حقیقت حرکت رئیسعلی دلواری که در برابر استعمار ننگین انگلیس خبیث تا پای جان ایستادگی کرد، باید به نسل جوان منتقل شود.
کاظمی تاکید کرد: امروز ما بر روی سفره‌ای نشسته‌ایم که امثال رئیسعلی دلواری آن را برای ما پهن کرده‌اند؛ لذا باید از این دستاوردها پاسداری و صیانت و حفاظت کرد.
وی یادآور شد: استان قزوین دارای ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف به خصوص فرهنگی است که جلوه مثال زدنی این موضوع با اجرای برنامه فاخر " فصل شیدایی" در قزوین به نمایش گذاشته شد.
دبیر جبهه فرهنگی استان قزوین با اشاره به اینکه مردم به دنبال مطالبه هنر مبتنی بر دین و اعتقادات اسلامی هستند، اذعان کرد: ما خود را موظف به ارائه گزارش درباره روند برگزاری فصل شیدایی می‌دانیم، به واسطه اینکه حامیان اصلی این برنامه عظیم که در کشور بسیاری از نگاه‌ها را به خود جلب کرد، خود مردم بودند.
وی اضافه کرد: مردم پشتیبانان اصلی برنامه فصل شیدایی بودند و اهالی و اصحاب مسجد پشت این برنامه قرار گرفتند و خروجی این حمایت اجرای این برنامه عظیم فرهنگی در استان شد.

نمایش "فصل شیدایی" بر دیدگاه غرب‌گرایانه برخی مسئولین فرهنگی خط بطلان کشید
این مسئول فرهنگی بیان کرد: این تجربه ارزشمند و سرمایه گرانسنگ حتما در شهرهای دیگر بازتولید خواهد شد؛ زیرا اثر کار فرهنگی مخلصانه به طور یقین همراهی و پشتیبانی مردم را به دنبال خواهد داشت.
وی ابراز کرد: امروز اصحاب مسجد که دغدغه فرهنگ و دین و ادامه راه انقلاب را دارند باید از روند برگزاری این همایش عظیم فرهنگی در استان مطلع شوند و بدانید فرزندان انقلابی شما و جوانان بوستان انقلاب برای این برنامه چگونه مجاهدت کردند.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی قزوین با بیان اینکه برنامه " فصل شیدایی" به مدت 2 سال است که در کشور اجرا می‌شود، بیان کرد: در 16 منطقه از کشور و در مسیر نجف به کربلا و در ایام اربعین نیز این نمایش اجرایی شده بود.
وی "فصل شیدایی" را یک برنامه هنری و نمایشی دینی دارای محتوای عمیق دانست و گفت: این نمایش در نقاط مختلف کشور با استقبال مردم مواجه شد و این استقبال در شرایطی صورت گرفت که انواع شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی همه فضای کشور را تحت شعاع خود قرار داده است.
کاظمی در ادامه افزود: امروز عده‌ای مرعوب و خودباخته در مقابل جریان فرهنگ غربی اینگونه القا می‌کنند که ذائقه فرهنگی مردم تغییر کرده است و ذائقه دینی و اعتقادی مورد مطالبه ملت ایران نیست.
وی تصریح کرد: از جمله آثار تهاجم فرهنگی این است که بخشی از مسئولین در دوران حکومت انقلاب اسلامی با همه هزینه‌هایی که برای حفظ این انقلاب پرداخته شده به خود جرات و جسارت می‌دهند اینگونه القا کنند که ذائقه فرهنگی مردم تغییر کرده است و باید فکر دیگری برای آنها کرد.
این مسئول فرهنگی بیان کرد: نمایش "فصل شیدایی" بر دیدگاه غرب‌گرایانه برخی مسئولین خط بطلان کشید مسئولینی که متاسفانه مسئولیت فرهنگی را نیز برعهده دارند و هرکجا کالای تولیدی متناسب با آموزه‌های دینی و انقلابی منتشر می‌شود مدعیان فرهنگ به هوچی گری، دروغ بافی و بیان اظهارات کذب می‌پردازند که بلاشک این موضوع در مسیر خواست و اراده دشمن است.
وی تصریح کرد: عمق نفوذ را امروز به خوبی می‎توان احساس کرد وقتی مسئولی در دستگاه فرهنگی اینگونه در برابر یک کالای تولیدی فاخر فرهنگی که مورد استقبال گسترده مردم قرار گرفته است و همه دلسوزان انقلاب اسلامی آن را تایید کردند، ایستادگی و تقابل می‌کند این مصداق بزرگ نفوذ فرهنگی است.
کاظمی عنوان کرد: "فصل شیدایی" با نمایش گسترده خود در سراسر کشور مورد حمایت رهبر معظم انقلاب قرار گرفت و ایشان فرمودند:" این نمایش یک هنر برجسته و بومی و ایرانی است و ظرفی است که از آن می‌توان برای بیان محتواهای دیگر استفاده کرد آن را گسترش داده و به شهرستان‌ها ببرید."
وی به تشریح روند اجرای نمایش فصل شیدایی پرداخت و گفت: افرادی که در این 12 روز نمایش فصل شیدایی در استان قزوین حضور پیدا کرده بودند با ساختار این نمایش آشنا هستند روایت خلقت از آدم تا آخرالزمان است و صحنه‌های مهم تاریخی را که امروز باید به نسل جوان منتقل شود با جاذبه‌های نور و صدای و تصویر در این برنامه دیده شده بود.
دبیر جبهه فرهنگی استان با بیان اینکه در استان قزوین نیز ظرفیت‌های خوبی از جوانان انقلابی و هنرمند وجود دارد، تاکید کرد: این جوانان در عین مظلومیت پرچم دار کار فرهنگی هستند و تلاش کردند با همکاری یکدیگر این نمایش در قزوین نیز اجرایی شود.
وی ادامه داد: با برگزاری جلسات مختلفی بسترهای فرهنگی و هنری و تاریخی در استان شناسایی شد و طبق برنامه ریزی‌ها مقرر شد از 20 تا 29 مردادماه میزبان اجرای نمایش فصل شیدایی در استان باشیم که به واسطه استقبال خوب مردم این نمایش تا 31 مردادماه تمدید شد.
کاظمی اضافه کرد: مجموعه رسانه ای "اوج" و "مهنا" متولی اجرای این برنامه بودند که متشکل از یک گروه فاخر هنری در همه زمینه‌ها با هدف انتقال مفاهیم دینی به اجرای نمایش پرداختند.
وی با اشاره به حمایت‌های خوب نماینده ولی فقیه مواجه در استان از اجرای "فصل شیدایی" در قزوین گفت: یکی از دستاوردهای اجرای این نمایش در قزوین هماهنگی و وحدت همه دستگاه‌ها بود که ثابت کرد مسئولان فرهنگی بدون اینکه منتظر بودجه خاصی از سوی مراکز خود باشند با توانایی موجود خود در حوزه‌های پشتیبانی و خدماتی بدون جهت گیری‌های خاص برای مردم و انقلاب پای کار آمدند.

هوچی‌گری، دروغ‌بافی و بیان اظهارات کذب مدعیان فرهنگ، در مسیر اراده دشمن است

این مسئول فرهنگی در ادامه از حمایت‌های استاندار، معاونان استاندار معاون سیاسی- امنیتی، سپاه ناحیه امام حسن(ع)، سپاه صاحب الامر(عج)، قرارگاه عملیاتی لشگر 16 زرهی، تیپ 116 شهید صفوی، صداو سیمای مرکز قزوین و نیروی انتظامی، شهرداری قزوین با همه مجموعه‌های مرتبط خود، سازمان اتوبوس رانی، تاکسیرانی، اداره مسکن و شهرسازی، ستاد مدیریت بحران استان و ادارات کل استان تقدیر و تشکر کرد.
وی تاکید کرد: "فصل شیدایی" نشان داد فارغ از فضاهای سیاسی و جناح بازی‌های بیهوده اگر مسئولان خود را بذل کارهای بزرگ فرهنگی و دینی کنند، می‌توان برنامه‌های بزرگ فرهنگی را رقم زد.
کاظمی حضور و پشتیبانی نیروهای مردم را در اجرای نمایش فصل شیدایی دومین آن دانست و اذعان کرد: 90 درصد برنامه توسط نیروهای فرهنگی در حوزه‌های مختلف در سطح استان قزوین انجام شد و جوانان انقلابی در ایام ماه مبارک رمضان در گرمای تابستان به کار فضاسازی نمایش مشغول بودند.
وی تصریح کرد: امروز عده‌ای عامدانه و غرض ورزانه نمی‌خواهند این حضور مردمی را ببینند یا اینکه جاهل هستند، سرمایه اصلی فصل شیدایی حضور جوانان انقلابی و هنرمند در آن است که امروز باید تکریم شود.
این مسئول فرهنگی سومین دستاورد فصل شیدایی را محتوای قوی آن دانست و گفت: این نمایش نشان داد وقتی محتوای قوی دینی و مبتنی بر فطرت انسان در محمل هنری فاخر قرار میگیرد مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: سروصداهایی این روزها به راه افتاده است که نشاط در جامعه وجود ندارد و آدرس‌های غلط به مردم می‌دهند، اما این نمایش نشان داد که اگر همه مجموعه‌های فرهنگی دولتی و غیردولتی بخواهند در مسیر مطالبات رهبری قدم بردارند با استقبال مردم روبرو می‌شوند.
دبیر جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی ادامه داد: طی 12 روز اجرای نمایش 172 هزارنفر در استان قزوین بیننده فصل شیدایی بودند که این موضوع برای ما ارزشمند است و در شب پایانی 27 هزار نفر از این نمایش دیدن کردند که در کشور رکورد زده شد.
وی با بیان اینکه سهم ما این بود که به درستی این کار فاخر فرهنگی را به مردم معرفی کنیم، عنوان کرد: همه این فعالیت‌های انجام شده به این بزرگی هزینه ریالی آن در مجموعه 354 میلیون تومان بود که نشان داد با حضور مردم می‌توان بزرگترین کارهای فرهنگی را با کمترین هزینه انجام داد.
کاظمی بیان کرد: برای اولین بار مجمع خیرین فرهنگی را به بهانه این برنامه در استان راه اندازی کردیم و 70 خیر که در دوران جنگ تحمیلی در عرصه جنگ سخت از مال و جان خود هزینه کرده بودند امروز در عرصه جنگ نرم به حمایت و پشتیبانی از ما پرداختند.
وی در پایان گفت: برگزاری نمایش فصل شیدایی با این میزان بودجه و هزینه الگویی برای اجرای دیگر برنامه‌های فرهنگی در استان شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان