۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین علم امام جواد(ع) زمینه ساز ترویج اسلام شد
کد خبر: ۲۱۵۰۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۲ ساعت: ۱۳:۲۲ ↗ لینک کوتاه

رئیس حوزه علمیه قزوین:

علم امام جواد(ع) زمینه ساز ترویج اسلام شد

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: در هر مناظره و مباحثه علمی که از سوی مامون تشکیل می‌شد پیروز این مباحث و مناظره‌های علمی حضرت امام جواد (ع) بودند؛ زیرا که علم آن حضرت الهی و در مدرسه و یا مکتبی درس نخوانده بودند.

علم امام جواد(ع) زمینه ساز ترویج اسلام شد
 حجت الاسلام علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین به مناسبت سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: امام جواد(ع) همچون پدران بزرگوارش دارای علم فراوانی بود که زمینه ساز ترویج اسلام در زمان امامت ایشان شد.
رئیس حوزه علمیه قزوین در ادامه افزود: در آن زمان چون بحث علم آموزی و اهمیت به علم بسیار رواج داشت و مامون نیز علم دوست بود؛ هدفش برگزاری مذاکره و مناظره‌های علمی با علما و مباحثه برای شکست امام جواد(ع) بود.
وی ابراز کرد: امام جواد (ع) قبل از بلوغ به امامت رسیدند که این مسئله برای مردم آن زمان مخصوصا نخبگان و علما تعجب آمیز بود.
این استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: در هر مناظره و مباحثه علمی که از سوی مامون تشکیل می‌شد پیروز این مباحث و مناظره‌های علمی حضرت امام جواد (ع) بودند؛ زیرا که علم آن حضرت الهی و در مدرسه و یا مکتبی درس نخوانده بودند.
وی ادامه داد: امام جواد (ع) بنا به روایات در سن 7 سالگی ویا در 9 سالگی به امامت رسیدند و این زمانی است که حضرت به حد بلوغ نرسیده بود و این نشانه قدرت خدای متعال است که می‌تواند فردی را که به حد بلوغ نرسیده به عنوان امامت بر مردم برگزیند.
رئیس حوزه علمیه قزوین در پایان عنوان کرد: آحاد جامعه به خصوص نسل نوجوان و جوان ما باید امروز در راه کسب کمالات و علم آموزی بکوشند و در دنیای تشنه علم امروز بتوانند بشریت را به سوی علم حقیقی رهنمون سازند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان