۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین طراحی و ساخت المان‌های شهید چگینی با هدف ترویج فرهنگ شهادت
کد خبر: ۲۱۵۰۵۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۶/۱۲ ساعت: ۱۱:۲۸ ↗ لینک کوتاه

فرزند شهید "قدرت الله چگینی" از مسئولان خواستار شد

طراحی و ساخت المان‌های شهید چگینی با هدف ترویج فرهنگ شهادت

فرزند شهید "قدرت الله چگینی" بیان کرد: با توجه به اینکه شهید شاخص بسیج فرهنگیان سال کشور به نام شهید چگینی انتخاب شده است، باید تعدادی المان قابل استفاده برای نسل جوانان ما با هدف شناخت از این شهید بزرگوار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایجاد شود.

طراحی و ساخت المان‌های شهید چگینی با هدف ترویج فرهنگ شهادت
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، کمال الدین چگینی، فرزند شهید قدرت الله چگینی شب گذشته (پنج شنبه) در مراسم یادواره "شهید قدرت الله چگینی" در امامزاده حسین، اظهار کرد: زنده‌ نگه ‌داشتن یاد شهدا باید با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برگزار شود.
وی در ادامه افزود: خدای متعال برای افرادی که با خلوص نیت و برای رضای او پا به عرصه میدان می‌گذارد مقام شهادت را عطا می‌کند.
وی در ادامه با بیان خاطره‌ای از دوست شهید چگینی پرداخت و گفت: وی می‌گفت شهید چگینی برای ما یک پارچه نور بود با دیدن وی خدا را شکر می‌کردیم و بوی اخلاق نبوی را از ایشان استشمام می‌کردیم.
فرزند شهید در ادامه اذعان کرد: صحبت‌های وی باعث تحول در زندگی افراد زیادی شده بود که در مسیر خیر و خوبی قرار گرفتند، شهادت این شهید برکتی برای ما ایجاد کرد که باید الگویی برای نسل جوان باشد.
وی در ادامه بیان کرد: با توجه به اینکه شهید شاخص بسیج فرهنگیان سال 95 کشور به نام شهید قدرت‌الله چگینی انتخاب شده است باید تعدادی المان قابل استفاده برای نسل جوانان ما با هدف شناخت از این شهید بزرگوار و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ایجاد شود.

چاپ و رونمایی از کتاب شهید چگینی همزمان با برگزاری کنگره شهدا

چگینی در پایان بیان کرد: توطئه‌های دشمنان برای تضعیف و نابودی نظام جمهوری اسلامی است که باید در راستای تحقق اهداف و آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی تلاش کنیم و راه شهید قدرت الله چگینی را ادامه دهیم.

در ادامه این یادواره سرهنگ طاهرخانی، معاون اجرایی سپاه استان اظهار کرد: در این همایش تجلیل از مقام معلم و شهید انجام می‌شود شاخص سال شهید قدرت الله چگینی است که هم شهید است و هم فرهنگی.
وی در ادامه افزود: از 12 شهریور تا 30 دی ماه که تاریخ تولد تا شهادت "شهید قدرت الله چگینی" است که برنامه‌هایی برای این ایام درنظر گرفته شده است و هدف از معرفی شهید شاخص، ارائه الگوی عملی ایثار و مجاهدت در راه خدا به جامعه فرهنگیان کشور است.
این مسئول درباره برنامه‌های فرهنگی برای شهید شاخص فرهنگی سال اذعان کرد: اجرای تئاتر خیابانی "از ترور تا لبخند" که براساس زندگی نامه معلم قدرت الله چگینی در پنج نقطه از سطح شهرانجام می‌شود.
وی ابراز کرد: برگزاری یادواره شهید قدرت الله چگینی در جوار امامزاده حسین، فراخوان جشنواره ادبی و شعر و داستان به صورت کشوری، مسابقه کتاب خوانی در دوسطح فرهنگیان و عمومی، شب و شعر و خاطره به عنوان اختتامیه از دیگر برنامه‌های این سال است.
طاهرخانی در پایان گفت: چاپ کتاب زندگینامه این شهید شاخص سال همزمان با کنگره این شهید در 30دی با حضور شخصیت‌های کشوری انجام می‌شود.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان